Lediga jobb - Platsannonser kommun för kommun
Platsannonserna hämtades från arbetsförmedlingen: 2017-12-28 13:22

Lediga jobb i Tomelilla kommun (1270), Skåne län

Källahttp://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_Sveriges_kommuner
Folkmängd13 367
Täthet33,76Befolkningstäthet (invånare/km² land)
Area397,39Totalareal inklusive havsvattenareal (km²)
Land395,93Landareal (km²)
Sjö1,46Inlandsvattenareal, exkl de fyra stora sjöarna (km²)
Hav0,00Havsvattenareal (km²)

Platsannonser (Källa: http://api.arbetsformedlingen.se)

Platsannons

Medarbetar till Kriscentrum Sydöstra Skåne

Tomelilla kommun i Skåne, har drygt 13 000 invånare. Cirka 800 är anställda i kommunförvaltningen. Här på Österlen finns naturupplevelserna du behöver, maten du längtat efter och kulturen du inte visste fanns.

Kriscentrum är en samtalsmottagning som vänder sig till personer som är eller har varit utsatta för våld i nära relation och till personer som utöver våld i nära relationer samt till barn som upplevt våld i sin familj.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att bedriva kris/råd- stödsamtal samt behandling i individuella samtal.

Regelbunden extern handledning ingår.

I tjänsten ingår även marknadsföring, information och förmedling av kunskap till både andra verksamheter och direkt till
gymnasie- och grundskoleklasser.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha lämplig högskoleutbildning såsom socionom, psykolog eller annan beteendevetenskaplig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Steg 1-utbildning är meriterande.

Det är ett krav att Du ska kunna arbeta både med den som utsätts och den som utsätter någon annan för våld.

Arbetet ställer krav på att Du är trygg i din person, att Du har god självinsikt och äger en stor portion ödmjukhet.

Utöver det vill vi att Du är prestigelös,
att Du kan arbeta självständigt och professionellt samt att Du har ett barnperspektiv i ditt arbete.

Du ska ha flerårig yrkeserfarenhet inom området och vana vid att arbeta behandlingsinriktat i samtal samt ha goda yrkeserfarenheter kring relations-
våldsproblematik.

ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.

Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag.

Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen.

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.

Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Publiceraddatum: 2017-12-27
Yrkesbenämning: Socionom
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-04-02 .Månadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-08
Referens: A743034
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=f1e0e2b2-a8db-49ea-a5ea-4d963d519d24&publishCode=AMS&TK=36df2ea4-0af4-4694-8807-7ed5591f2a92
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Tomelilla kommun
Tomelilla kommun
27380  Tomelilla Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Försäljare med eller utan erfarenhet i Tomelilla. Fast Lön 24 500 kr

Tidigare säljerfarenhet är inget krav då vi utbildar alla från grunden.

Som säljare hos oss arbetar du med ett av världens hälsosammaste Luft- och Rumsrengöringssystem.

Produkten vi marknadsför är en kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier. I grunden är det en portabel luftrenare med många olika användningsområden. Den kan bl.a. rekonditionera bilen invändigt, rengöra och tvätta mattor och möbler, tvätta fönster, m.m. Vårt företag har ensamrätt på produkten i Sverige.

Efter din utbildning är det är upp till dig om du vill tillhöra vårt team som säljare eller gå vidare i din karriär som Mentor, Utbildare, Teamleader, Controller, m.m. Möjligheterna inom vårt företag är många.Som säljare hos oss arbetar du med ett av världens hälsosammaste Luft- och Rumsrengöringssystem.


Du kan börja omgående . Har körkort och tillgång till bil .

Vi ser att du är en glad och ambitiös person med social kompetens som gillar utmaningar och möten med nya människor.

Vill du själv bestämma dina arbetstider?
Vill du ha möjlighet att påverka din egen inkomst?
Vill du arbeta med positiva människor?
Vill du få ständig utbildning, stimulans och feedback för att utvecklas både som person och inom säljyrket?

Då har vi jobbet för dig!

Deltid eller heltid? Hos oss har du möjlighet att styra din yrkesmässiga framtid själv.

Produkten tilldelades 2016 Plus X Award för sin höga kvalitet, design, användarvänlighet och funktionalitet.


Besök gärna vår hemsida.
Publiceraddatum: 2017-12-27
Yrkesbenämning: Hemförsäljare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid /Deltid Du kan börja omgående. Har körkort och tillgång till bil . För att du som anställd hos oss ska känna trygghet omfattas du av både trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Fast Lön 24 500 kr + provision på allt du säljer . Vi har en av marknadens högsta provisioner.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-02
Referens: Tomelilla
Webbplats:
Epostadress: mluft@clear-sky.se
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Mobil Luft i Norden AB
Box 736
85121  Sundsvall Sverige
Hemsida: http://www.clear-sky.se
  
Platsannons

Säkerhetskonsult Tomelilla

Vi söker dig som vill vara med och lansera vår verksamhet inom larm och hemautomatisering.

Som säkerhetskonsult hos oss har du en av de viktigaste rollerna på företaget - att sälja in våra tjänster och att få våra kunder glada & nöjda med sin lösning ifrån oss. Initialt kommer du att jobba med bearbetning mot konsumentmarknaden men det kommer att finnas möjlighet att i framtiden även jobba mot företagsmarknaden.

Vi erbjuder dig:

- Möjlighet att vara med i starten i ett bolag som kommer växa kraftigt på den svenska marknaden kommande 12-24 månaderna

- Stöd i personlig utveckling som säljare

- Daglig coachning av våra rutinerade säljcoacher

- Stora möjligheter att utvecklas inom tjänsten och att avancera inom bolaget

- Tillgång till unika säljverktyg för att underlätta din bearbetning och införsäljning

- Surfplatta för att underlätta din vardag

- Löpande säljtävlingar med små och stora vinster.

- Möjlighet att kvalificera för interna säljklubbar med konferensresor. Tidigare konferensdestinationer: Dubai, New York och Malaga.

Vill du vara med och lansera en ny tjänst på marknaden och vara med på vår resa mot att bli Sveriges ledande aktör inom Smart Home Security?

Då är detta jobbet för dig.

Hos oss representerar du en tjänst på marknaden som skapar en verklig och tydlig nytta för slutkunden.

För att lyckas i rollen hos oss så behöver du:

- Ha ett grundläggande intresse & förståelse för larm, säkerhet och hemautomatisering
- Gilla att jobba med service och att ge slutkunden den bästa möjliga upplevelsen.
- Ser positivt på utmaningar och gillar att tävla mot dig själv eller andra.
- Driven och social
- Inte ha några anmärkningar i polisens belastningsregister

Det är meriterande om du har försäljning av larm och/eller hemautomatisering tidigare, men det är inget krav. Vi lägger framförallt stor vikt vid vem du är som person och din vilja att lära dig nya saker.

Omnipoint är Sveriges nya leverantör av trygghetslösningar för det smarta hemmet & kontoret. Vår plattform har sex miljoner användare som möjliggör för kunden att kontrollera och styra hela sin bostad i en och samma app.

Vår yttersta ambition är att ge våra kunder en enklare & tryggare vardag.

Kunderna har möjlighet att styra & automatisera sin belysning, sitt larm, sina lås, styra sin garageport m.m och att se live video direkt i appen. Under 2018 kommer ytterligare produkter som kommer att vara helt nya för den nordiska marknaden.

Vi ger kunderna smart hemsäkerhet - på riktigt.
Publiceraddatum: 2017-12-27
Yrkesbenämning: Utesäljare
Antal platser: 2
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-10
Referens: Säkerhetskonsult Tomelilla
Webbplats:
Epostadress: andreas.stenhager@omnipoint.se
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Omnipoint AB
Hälsingegatan 49
11331  STOCKHOLM Sverige
Hemsida: http://www.omnipoint.se
  
Platsannons

Konstruktör sökes!

Om tjänsten
Ikett söker nu för kunds räkning i Tomelilla en konstruktör!

Som konstruktör kommer du att få en nyckelroll i organisationen där du bidrar med att ta företaget vidare till nästa steg i deras tillväxt. Huvudfokus för positionen är att ta fram produkter för deras nya produktionsanläggning samt utveckling av en effektiv process för teknik och konstruktion.Vidare förväntas du driva utveckling av den tekniska delen i CAD/CAM konstruerandet. Du kommer arbeta i systemet Inventor.
Arbetet är förlagt på dagtid med start enligt överenskommelse.

Du kommer vara anställd via Ikett de första sex månaderna, därefter går anställningen över direkt hos kund.

Vi ser att du som söker bor i närområdet!

Din profil
Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet som konstruktör. Fördelaktigt är om du har arbetat med Cad/Cam tidigare, från ritning till flerop och/eller fräs. Ett krav är att du har erfarenhet av 3D Cad.

Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute på våra kundföretag.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!



Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Publiceraddatum: 2017-12-22
Yrkesbenämning: Maskinkonstruktör
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-23
Referens: 6135
Webbplats: http://www.ikett.com/pages/svenska/att-arbeta-hos-ikett/soek-jobb/jobbannons.php?jaid=6135&utm_campaign=AMS
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Ikett Personalpartner AB
Ronnebygatan 9
37132  Karlskrona Sverige
Hemsida: http://www.ikett.com/
  

Platsannons

Projektledare till entreprenadföretag i Kristianstad

Dina arbetsuppgifter

Xllnc Advise Recruitment söker nu efter en projektledare till vår kund i Kristianstad. Som projektledare leder och ansvarar du för byggprocessen av entreprenader inom den offentliga och privata sektorn i samarbete med platschefer och arbetsledare. Ditt ansvar omfattar genomförande av tilldelade projekt från planering till överlämnande och tjänsten innefattar löpande kontakt med beställare, leverantörer och underentreprenörer.

Exempel på arbetsuppgifter:

Planering inför projekt, exempelvis resurssäkring, ta fram underlag samt säkerställa att avtal och regelverk följs
Inköp
ÄTA-hantering
Samordning och aktivt stöd till platschefer och arbetsledare
Ekonomiskt ansvar tillsammans med platschefen



Din profil

Vi söker dig som har en hög social kompetens och en god samarbetsförmåga. Eftersom du som projektledare kommer att arbeta med flera projekt igång samtidigt söker vi dig som har ett organiserat och strukturerat arbetssätt. Du har goda ledaregenskaper och förmågan att på ett målmedvetet sätt driva dina projekt framåt i rätt riktning. Slutligen söker vi som är flexibel och som har lätt för att skapa goda relationer, såväl internt som externt. Vår kund söker efter både en junior och en senior projektledare.

Krav:
Svenska flytande i tal och skrift
Körkort B
Erfarenhet från branschen

Meriterande:
Erfarenhet av projektledning eller arbetsledning
Utbildning i projektledning



Om företaget

Vår kund är ett framgångsrikt bolag inom bygg- och projektutveckling med ungefär 250 anställda. Som anställd får du arbeta på ett stabilt företag som är med och förändrar bostadsmarknaden i Sverige. I rollen som projektledare får du arbeta med frihet under ansvar, goda möjligheter att påverka din roll i ett expansivt företag och varierade arbetsuppgifter.


Om oss

Xllnc Advise Recruitment är experter på att hitta rätt kandidat för rätt tjänst och har lång erfarenhet av att rekrytera personal inom olika branscher. Med fokus på affärsområdena IT, Teknik och Administration förmedlar vi jobb både till dig med tidigare arbetslivserfarenhet och till dig som är i början av din yrkeskarriär.
Publiceraddatum: 2017-12-21
Yrkesbenämning: Projektledare, bygg och anläggning
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-03
Referens: 61
Webbplats: https://cv-xllnc-se.app.intelliplan.eu/JobAd/Show?jaid=61&utm_campaign=AMS
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Xllnc Advise Recruitment AB
Flaggskeppsgatan 10
21114  Malmö Sverige
Hemsida: http://www.xllncadvise.com/
  

Platsannons

Platschef till entreprenadföretag

Dina arbetsuppgifter

Som platschef hos vår kund ansvarar du över projekten från byggstart till färdigt objekt. Bolaget arbetar med byggnation av entreprenader inom den offentliga och privata sektorn. I rollen som platschef agerar du länken mellan projektledare och yrkesarbetarna och leder projektets planering och genomförande avseende kvalitet, arbetsmiljö, ekonomi och tid. Under ditt ansvar ligger även samordning av leverantörer och underentreprenörer, projektspecifika inköp och delaktighet i anbud och kalkylering. Tillsammans med projektledaren har du även budgetansvar. Du arbetar till största del ute på plats på dina byggen som sker i Kristianstad med omnejd.



Din profil

Vi söker dig som brinner för att få arbeta som platschef på en attraktiv arbetsplats. Du har en hög social kompetens och en förmåga att skapa goda relationer. Du har fötterna på jorden, är inte rädd för att fatta beslut och du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Som person är du affärsmässig, kommunikativ och du har en vilja att utföra ett kvalitativt arbete. I ditt arbete är du ordningsam, initiativtagande och effektiv.

Vår kund söker både efter en junior och en senior platschef. Vi ser att du som söker har erfarenhet av byggbranschen och är flytande i svenska i tal och skrift. Körkort B är ett krav. Vi ser tidigare erfarenhet av arbetsledning eller som platschef som meriterande.



Om företaget

Vår kund är ett framgångsrikt bolag inom bygg- och projektutveckling med ungefär 250 anställda. Som anställd får du arbeta på ett attraktivt företag som är med och förändrar bostadsmarknaden i Sverige. I rollen som platschef får du arbeta med frihet under ansvar, goda möjligheter att påverka din roll i ett expansivt företag och varierade arbetsuppgifter.



Om oss

Xllnc Advise Recruitment är experter på att hitta rätt kandidat för rätt tjänst och har lång erfarenhet av att rekrytera personal inom olika branscher. Med fokus på affärsområdena IT, Teknik och Administration förmedlar vi jobb både till dig med tidigare arbetslivserfarenhet och till dig som är i början av din yrkeskarriär.
Publiceraddatum: 2017-12-21
Yrkesbenämning: Platschef, bygg
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-03
Referens: 58
Webbplats: https://cv-xllnc-se.app.intelliplan.eu/JobAd/Show?jaid=58
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Xllnc Advise Recruitment AB
Flaggskeppsgatan 10
21114  Malmö Sverige
Hemsida: http://www.xllncadvise.com/
  

Platsannons

Projektledare till framgångsrikt byggbolag i Kristianstad

Dina arbetsuppgifter

Xllnc Advise Recruitment söker nu efter en projektledare till vår kund i Kristianstad. Som projektledare leder och ansvarar du över produktionsprocessen av typhus i samarbete med platschefer och arbetsledare. Ditt ansvar omfattar genomförande av tilldelade projekt från planering till överlämnande och tjänsten innefattar löpande kontakt med kunder, leverantörer och underentreprenörer. Du arbetar ungefär 80 procent inne på kontoret och resterande tid ute.

Exempel på arbetsuppgifter:

Planering inför projekt, exempelvis resurssäkring, ta fram underlag samt säkerställa att avtal och regelverk följs
Inköp
ÄTA-hantering
Samordning och aktivt stöd till platschefer och arbetsledare
Ekonomiskt ansvar tillsammans med platschefen


Din profil

Vi söker dig som har en hög social kompetens och en god samarbetsförmåga. Eftersom du som projektledare kommer att arbeta med flera projekt igång samtidigt söker vi dig som har ett organiserat och strukturerat arbetssätt. Du har goda ledaregenskaper och förmågan att på ett målmedvetet sätt driva dina projekt framåt i rätt riktning. Slutligen söker vi som är flexibel och som har lätt för att skapa goda relationer, såväl internt som externt.

Krav:
Svenska flytande i tal och skrift
Körkort B
Erfarenhet från branschen

Meriterande:
Erfarenhet av projektledning eller arbetsledning
Utbildning i projektledning


Om företaget

Vår kund är ett framgångsrikt bolag inom bygg- och projektutveckling med ungefär 250 anställda. Som anställd får du arbeta på ett stabilt företag som är med och förändrar bostadsmarknaden i Sverige. I rollen som projektledare får du arbeta med frihet under ansvar, goda möjligheter att påverka din roll i ett expansivt företag och varierade arbetsuppgifter.


Om oss

Xllnc Advise Recruitment är experter på att hitta rätt kandidat för rätt tjänst och har lång erfarenhet av att rekrytera personal inom olika branscher. Med fokus på affärsområdena IT, Teknik och Administration förmedlar vi jobb både till dig med tidigare arbetslivserfarenhet och till dig som är i början av din yrkeskarriär.
Publiceraddatum: 2017-12-21
Yrkesbenämning: Arbetsledare, husbyggnad
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-03
Referens: 55
Webbplats: https://cv-xllnc-se.app.intelliplan.eu/JobAd/Show?jaid=55
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Xllnc Advise Recruitment AB
Flaggskeppsgatan 10
21114  Malmö Sverige
Hemsida: http://www.xllncadvise.com/
  
Platsannons

Grundskollärare F-3

Tomelilla kommun i Skåne, har drygt 13 000 invånare. Cirka 800 är anställda i kommunförvaltningen. Här på Österlen finns naturupplevelserna du behöver, maten du längtat efter och kulturen du inte visste fanns.

Vill du vara med och starta upp vår profil I Ur och Skur på vår skola.
Brösarps skola ligger i norra delen av vår kommun, med närhet till varierande naturupplevelser.
Det finns goda kollektiva kommunikationsmöjligheter.
Brösarp är en liten by med mycket service.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara klasslärare för vår klass 1.
Du ingår i Läslyftet under vårterminen i ämnet svenska.
Du är med och startar upp och planerar för införandet av I Ur och Skur inriktningen på Brösarps skola och fritidshem.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad och legitimerad grundskollärare för att jobba med de yngre barnen i F-3, har du dessutom en I Ur och Skur inriktning är det meriterande. Förutom rätt utbildning för tjänsten ska du tycka om friluftsliv, se möjligheterna och fördelarna med ett upplevelsebaserat lärande utifrån våra styrdokument.
Du ska ha en god förmåga att tillsammans med övriga i arbetslaget reflektera och utveckla den pedagogiska verksamheten för ökad måluppfyllelse hos eleverna.

ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.

Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag.

Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen.

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.

Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Publiceraddatum: 2017-12-21
Yrkesbenämning: Lärare i grundskolan, årskurs 1-3
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-04-02 eller enligt överenskommelse.Månadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-07
Referens: A740879
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=82b0e3b5-79b9-4c8d-8f6b-4bff466ede34&publishCode=AMS&TK=45f429e1-438b-4409-87be-6631e30887fc
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Tomelilla kommun, Brösarp
Tomelilla kommun
27380  Tomelilla Sverige
Hemsida:
  

Platsannons

Kock

Kort beskrivning av företaget:
Restaurang och pizzeria

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Matlagning från medelhavsköket

Beskrivning av kvalifikationer:
Erfarenhet av att laga mat från medelhavsländerna
Publiceraddatum: 2017-12-20
Yrkesbenämning: Kock, à la carte
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidTillsvidare. Heltid
Ansökan: 
Sista ansökningsdag:
Referens:
Webbplats:
Epostadress: basel.shamo@icloud.com
Övrigt: Skicka skriftlig ansökan till: basel.shamo@icloud.com Ange AG referens: KOCK
Arbetsplats: 
Adress: Pizzeria Roma i Tomelilla
Torget 17
27330  TOMELILLA 
Hemsida:
  

Platsannons

Personlig assistent

Arbetsuppgifterna är mycket varierande, allt från hjälp med personlig hygien till vedklyvning och trädgårdsarbete.

Du bör vara fullt frisk, utan fysiska krämpor, inte ha allergier eller vara hundrädd. Erfarenhet av hund är meriterande. Du ska vara flexibel när det gäller arbetstider, kunna arbeta när som helst på dygnet och delade turer.

Din arbetsplats är där jag befinner mig för tillfället.
Publiceraddatum: 2017-12-20
Yrkesbenämning: Personlig assistent
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareDeltidAnställning så länge assistansuppdraget varar. Kollektivavtal KFO-Kommunal 60%-80%Timlön, semesterersättning och OB-ersättning.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-19
Referens: Personlig assistent
Webbplats:
Epostadress: kai.tunero@gmail.com
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: TUNERO, KAI ANDERS
ONSLUNDA 2019
27395  TOMELILLA Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Leg fysioterapeut/sjukgymnast

Tomelilla kommun i Skåne, har drygt 13 000 invånare. Cirka 800 är anställda i kommunförvaltningen. Här på Österlen finns naturupplevelserna du behöver, maten du längtat efter och kulturen du inte visste fanns.

Du kommer arbeta i en grupp bestående av sex arbetsterapeuter, sex fysioterapeuter och fyra rehabassistenter.
Vi sitter i samma korridor och arbetar i nära samarbete med sjuksköterskor, biståndshandläggare och omvårdnadspersonal.
Inom Rehabgruppen i Tomelilla kommun har vi påbörjat ett spännande och intensivt arbete med fokus på "rätt kompetens på rätt plats". Detta för att frigöra tid för legitimerad personal att kunna arbeta mer specifikt med bedömningar, behandlingar och träning.

ARBETSUPPGIFTER
Som fysioterapeut arbetar du med att skapa förutsättningar för den enskilde att leva ett så självständigt liv som möjligt.
Arbetet omfattar bedömningar av rörelseförmåga, träning, hjälpmedelsförskrivning och handledning av omvårdnadspersonal och anhöriga. Arbete ger mycket frihet under ansvar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett självständigt och flexibelt arbetssätt.
Erfarenhet från rehabilitering och kommunal hemsjukvård är meriterande men inget krav. Vi ser därför gärna nyutexaminerande fysioterapeuter som sökande.
B-körkort för manuell växellåda krävs.

ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.

Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag.

Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen.

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.

Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Publiceraddatum: 2017-12-19
Yrkesbenämning: Fysioterapeut/Sjukgymnast
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid Heltid men annan tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-01-29 Eller enligt överenskommelse.Månadslön Individuell lönesättning. FÖRMÅNER Subventionerad friskvård. Möjlighet att växla semesterdagstillägget mot extra ledighet.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-21
Referens: A740840
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=410e6b96-cd16-4846-8180-876260b387a9&publishCode=AMS&TK=0a197298-3dde-4871-9714-11fc5e81ea6b
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Tomelilla kommun, Äldreomsorg
Tomelilla kommun
27380  Tomelilla Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Personlig assistent sökes till kvinna utanför Tomelilla

Frösunda är ett av Sveriges största omsorgsföretag. Det, som skiljer oss från andra, är att vi är övertygade om att omsorgen behöver förbättras från grunden. Vår utgångspunkt är alltid kunden - i alla lägen, även när det blir obekvämt. Med 100 procent nöjda kunder i fokus ska vi bli det absolut bästa omsorgsföretaget i Sverige. Frösunda har ca 10.000 medarbetare och omsätter cirka 3 miljarder årligen. Vill du arbeta med kundens fokus, och ha ett förhållningssätt som innebär att det är kunden som får bestämma, samtidigt som vi i varje ögonblick arbetar för att samhällets resurser används effektivt och ansvarsfullt? Välkommen, då är du sannolikt rätt person för oss!

.

Personlig Assistans - vad innebär det?
Personlig Assistans handlar i grund och botten om engagemang. Ett engagemang för en annan medmänniska som behöver hjälp med de saker i vardagen som många tar för givet, exempelvis att klä sig själv, att ta en promenad, att överhuvudtaget få vardagen fungerande. Vår bransch gör skillnad för människor - på riktigt. 

Yrket som personlig assistent ställer höga krav på flexibilitet, ansvarstagande och respekt. Din förmåga att arbeta utifrån kundens fokus och önskemål är avgörande för din lämplighet som personlig assistent. Respekt, Engagemang och Nyfikenhet är Frösundas värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. 
  
Vad innebär tjänsten?
För kunds räkning söker vi en timvikarie som vill arbeta som personlig assistent till en av våra kvinnliga kunder med MS boendes utanför Tomelilla. Arbetet innefattar hjälp med både personlig hygien, hushållssysslor och övriga göromål som får kundens vardag att fungera. Vi ser gärna att du har lätt för att ta initiativ, att du är social, lyhörd, flexibel och lojal gentemot vår kund.

B-körkort och tillgång till bil är krav.

Arbetstiderna är förlagda dag och kväll:
Dag: 8.00-15.00
Kväll: 15.00-21.00
Helg: 9.00-21.00
Vi söker timvikarie till en början med stor möjlighet till fast schemarad.
Förväntad start: Omgående

Låter detta intressant och du tror att du skulle passa till vår kund? Då är du hjärtligt välkommen att skicka in din ansökan som ska innehålla ett personligt brev och ett CV. Ansökningarna bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum.

Frösunda tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Publiceraddatum: 2017-12-15
Yrkesbenämning: Personlig assistent
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareDeltidDeltid TillsvidareFast månads- vecko- eller timlön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-14
Referens:
Webbplats: http://www.staffrec.se/viewjob.php?source=AMS&id=95313
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Frösunda
Box 1021
21233  Malmö Sverige
Hemsida: http://www.frosunda.se
  
Platsannons

Enhetschef Brinkehem och Brösarps hemtjänst

Tomelilla kommun i Skåne, har drygt 13 000 invånare. Cirka 800 är anställda i kommunförvaltningen. Här på Österlen finns naturupplevelserna du behöver, maten du längtat efter och kulturen du inte visste fanns.

Avdelningen för vård och omsorg omfattar verksamheter inom äldreomsorg, LSS, socialpsykiatri och HSL. Vi har en tydlig beställare- och utförarmodell där Myndighetsavdelningen är vår samarbetspart.
Du ingår i ledningsgruppen bestående av 9 enhetschefer och leds av avdelningschefen. Verksamheten är delad i tre mindre områden där det ingår 2-4 enhetschefer per område. Dessa ska ha ett nära samarbete med varandra för att kunna stödja och samverka i det dagliga arbetet. Vi tycker att enhetschefens arbetsmiljö är viktig och följer därför upp den i arbetsmiljösamtal minst 2 gånger per år. Var sjätte vecka har ledningsgruppen också möten där vi följer upp arbetsmiljö och vardagsutmaningar i grupp. Ledningsgrupp har vi varannan vecka. Enhetscheferna har stöd av bland annat av en central bemanningsenhet och administration. I en lite mindre kommun som Tomelilla, innebär det ett samarbete där helheten är viktig och ett nära samarbete med samtliga professioner är en förutsättning.
Verksamheten har flera kvalitetshöjande delar. Bland annat arbetar vi med delaktighetsmodellen, värdegrundsledare och planeringsverktyg. Vi erbjuder också minst två dagliga aktiviteter på våra särskilda boenden. I den senaste nationella brukarundersökningen, hade Brinkehem och Brösarps hemtjänst 100 procents nöjdhet gällande bemötande, trygghet, förtroende för personalen och att man tar hänsyn till åsikter och önskemål. I Tomelilla sätter vi brukaren i centrum.
Brinkehem har 22 lägenheter varav 12 lägenheter är demensboende.
Brösarps hemtjänst har i dagsläget ca 50 brukare.
Det är ca 45 medarbetare på enheten.



ARBETSUPPGIFTER
Enheten består av både särskilt boende och hemtjänst i ordinärt boende. Målet är att utnyttja resurserna vilket innebär ett samarbete över gränserna. Som chef arbetar du med ett coachande ledarskap för att stimulera medarbetarnas kompetens, kreativitet och skapa möjligheter för medarbetaren att ta större ansvar, våga prova idéer och utveckla verksamheten.
Som enhetschef har du det yttersta ansvaret gällande medarbetare, verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö. Att följa upp och rapportera är också viktiga arbetsuppgifter för uppdraget. Du förväntas att samarbeta internt och externt och delta i övergripande planering och utvecklingsarbete inom avdelningen. Tydlig uppdragsbeskrivning finns.


KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du högskoleutbildning inom vård och omsorgsområdet. Du ska ha erfarenhet av arbetsledning med budget och personalansvar. Du ska ha erfarenhet av hemtjänst. Har du dessutom erfarenhet av särskilt boende så är det meriterande.
Du är en handlingskraftig ledare och tydlig i arbetsgivarrollen. Din förmåga av att arbeta självständigt, prioritera och delegera är god. Vi söker en verksamhetsnära ledare som stödjer ett rehabiliterande och salutogent synsätt.
Vi tror att du gillar utmaningar och att arbeta brett med många olika arbetsuppgifter. Tillsammans med grupperna omprövar du ständigt behovet av utveckling. Du ska ha förmåga att skapa engagemang för verksamhetens uppgifter och resultat.
Du bör ha kunskap om regelverk som styr kommunal vård och omsorg, LAS och arbetstidsregler.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav. Tidigare erfarenhet som chef och ledare är ett krav.
Erfarenhet av hemtjänst är ett krav.


ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.

Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag.

Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen.

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.

Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Publiceraddatum: 2017-12-14
Yrkesbenämning: Områdeschef, äldre- och handikappomsorg
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-02-12 Gärna tillträde 180212 eller enligt överenskommelse.Månadslön Individuell lönesättning
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-02
Referens: A738694
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=26ecc54f-26bd-4143-a22d-213f2b0549a9&publishCode=AMS&TK=86cca42d-8ffe-4bc1-a12b-45fc06f9ff1c
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Tomelilla kommun, Vård och Omsorg
Tomelilla kommun
27380  Tomelilla Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Cirkelledare inom teater,foto,kör, matlagning ,övrig skapande verksamhet

Du planerar tillsammans med verksamhetsutvecklare och genomför sedan själv studiecirklar. Just nu har vi efterfrågan på ledare inom nedan områden för verksamhet inom LSS och äldreomsorg :

• Teater
• Matlagning
• Foto
• Annan skapande verksamhet
• Körledare

Uppdraget varierar i omfattning ,planering sker utifrån dialog med dig som ledare och de verksamheter som efterfrågar verksamheten .Du är också välkommen att presentera just din idé för verksamhet inom ovan områden. Verksamheten kommer att genomföras i Tomelilla med omnejd.


Vi söker dig som drivs av engagemang och kreativitet samt delar vår värdegrund om alla människors lika värde. Du har kunskap i ditt ämne och vill gärna dela den med andra. Du har personlig lämplighet för att leda och lyssna på en grupp.
Studiecirkelns format innebär att alla deltar " fritt och frivilligt" och på sina egna villkor. Ditt arbete sker med stor hänsyn inför att alla deltagare har olika personligheter, bakgrunder och erfarenheter.



Studieförbundet Vuxenskolan (SV) erbjuder kreativa mötesplatser som årligen ger hundratusentals människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang och är ett av Sveriges största studieförbund. SV är en ideell förening som har till uppgift att organisera och främja en partipolitiskt och religiöst obunden studie- och folkbildningsverksamhet.

SV hävdar alla människors lika värde och rättigheter. Vår bildningssyn bygger på människans förmåga att själv forma sitt liv tillsammans med andra människor och med hänsyn till miljön.

SV avdelning Skåneland som nu rekryterar cirkelledare är en av Sveriges största avdelningar och har verksamhet i 27 kommuner i Skåne.

Som cirkelledare erbjuds du stöd och handledning av våra verksamhetsutvecklare. Du erbjuds utbildning i ditt uppdrag som cirkelledare på regelbunden basis.
Publiceraddatum: 2017-12-13
Yrkesbenämning: Cirkelledare/Studiecirkelledare
Antal platser: 6
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
3 - 6 månaderDeltidTimanställning i varierande grad beroende på studiecirkelns omfattning under visstid. Från 2- 20 h i veckan. Upp till 20% Du erbjuds en timlön från 2- 20 h i veckan. Som cirkelledare erbjuds du rabatt på våra cirklar samt utbildning och stöd i ditt ledarskap.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-02-02
Referens: "Cirkelledare Tomelilla "
Webbplats:
Epostadress: emma.erikssonolsson@sv.se
Övrigt: Vi kontaktar sökande fortlöpande. Välkommen med din ansökan med personligt brev och meritförteckning.
Arbetsplats: 
Adress: Studieförbundet Vuxenskolan avdelning Skåneland
stenorsvägen 1
26141  LANDSKRONA Sverige
Hemsida: https://www.sv.se/avdelningar/sv-skaneland/om-sv-skaneland/
  
Platsannons

Arbetskonsulent/Stödpedagog

Tomelilla kommun i Skåne, har drygt 13 000 invånare. Cirka 800 är anställda i kommunförvaltningen. Här på Österlen finns naturupplevelserna du behöver, maten du längtat efter och kulturen du inte visste fanns.

Vi eftersträvar jämvikt i könsfördelningen i arbetsgruppen för att spegla brukarsammansättning och arbetsgruppens sammansättning.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta som stödpedagog i det dagliga arbetet inom gruppverksamhet i daglig verksamhet och som arbetskonsulent.
Stöttning till deltagaren i dennes dagliga verksamhet till meningsfull sysselsättning. Du stöttar inom en variationen av aktiviteter samt arbetar mot gruppverksamhet och utflyttad gruppverksamhet.
Deltagare inom daglig verksamhet är en heterogen grupp med vitt skilda intressen, förmågor och behov av stöd.
Våra arbetskonsulenter arbetar med deltagare med individuella placeringar. Du kommunicerar med deltagare och övrig personal med utgångspunkt från deltagarens behov.
Arbetet innefattar delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter.
Som arbetskonsulent arbetar du med individuellt utformade planer för att stödja deltagaren i nästa steg mot
sysselsättning, praktik, arbete, studier eller arbetslivsinriktad daglig verksamhet. Tillsammans med deltagaren identifierar du behovet som blir utgångspunkt i vägledning för deltagares möjligheter att komma närmare arbetsmarknaden. Att aktivt etablera och utveckla kontakter med arbetsgivare är ett viktigt inslag i arbetet. Arbetet
präglas av kontinuerlig dokumentation och administration, vilket innebär förmåga att skapa struktur och göra prioriteringar. Andra viktiga delar av arbetet är att tolka och tillämpa regelverk som påverkar verksamheten.
Metoden som används och arbetas efter heter Supported Employment. Metoden bygger på att alla som vill kan arbeta, med rätt stöd. Du utgår från deltagarens behov, idéer, intressen och resurser. Tillsammans med deltagaren görs
kartläggning och coaching.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha adekvat högskoleutbildning för uppdraget. Erfarenhet av yrket krävs om minst sex månader.
Utbildning såsom beteendevetarutbildning, studie- och yrkesvägledare, lärarutbildning med inriktning elever i behov av stöd eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av och kunskap
om arbete med personer med funktionsnedsättningar liksom vara väl förtrogen med tydliggörande pedagogik. Utifrån
ditt uppdrag planerar, organiserar och prioriterar du arbetet effektivt.

Du har lätt för att skapa relationer och du tycker det är viktigt att samarbeta och samverka, såväl internt som externt, samt att delta i nätverk. Viktigt är att ta egna initiativ som bidrar till att utveckla verksamheten och utvärdera arbetsprocesser. Ett starkt engagemang för människor som bygger en humanistisk och positiv grundsyn. Att arbeta flexibelt och snabbt ställa om efter rådande förutsättningar är en självklarhet.
Meriterande är kunskap om eller ha arbetat med AKK (Alternativ och kompletterande kommunikation), kommunikationshjälpmedel och delaktighetsmodellen. Till stödpedagog krävs erfarenhet av handledning av personal inom vård och omsorg. Det krävs erfarenhet av att arbeta med kartläggning och det krävs erfarenhet av att upprätta kommunikationsstöd och tydliggörande stöd utifrån brukarens
individuella behov.
Körkort är ett krav. • Utbildning, erfarenhet och personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.

Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag.

Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen.

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.

Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Publiceraddatum: 2017-12-08
Yrkesbenämning: Stödpedagog
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid. Måndag-fredag dagtid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-02-01 Tillträde snarast efter överenskommelse.Månadslön Individuell lönesättning efter kollektivavtal. FÖRMÅNER Subventionerad friskvård.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-12-29
Referens: A734326
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=f671ee77-5509-461a-9e80-d35b2188776a&TK=d922c9d8-d649-4a48-85b8-cab3ce973fbb
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Tomelilla kommun, LSS
Tomelilla kommun
27380  Tomelilla Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Orderberedare

Om oss
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i rekryterings- & bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Vi söker en tekniskt kunnig orderberedare till ett företag i Tomelillatrakten.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att vara länken mellan säljare, konstruktör, produktion och inköp.
Du kommer dessutom att vara delaktig i företagets utvecklingsprojekt.
Ansvarsområden:
- Handha inneliggande kundorder
- Upprätta produktionsunderlag
- Kontakt med säljare från order till leverans
- Uppdatera administrativa rutiner och mallar

Din bakgrund
- Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
- Du klarar av att hålla många bollar i luften samtidigt
- Du är stresstålig, noggrann och jobbar bra i grupp

Ansökningarna behandlas löpande så sök så snart du har möjlighet.
Tjänsten börjar som en visstidsanställning som förväntas övergå i en tillsvidareanställning hos företaget.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 7 orter i Sverige, omsätter ca 300 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Publiceraddatum: 2017-12-07
Yrkesbenämning: Orderadministratör
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-12-31
Referens: 3542
Webbplats: http://www.wikan.se/jobb/3542/
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Wikan Personal
Byskillnadsgatan 3
27330  Tomelilla Sverige
Hemsida: http://www.wikan.se
  
Platsannons

Byavångsskolan söker en drivande svenska/So lärare årskurs 1-3

Tomelilla kommun i Skåne, har drygt 13 000 invånare. Cirka 800 är anställda i kommunförvaltningen. Här på Österlen finns naturupplevelserna du behöver, maten du längtat efter och kulturen du inte visste fanns.

Byavångsskolan är en F-6 skola belägen i centrala Tomelilla. Skolan har ca 250 elever och ökande elevantal. Skolan och skolgård är nyrenoverade. Skolan har ett utvecklingsfokus på tillgänglig lärmiljö.

ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för undervisningen i sv/so i två klasser årskurs 1, din kollega undervisar i ma/no i samma klasser. Du är mentor för en årskurs 1. Du ingår i arbetslag F-3.

KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet av och lärarlegitimation för undervisning i aktuella ämnen i årskurs 1-3. Kompetens inom SvA-undervisning är meriterande. Du är väl förtrogen med digitalisering av undervisningen, erfarenhar av arbete i G-Suit är meriterande. Erfarenhet av att handleda inom språkutveckling och lärarlyft är meriterande.

ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.

Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag.

Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen.

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.

Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Publiceraddatum: 2017-12-07
Yrkesbenämning: Lärare i grundskolan, årskurs 1-3
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-01-08 .Månadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-02
Referens: A737157
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=ced4c8a0-f1fc-4e02-9db7-0db98eade94d&TK=1392b512-1a68-44f2-8df1-1255da7ee141
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Tomelilla kommun, Byavångsskolan
Tomelilla kommun
27380  Tomelilla Sverige
Hemsida:
  

Platsannons

Personlig Assistent Tomelilla

Vi söker en personlig assistent som vikarie med chans till fast tjänst till en av våra kunder i Tomelilla. Vår kund behöver hjälp med personlig omvårdnad, motivering och aktiviteter. Kunden är en herre i 70 års åldern med gott om humor och livsglädje.

Det krävs ingen särskild erfarenhet för jobbet utan det viktigaste är att personkemin stämmer mellan dig och kunden. Viktigt är att du är intresserad av att arbeta med människor. Det är meriterande om du har vana av arbete i omvårdnadssektorn. Vi tror att du har barnasinnet kvar, är rak och tydlig i din kommunikation och lugn i ditt sätt. Bil och körkort är ett krav.
Tjänsten: Är till att börja med som vikarie med goda chanser till tjänst i början på det nya året. Man jobbar dygn hos kunden med sovande jour på natten.
Tjänsten ska tillsättas omgående och urval kommer därför att ske löpande. Är du intresserad uppmanar jag dig därför att skicka in din ansökan redan idag! Skicka CV och personlig brev till joacim@innovativassistans.se
OBS Glöm inte beställa blankett 4429 ( Polisregister) www.polisen.se/registerutdrag


Vi på Innovativ Assistans vill verka Nära, Omsorgsfullt och Nyskapande. Varje kund är unik i sin livssituation och kräver en flexibel assistanslösning som ständigt vidareutvecklas. Vi arbetar därför kontinuerligt för att skapa en inspirerande vardag för kunden med hjälp av engagerade och positiva assistenter och hoppas att du är en av dom.
Publiceraddatum: 2017-12-04
Yrkesbenämning: Personlig assistent
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidVikarie till en början med goda chanser till fast tjänst.Individuell lönesättning samt ersättning enligt kollektivavtal.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-03
Referens: Tomelilla
Webbplats:
Epostadress: joacim@innovativassistans.se
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Innovativ Assistans i Stockholm AB
Box 184
70143  Örebro Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Personlig assistent till barn boendes i Tomelilla

Vi söker personlig assistent till en elvaårig pojke som bor i Tomelilla med sin familj. Hans intresse är bland annat att bada, vara ute och titta på motorsport. Arbetsuppgifterna är att finnas i hans närhet och assistera honom i vardagen. Pojken har autism, utvecklingsstörning och epilepsi.

Du assisterar honom i det han behöver hjälp med och är med på aktiviteter som lek ute och inne och olika utflykter. Som assistent arbetar man också på familjens semesteraktiviteter. Du kommer ingå i ett team av assistenter. Du får regelbunden handledning och även utbildning.


Då assistansuppdraget avser ett barn krävs innan anställning ett utdrag ur belastningsregistret så det är bra om du ansöker om det i god tid.

Du är en lugn, empatisk person som arbetar för att göra det möjligt att få "leva som andra": Du är ansvarsfull samtidigt som du har förmågan att leka, du är inte rädd för närkontakt i form av barnets kramar, är energisk och initiativrik. Vi ser dig som glad och du brinner att jobba med barn. Du har god energi och har ett lågaffektivt bemötande.Du är strukturerad och kan tänka steget före och tycker om att vara ute länge i alla väder. 

 

Om anställningsvillkoren


Tjänstgöringsgrade är cirka 50 % enligtöverenskommelse. Arbetstiderna är eftermiddag till sen kväll samt helger, ävven dagtid under lov. Kan kombineras med timvikariat vid andra assistenters sjukdom och ledighet.

 

Rekrytering kommer att påbörja snarast så välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. 

 




Jengla Omsorg är en assistansanordnare med uppdrag i hela landet med kontor i Malmö, Stenungsund (Väst) och Stockholm. Vi grundades ur ett personligt engagemang att värna och utveckla stöd till personer med funktionsnedsättningar. Verksamheten består i dagsläget av två inriktningar. Huvudverksamheten är att anordna assistans åt våra uppdragsgivare med hög kvalitet vilket skall säkerställas med självbestämmande, transparens, löpande utbildning och handledning. Vår andra verksamhetsgren är att sprida kunskap om NPF, LSS och rättigheter för funktionsnedsatta. Vi erbjuder föreläsningar, utbildningar och handledning till myndigheter, BUP, LSS-verksamheter, anhöriga och assistenter.
Publiceraddatum: 2017-11-30
Yrkesbenämning: Personlig assistent
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareDeltid Deltid/ Ej specificeratEnligt kollektivavtal Generöst friskvårdsbidrag
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-12-30
Referens:
Webbplats: http://www.jengla.se/att-vara-personlig-assistent/lediga-jobb/?rmpage=job&rmjob=99
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Jengla Omsorg AB
*
27330  Tomelilla Sverige
Hemsida: http://www.jengla.se/
  
Platsannons

Personlig assistent sökes till man i Tomelilla

Frösunda är ett av Sveriges största omsorgsföretag. Det, som skiljer oss från andra, är att vi är övertygade om att omsorgen behöver förbättras från grunden. Vår utgångspunkt är alltid kunden - i alla lägen, även när det blir obekvämt. Med 100 procent nöjda kunder i fokus ska vi bli det absolut bästa omsorgsföretaget i Sverige. Frösunda har ca 10.000 medarbetare och omsätter cirka 3 miljarder årligen. Vill du arbeta med kundens fokus, och ha ett förhållningssätt som innebär att det är kunden som får bestämma, samtidigt som vi i varje ögonblick arbetar för att samhällets resurser används effektivt och ansvarsfullt? Välkommen, då är du sannolikt rätt person för oss!

.

Personlig Assistans - vad innebär det?
Personlig Assistans handlar i grund och botten om engagemang. Ett engagemang för en annan medmänniska som behöver hjälp med de saker i vardagen som många tar för givet, exempelvis att klä sig själv, att ta en promenad, att överhuvudtaget få vardagen fungerande. Vår bransch gör skillnad för människor - på riktigt. 

Yrket som personlig assistent ställer höga krav på flexibilitet, ansvarstagande och respekt. Din förmåga att arbeta utifrån kundens fokus och önskemål är avgörande för din lämplighet som personlig assistent. Respekt, Engagemang och Nyfikenhet är Frösundas värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. 
  
Vad innebär tjänsten?
För kunds räkning söker vi en timvikarie som vill arbeta som personlig assistent till en av våra manliga kunder boendes i Tomelilla. Arbetet innefattar hjälp med både personlig hygien, hushållssysslor och övriga göromål som får kundens vardag att fungera. Kundens är samhällsintresserad, gillar att lyssna på musik, träning samt bassängträning.

Du som söker tjänsten behöver ha tålamod, vara lugn och trygg i din arbetsroll.  Det är viktigt att du som söker är lyhörd för kundens behov samt visar respekt för kundens integritet. Vi ser det som en stor merit om du är positiv och lojal i ditt arbete, är flexibel vad gäller schema och arbetstider. Ett glatt humör och humor förgyller allas vardag, stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för att hitta rätt assistent för detta uppdrag.

B-körkort och tillgång till bil är krav.

Du ska vara rökfri.

Vi söker en timvikarie till en början, med möjlighet till fast schemarad.

Arbetstiderna är förlagda:
Sön-tors
Dag: 07.30-15.30
Kväll: 15.30-21.30

Fre -lör
Dagtid: 07.30-15.30
Kväll: 15.30-22.30

Förväntad start: Omgående

Låter detta intressant och du tror att du skulle passa till vår kund? Då är du hjärtligt välkommen att skicka in din ansökan som ska innehålla ett personligt brev och ett CV. Ansökningarna bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum.

Frösunda tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Publiceraddatum: 2017-11-30
Yrkesbenämning: Personlig assistent
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareDeltidDeltid TillsvidareFast månads- vecko- eller timlön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-05
Referens:
Webbplats: http://www.staffrec.se/viewjob.php?source=AMS&id=95447
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Frösunda
Box 1021
21233  Malmö Sverige
Hemsida: http://www.frosunda.se
  
Platsannons

Biträdande Föreståndare Humana HVB

Biträdande föreståndare HVB Humana Arwen
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och du erbjuds ett jobb med spännande utvecklingsmöjligheter? Välkommen till Humana. Inom division Barn och unga erbjuder Humana flera HVB och boenden som bedriver omsorg, vård och behandling. Vi tar emot flickor och pojkar med psykosocial och neuropsykiatrisk problematik. Specialiserade enheter för ensamkommande, övergreppsproblematik, självskadebeteende och missbruk finns. Till verksamheterna finns knutet en specialistenhet med egna psykologer, psykiatriker, läkare, specialpedagoger m.fl. kompetenser. Hela landet är vårt upptagningsområde.

Arwen är ett HVB-hem, beläget i Tomelilla. Verksamheten har funnits med samma målgrupp sedan 2010. Vi är ett väletablerat HVB-hem med 10 platser för ungdomar i åldern 14-18 år, med annan etnisk bakgrund än svensk. På Arwen behandlar vi ungdomar med migrationsrelaterad stress som kan te sig i ångest, affektproblematik, svårigheter i samspel, svårigheter att lösa konflikter eller annan problematik.

Metoder vi använder är strukturerade samtal med MI som utgångspunkt, ART, miljöterapi, connect, känsloreglering, igenkänning, social färdighetsträning, kontaktmannaskap och utvärderingsmetoder som HQS. Det viktigaste i vårt arbete är att arbeta med uppdraget i fokus och bygga hållbara relationer.              

Personal

I personalgruppen ingår föreståndare, biträdande föreståndare, behandlingsassistenter och vaktmästare. Psykiatriker, psykolog och sjuksköterska är i verksamheten veckovis.

Arbetsuppgifter

Som biträdande föreståndare skall du tillsammans med föreståndaren ta ett övergripande ansvar för enhetens samtliga delar. Vidare i rollen som biträdande föreståndare ingår att planera, dokumentera och följa upp verksamheten, stötta och coacha personal samt utföra rent administrativa arbetsuppgifter såsom personalplanering, schemaplanering etc. Vid föreståndarens frånvaro ersätter biträdande föreståndare denne, och dennes uppgifter.

Kravprofil

Vi söker en person som uppskattar det operativa ledarskapet. Därtill behöver du ha som egenskaper att vara tydlig, strukturerad och stresstålig med förmåga och engagemang att delta i utvecklingen av enheten. Du är socionom, socialpedagog, beteendevetare, terapeut eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med personer med varierad problematik, gärna erfarenhet av socialtjänsten och/ eller behandling/ utredningsarbete. Vidareutbildning och/eller erfarenhet av arbete som terapeut, samt arbetsledning är meriterande. En förutsättning för arbetet är god förmåga att samverka såväl internt med personal, elever och övriga kollegor, som externt med socialtjänst, ungdomarnas familj och nätverk, samt andra förekommande aktörer.

God dokumentationskunskap är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har B-körkort, då arbetet ibland innefattar resor.

Vi söker dig som är trygg, strukturerad och lösningsfokuserad! Du ska gilla att leda och coacha personal samt att samarbeta med såväl föreståndare, personal som externa aktörer. Arbetet är mångsidigt och du kommer att ha stor möjlighet att påverka enhetens innehåll.

Glädje, engagemang och ansvar är våra värdeord, det genomsyrar också verksamheten.

Kontakt:

Andreas Nilsson

Andreas.nilsson2@humana.se

Dzenana Voloder

Dzenana.voloder@humana.se

Välkommen att ansöka nu! Rekrytering påbörjas under ansökningstiden och tillträde sker enligt överenskommelse.

(REGISTERKONTROLL Den 1 juli 2007 trädde lagen (2007:171) om registerkontroll av personal vid hem för vård eller boende som tar emot barn i kraft. För den som erbjuds en tjänst eller liknande vid ett sådant hem skall en kontroll av om han eller hon förekommer i belastnings- eller misstankeregistren göras.)


Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. Läs mer på www.humana.se
Publiceraddatum: 2017-11-28
Yrkesbenämning: Enhetschef inom social omsorg
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid Heltid/ Ej specificeratEnligt överenskommelse
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-07
Referens:
Webbplats: http://www.humana.se/om-oss/jobba-hos-oss/Lediga-jobb-individ-och-familj/?rmpage=job&rmjob=936
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Humana AB
Sälshögsvägen 32
27393  Tomelilla Sverige
Hemsida: http://www.humana.se
  
Platsannons

Legitimerad Arbetsterapeut

Tomelilla kommun i Skåne, har drygt 13 000 invånare. Cirka 800 är anställda i kommunförvaltningen. Här på Österlen finns naturupplevelserna du behöver, maten du längtat efter och kulturen du inte visste fanns.

ARBETSUPPGIFTER
Bedömning av rörelseförmåga, behandling, träning, utprovning och förskrivning av tekniska hjälpmedel och handledning av anhöriga och omvårdnadspersonalen. Arbetet är förlagt både inom ordinärt boende och inom särskilt boende.

Arbetet är teambaserat i nära samarbete med övriga professioner såsom arbetsterapeut, sjuksköterska, enhetschef, rehab assistent omvårdnadspersonal och biståndshandläggare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med intresse och engagemang för att jobba inom kommunal hälso– och sjukvård.

Har du erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård är det meriterande.

B-körkort för manuell växellåda är ett krav.

Du är obehindrad i svenska språket i både tal och skrift.

Egenskaper som att kunna samarbeta och skapa goda relationer, förmåga att planera och organisera sin tid samt att kunna ta egna initiativ är av stor vikt.

Du har god datorvana.

ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.

Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag.

Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen.

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.

Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Publiceraddatum: 2017-11-22
Yrkesbenämning: Arbetsterapeut
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-02-01 Eller enligt överenskommelse.Månadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-07
Referens: A732641
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=4418252e-3982-4c7f-a119-0336598031d8&TK=efc04f24-eab2-442d-9c82-3cf56ddd6c62
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Tomelilla kommun, Äldreomsorg
Tomelilla kommun
27380  Tomelilla Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Är du morgonpigg? Vi söker distributörer!


Som distributör hos oss distribuerar du morgontidningen, post, paket, tidskrifter, samhällsinformation, kundtidningar, reklamutskick och reservdelar – bland annat. Allt till högsta kvalitet och i rätt tid.
Distributörer arbetar självständigt på natten mot en fast sluttid. Alltid med stöd från kollegor endast en knapptryckning bort. Vår verksamhet pågår alla dagar i veckan.
Du har en veckoarbetstid som baseras på den arbetstid du är schemalagd. Den faktiska arbetstiden kan variera, men vanligast mellan 03:00-06:00. Arbetstid är deltid, minst två timmar per schemalagd dag.


Att arbeta som distributör passar dig som är noggrann och känner ansvar för exempelvis försändelser och nycklar. God fysik är ett plus. Förmåga att hantera ett IT-stöd i en handenhet (till stor del lik en smartphone) krävs. Erfarenhet av nattarbete är en merit.
God svenska eller engelska i tal och skrift är ett krav.
För att få köra företagsbil och arbeta på ett bildistrikt kräver vi EU-körkort sedan minst 1 år.
Vi försöker i första hand erbjuda arbete i närheten av din bostad, men möjligheterna till arbete ökar om du dessutom kan tänka dig att arbeta i trakterna runt omkring.


Tidskritisk distribution av post och morgontidningar är hjärtat i vår verksamhet. Vi finns i Skåne, Blekinge, Kalmar- och Kronobergs län samt Sjuhäradsbygden. Tillsammans når vi hushåll och företag i vårt geografiska område.
På TB jobbar vi hållbart, smart, engagerat och tillsammans. Idag är vi ca 3 000 anställda varav fler än ca 2800 distributörer.

Vi erbjuder fasta tjänster, semester och sjuk vikariat samt andra kortare anställningar.
Publiceraddatum: 2017-11-21
Yrkesbenämning: Tidningsbud/Tidningsdistributör
Antal platser: 3
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
Vi söker just nu personal som kan hoppa in vid kortare ledigheter eller sjukdom. 30-50 %
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-12-29
Referens:
Webbplats:
Epostadress: neta.andersson.ikechukwu@tidningsbararna.se
Övrigt: kontinuerlig rekrytering sker dröj därför inte med att skicka in din ansökan.
Arbetsplats: 
Adress: Tidningsbärarna - Region Kristianstad
Västra Vallgatan 2
29131  Kristianstad Sverige
Hemsida: http://www.tidningsbararna.se
  
Platsannons

Projektledare vattenvård på österlen

Tomelilla kommun i Skåne, har drygt 13 000 invånare. Cirka 800 är anställda i kommunförvaltningen. Här på Österlen finns naturupplevelserna du behöver, maten du längtat efter och kulturen du inte visste fanns.

Tjänsten är placerad i Tomelilla kommun med arbetsplats på Ystad-Österlenregionens miljöförbund.

ARBETSUPPGIFTER
Österlens vattenråd (ÖVR) och Vattenrådet för Nybroån, Kabusaån och Tygeån (NKT) utgör frivilliga medlemsorganisationer för kommuner, myndigheter, företag, markägare m fl. Syftet är att i vid mening tillvarata och vårda vattenresurserna kring våra vattenförekomster i sydöstra Skåne.

Framtidsvision och målsättning
ÖVR och NKT vill nu förbättra och förstärka arbetet med att uppnå god status enligt EU:s vattendirektiv i våra vattendrag. EU och staten avsätter årligen medel för att förbättra vattenmiljöernas status. Länsstyrelsens och Vattenmyndighetens erfarenhet är att de vattenråd som har anställd personal är mer effektiva och framgångsrika i att kanalisera dessa medel till verkliga åtgärder. ÖVR och NKT har nu genom ett treårigt LEADER-projekt, kommunal medfinansiering och egen budget skapat möjlighet att anställa en projektledare under tre år för ett sådant arbete.
Arbetsuppgifter.
Vår idé är att projektledaren ska skapa engagemang och sprida information om vattenmiljöernas status, deras värden och betydelse genom informationsmöten, vattendragsvandringar, platsbesök, workshops, samt via hemsida och sociala medier. Projektledaren ska marknadsföra pågående och avslutade projekt och inspirera markägare att genomföra åtgärder utifrån framtagna åtgärdsprogram och ta fram förslag på finansiering och arbetssätt samt utgöra stöd i myndighetskontakter. Ett flertal ideella organisationer (LRF, naturskyddsföreningar, fiskevårdsföreningar m fl) kommer att medverka i projektet och projektledaren ska stödja deras aktiviteter. Projektledaren ska även genomföra eller underlätta för barn- och ungdomsaktiviteter för att öka kunskapen och skapa engagemang i denna målgrupp. Samarbete med Lunds universitet och Högskolan i Kristianstad är också möjligt. Redovisning och rapportering för själva LEADER-projektet ingår givetvis i arbetet.

Projektledaren kommer att ha ansvar för att efterleva projektets budget och stå för ekonomisk rapportering och uppföljning.

För mer information om tjänsten gå till:
http://www.nybro-kabusa.se
http://www.osterlensvattenrad.se


KVALIFIKATIONER
Utbildning - Högskola eller universitet.
Utbildning. Examen
Krav på högskole- eller universitetsexamen med lämplig inriktning (biolog, agronom) eller annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant.
Utbildning.
Meriterande är utbildning inom naturvård, limnologi, projektledning, pedagogik, anläggning.
Personliga egenskaper – skallkrav i rangordning
1. Engagemang och drivkraft – kunna driva arbetet framåt, engagera och motivera, se till att resultat uppnås med samtidig förankring och samverkan.
2. Kommunikationsförmåga – lyssna och tydligt förmedla budskap, tankar och känslor samt agera i offentliga sammanhang.
3. Analytisk förmåga – kunna dra slutsatser och värdera händelser och skeenden samt förutse konsekvenser av olika handlingsalternativ.
4. Strukturell förmåga – se och skapa sammanhang mellan uppdrag och mål, tydliggöra komplicerade förhållanden, kritiskt granska resultat och budskap.
Arbetslivserfarenhet är ett krav. Vattenvårdsarbete.

ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.

Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag.

Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen.

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.

Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Publiceraddatum: 2017-11-20
Yrkesbenämning: Miljösamordnare/Miljökoordinator
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
6 månader eller längreHeltidHeltid. Ev. deltid. Dagtid. Dagtid. Kvällsmöten förekommer Tidsbegränsad anställning, tillträde: I början av 2018 el efter överenskommelse. Tillträde kräver att vederbörliga beslut fattas., upphör: Projektanställning under tre år.Månadslön Individuell
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-12-31
Referens: A732012
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=5d7afd4a-a3b4-484e-8550-adee6f85514b&TK=8e82f079-38b9-4b0e-9509-364d11abe66a
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Tomelilla kommun, Samhällsbyggnad
Tomelilla kommun
27380  Tomelilla Sverige
Hemsida:
  

Platsannons

Kökspersonal

Du kommer att arbeta med alla uppgifter i kök såsom matlagning, bakning, förberedning, disk, städ. Du kommer också att vara behjälplig i andra uppgifter inom verksamheten såsom servering, städning, bäddning samt lättare trädgårdsarbete.

Du ska ha vana att arbeta i kök. Du måste vara flexibel och villig att rycka in där det behövs oberoende av arbetsuppgifter.
Du ska vara serviceinriktad samt ha en positiv och glad inställning till gäster.

Tryde 1303 är B&B, café, galleri och konferens. Vi finns i Tryde utanför Tomelilla. Aktiviteterna här varierar beroende på årstid och säsong.
Publiceraddatum: 2017-11-20
Yrkesbenämning: Köksbiträde
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareDeltid60%-80%
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-12-29
Referens: Köksbiträde
Webbplats:
Epostadress: Info@tryde1303.com
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Tryde 1303 B&B Café Galleri
Tryde 1303
27397  Tomelilla Sverige
Hemsida: http://www.tryde1303.com
  

Platsannons

Fordonstekniker

Mekaniker – Tomelilla
Vi söker personbilsmekaniker/ transportbilsmekaniker som har,
Fordonsteknisk utbildning
Ett par års erfarenhet från arbete som bilmekaniker
Goda kunskaper inom bilelektronik
PC-kunskaper
God förmåga att kunna formulera sig i tal och skrift
B-körkort meriterande med C-körkort
Som person är du självgående, ödmjuk och effektiv. Du är en glädjespridare och värdesätter en god stämning på arbetsplatsen samt du har ett gott ordningssinne och en god datavana – meriterande är om du har erfarenhet från arbete i något av programmen Automaster, ELSA eller ETKA.
Löpande rekrytering.
Om fordonsbranschen är en utmaning som passar dig och om du är en engagerad och målmedveten person, skicka in ditt CV till oss, jorgen.kron@michelsensbil.se

Som person är du självgående, ödmjuk och effektiv. Du är en glädjespridare och värdesätter en god stämning på arbetsplatsen samt du har ett gott ordningssinne och en god datavana – meriterande är om du har erfarenhet från arbete i något av programmen Automaster, ELSA eller ETKA.

Inom Michelsengruppen, är vi idag ca 80 anställda. Vi är en organisation som ständigt utvecklas och förändras och vi har förmånen att jobba med marknadens starkaste varumärken och bästa produkter. Våra verkstäder inom Michelsengruppen är auktoriserade serviceanläggningar för Volkswagen, Audi, Skoda och Volkswagen Transportbilar. Vi har som mål att samla de bästa mekanikerna, lagerpersonalen, försäljarna, servicerådgivarna för att leverera den bästa totalupplevelsen till våra kunder.
Publiceraddatum: 2017-11-20
Yrkesbenämning: Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-19
Referens:
Webbplats:
Epostadress: jorgen.kron@michelsensbil.se
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Michelsens Bil AB
Box 84
27322  Tomelilla Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

SÄLJARE

IMAGE BY ME AB söker nu fler homepartysäljare!

Du som gillar utmaningar, är tävlingsmänniska, har genuin passion och intresse för inredning, design, trender, mode och gillar socialt umgänge, då kan Du vara rätt person för oss. Vi vill att Du skall kunna lägga ner minst 20 timmar per månad på jobbet hos oss och Du skall se jobbet som en bra extrainkomst under överskådlig tid framöver. De säljare som börjar hos oss kan räkna med den bästa supporten från bolagets sida!

Vi erbjuder ett av marknadens roligaste jobb där Du är chef över din egen arbetstid. Du skapar trevliga VIP EVENT/HOMEPARTY med produkter som Du brinner för samtidigt som du träffar nya spännande människor. Dessutom får Du tillgång till massor av unika trendiga produkter.
Lägg därtill fin gemenskap, sociala events, karriärmöjlighet och god förtjänst.

Att vara homepartysäljare hos oss är ett riktigt roligt och givande arbete!

Arbetstiderna bestämmer Du själv. Som säljare har Du dessutom möjlighet att göra karriär
och gå vidare till Teamleader.

Surfa in på ibme.se eller imagebyme.se för mer information och gör en enkel och snabb ansökan (Tar ca 2 minuter).


OM FÖRETAGET:

IBME - PERSONLIG & LYXIG SHOPPINGUPPLEVELSE FÖR DEN MODE OCH TRENDMEDVETNA KVINNAN!


IMAGE BY ME (IBME) är ett nytt koncept där alla har möjlighet att ta del av våra unika Heminredningsprodukter, Smycken och Accessoarer genom vår webshop och säljkår genom det vi kallar IBME VIP EVENT, en mer exklusiv och modern typ av homeparty. Alla våra produkter skapar personlig stil och elegans, dessutom kan Du uppleva det senaste inom mode, trender och heminredning live innan beställningen och även få personlig rådgivning.

Samtliga produkter ligger i framkant när det gäller mode och trender. Med stor omsorg och noggrannhet handplockar vi högkvalitativa produkter från vårt unika kontaktnät över hela världen och erbjuder ett exklusivt sortiment med en personlig touch till rimliga priser.

Vi på IMAGE BY ME är väldigt noga med att endast jobba och sälja de främsta produkterna på marknaden. För oss är det självklart att Du ska få en personlig och lyxig shoppingupplevelse när Du handlar av oss. Målsättningen är att förstärka det vackra och unika hos varje person genom våra produkter i kombination med en exklusiv kundupplevelse.

En av hörnstenarna i affärsidén är att enbart tillhandahålla de produkter som håller en hög kvalitét och som ligger i framkant mode och trendmässigt samt kunna erbjuda dessa till rimliga priser.


VÄLKOMMEN!



IMAGE BY ME TEAMET

Du som gillar utmaningar, är tävlingsmänniska, har geniun passion och intresse för inredning, design, trender, mode och gillar socialt umgänge, då kan Du vara rätt person för oss.

Vi vill att Du skall kunna lägga ner minst 20 timmar per månad på jobbet hos oss och Du skall se jobbet som en bra extrainkomst under överskådlig tid framöver. De säljare som börjar hos oss kan räkna med den bästa supporten från bolagets sida!

IMAGE BY ME (IBME) är ett nytt koncept där alla har möjlighet att ta del av våra unika Heminredningsprodukter, Smycken och Accessoarer genom vår webshop och säljkår genom det vi kallar IBME VIP EVENT, en mer exklusiv och modern typ av homeparty. Alla våra produkter skapar personlig stil och elegans, dessutom kan Du uppleva det senaste inom mode, trender och heminredning live innan beställningen och även få personlig rådgivning.

Samtliga produkter ligger i framkant när det gäller mode och trender. Med stor omsorg och noggrannhet handplockar vi högkvalitativa produkter från vårt unika kontaktnät över hela världen och erbjuder ett exklusivt sortiment med en personlig touch till rimliga priser.

Vi på IMAGE BY ME är noga med att endast jobba och sälja de främsta produkterna på marknaden. Målsättningen är att förstärka det vackra och unika hos varje person genom våra produkter i kombination med en exklusiv kundupplevelse.
Publiceraddatum: 2017-11-14
Yrkesbenämning: Utesäljare
Antal platser: 4
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareDeltidDu bestämmer själv dina arbetstider. Du får lön varje månad baserad på din försäljning direktinsatt på ditt bankkonto. Vi betalar arbetsgivaravgifter och skatt. Som säljare hos oss på får Du dessutom rabatter på Dina egna inköp. 20%-40%Du får lön varje månad baserad på din försäljning direkt insatt på ditt bankkonto. Vi betalar arbetsgivaravgifter och skatt.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-02-11
Referens: SÄLJARE
Webbplats: http://www.ibme.se
Epostadress: rekrytering@ibme.se
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Image By Me Invest AB
Östervångsplan 15
26144  Landskrona Sverige
Hemsida: http://www.ibme.se
  

Platsannons

Djurskötare

På vår gård i Frörum föder vi upp slaktdjur (nötkreatur) och vi söker nu en person
som är intresserad och tycker det är roligt att jobba med djur och lantbruk.

Arbetsuppgifterna består av vanligt förekommande uppgifter på ett lantbruk, t ex
utfordring och tillsyn av djur. Det förekommer även en del lastmaskins- och traktorkörning.

Har du gått en naturbrukslinje eller om du har erfarenhet av djur och traktorkörning är det ett plus. Som person är du glad, flexibel, har lätt att arbeta med andra och har ett stort intresse för djur.
Publiceraddatum: 2017-11-03
Yrkesbenämning: Djurskötare, djuruppfödning
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidTillsvidareanställning med provanställning i 6 månader. Heltid, dagtid med viss helgtjänstgöring. Vid säsong kan det bli kvällar.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag:
Referens:
Webbplats:
Epostadress: frorum@hotmail.com
Övrigt: Ansökan via e-post eller telefon till Maths
Arbetsplats: 
Adress: Maths Persson

27392  SKÅNE-TRANÅS 
Hemsida:
  
Platsannons

Är du Viasats nästa toppsäljare?

Vill du arbeta med marknadens attraktivaste produkt? Vi har den bästa produkten på marknaden med de största rättigheterna inom sport och film. Allt från de hetaste sporträttigheterna till de senaste filmpremiärerna!

DRIVEN OCH EN STJÄRNA PÅ FÖRSÄLJNING!
Vi söker dig som vill arbeta med direktförsäljning av våra tjänster, däribland Viasat Film, Viasat Sport och Viaplay.  All försäljning sker till privatpersoner genom personliga möten med fokus på hemförsäljning, eventförsäljning samt ute på marknader och mässor runt om i Sverige. Tjänsten är på heltid, vardagar mellan 13.30 – 21.30. I vissa fall kan även helger förekomma. 

VIASAT ERBJUDER DIG!


• Europas mest underhållande produkt med marknadens högsta provisioner
• Bästa starten för en fortsatt karriär inom hela Viasat och MTG
• Interna säljutbildningar samt regelbunden uppföljning för bästa utveckling
• Möjlighet att vara på plats vid Formel 1, Champions League eller galapremiärer!

Hos oss blir du en del i ett företag med vinnarglöd där vi höjer varandras prestationer. Varje år har vi ett flertal säljtävlingar och utbildningsresor till fina resedestinationer med koppling till film och sport.

HAR DU VAD VI SÖKER?


• Du vill vara en viktig del av ett framgångsrikt team
• Du brinner för att jobba med människor
• Du drivs av en hög rörlig lön
• Du är tävlingsinriktad och älskar utmaningar
• Säljerfarenheter är meriterande, dock kommer du långt med rätt inställning!

Är du som oss en vinnarskalle med ambitionen att lyckas samt strävan om att bli framgångsrik? Då är detta garanterat ett jobb för dig!

 

DIN KARRIÄR BÖRJAR HÄR! ANSÖK UTAN CV OCH PERSONLIGT BREV!

Klicka bara på länken http://hpr.to/j1178 och svara på några enkla frågor.

 

Intervjuer kommer att ske löpande så ansök så snart som möjligt. Frågor besvaras av Axel Olsson, rekryterare, axel.olsson@mtg.com
Publiceraddatum: 2017-11-02
Yrkesbenämning: Hemförsäljare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
6 månader eller längreHeltid Heltid/ Ej specificeratRörlig lön med generös grundprovision under upplärningsfasen.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-13
Referens:
Webbplats: http://web103.reachmee.com/ext/I006/508/main?site=26&validator=def475e625ae7c3f47c9b54a049d779f&lang=UK&rmpage=job&rmjob=2025
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Viasat
Ringvägen 52
10462  Stockholm Sverige
Hemsida: http://www.mtg.se
  
Marshal Marshal är en svit av verktyg för bland annat databasanalys, export/arkivering, förteckning/underhåll, import/indexering, datamigrering, dokumentkonvertering, integration och kodgenerering.

Marshal används typiskt vid sammanställning och export av information från verksamhetssystem i samband med arkivering. I detta exempel har vi sammanställt information från arbetsförmedlingen och kompletterat denna med kommuninformation från wikipedia samt länkat till karttjänsten på hitta.se

Så här använder ni Marshal för att få er verksamhets information till ert elektroniska arkiv.
Här hittar ni teknisk dokumentation av Marshal