Lediga jobb - Platsannonser kommun för kommun
Platsannonserna hämtades från arbetsförmedlingen: 2017-05-14 13:56

Lediga jobb i Ockelbo kommun (2101), Gävleborgs län

Källahttp://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_Sveriges_kommuner
Folkmängd5 859
Täthet5,50Befolkningstäthet (invånare/km² land)
Area1 129,03Totalareal inklusive havsvattenareal (km²)
Land1 064,76Landareal (km²)
Sjö64,27Inlandsvattenareal, exkl de fyra stora sjöarna (km²)
Hav0,00Havsvattenareal (km²)

Platsannonser (Källa: http://api.arbetsformedlingen.se)

Platsannons

Socialsekreterare, Barn och ungdom

Ockelbo är en innovativ och utvecklingsinriktad kommun med ca. 6000 invånare, där det alltid är mycket på gång. Turismen är stark med varumärken som bl. a. Wij trädgårdar, Ockelbo marknad och Älgparken.

Ockelbo prioriterar det gröna, det naturliga och växandet. I Ockelbo finns det nära och naturliga livet. Här finns utrymme för var och en att odla en personlig och lustfylld relation till naturen - grunden för liv och hälsa. Här är det tydligt att vi uppskattar vår plats på jorden, tar ansvar, vårdar och utvecklar den. Vi utvecklar "det gröna samhället", från boende och mat till företagande och resursanvändning. (Ur kommunens Vision 2020)

BRINNER DU FÖR SOCIALT ARBETE?
I OCKELBO KAN DU GÖRA SKILLNAD!

Vill du som är socionom känna att du kan göra skillnad i ditt dagliga arbete?
Hos oss är det möjligt. Vi har ett gott arbetsklimat och en balanserad arbetsbelastning som tillåter oss att gå hem med gott samvete efter dagens slut.

Du kommer att arbeta i första hand med handläggning inom Barn och ungdomsärenden men det kan förekomma andra uppgifter inom IFO (Individ och familjeomsorgen).

Kontinuitet är en annan av våra styrkor, vi har möjlighet att följa ett ärende hela vägen fram. Vår arbetsledning är närvarande, stöttande och uppmuntrar till kompetensutveckling, nytänkande och extern handledning. Vi har friskvårds- och flextidsavtal.

Beskrivning av kvalifikationer:

Vi söker dig som har socionomexamen och gärna erfarenhet av individ- och familjeomsorgens olika verksamhetsområden. Dina personliga kvalifikationer, förmåga till ett gott bemötande, att göra kloka bedömningar och att bidra med en god anda i gruppen lägger vi stor vikt vid.

Körkort:
Tjänsten innebär en del resor varför det underlättar om Du har körkort B.

Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare, Heltid, Provanställning kan komma att tillämpas,
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner:
Enhetschef IFO Nedzad Lujinovic
E-post: nedzad.lujinovic@ockelbo.se

Vision Remzija Kolasinac
E-post: remzija.kolasinac@ockelbo.se

Telefon: 0297-55567
Fax: 0297-401 10

Ansökan:
Senast den 15 juni 2017


Bor du utanför Ockelbo?
Det är närmare än du tror; med X-trafik tar det 22 minuter från Gävle, 35 minuter från Sandviken och 35 minuter från Bollnäs att komma hit.

Information till annonsförsäljare:
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.
Publiceraddatum: 2017-05-12
Yrkesbenämning: Socialsekreterare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareMånadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-06-15
Referens: SN 11/17
Webbplats: http://www.hrsupporten.se/ockelbo.php
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Ockelbo kommun
Södra Åsgatan 30 D
81680  OCKELBO Sverige
Hemsida: www.ockelbo.se/Invanare/Lediga-jobb-hubb/
  

Platsannons

Familjebehandlare 1,0

Ockelbo är en innovativ och utvecklingsinriktad kommun med ca. 6000 invånare, där det alltid är mycket på gång. Turismen är stark med varumärken som bl. a. Wij trädgårdar, Ockelbo marknad och Älgparken.

Ockelbo prioriterar det gröna, det naturliga och växandet. I Ockelbo finns det nära och naturliga livet. Här finns utrymme för var och en att odla en personlig och lustfylld relation till naturen - grunden för liv och hälsa. Här är det tydligt att vi uppskattar vår plats på jorden, tar ansvar, vårdar och utvecklar den. Vi utvecklar "det gröna samhället", från boende och mat till företagande och resursanvändning. (Ur kommunens Vision 2020)

Familjebehandlare 1,0

Tillsvidare med tillträde 2017-08-01 eller efter överenskommelse.

Vi erbjuder en tjänst som familjebehandlare. Du kommer att på uppdrag av socialsekreterare arbeta med psykosociala behandlingsinsatser riktade till barn, ungdomar och deras familjer, men även till vuxna. Du kommer att i ditt arbete använda evidens- och manualbaserade behandlingsmetoder. I Ditt ansvar ingår även samverkan med externa samarbetspartners och det kan förekomma även arbete med andra uppgifter. Regelbunden handledning finns och möjligheter till individuell kompetensutveckling.

Kvalifikationer:

Du bör ha lämplig högskoleutbildning eller annan adekvat utbildning och erfarenhet av att arbeta i team, ha en rak och tydlig kommunikation med dina kollegor och klienter. Du bör dessutom ha kompetens inom eller erfarenhet av olika familjeterapeutiska metoder.

Dina personliga kvalifikationer, förmåga till ett gott bemötande, att göra kloka bedömningar och att bidra med en god anda i gruppen lägger vi stor vikt vid.

Provanställning kommer att tillämpas

Körkort:
Tjänsten innebär en del resor varför det underlättar om Du har körkort B.

Ansökan:
Sista ansökningsdag: 2017-06-15
Ange referens: SN 10/17

Tillträde: enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner:
Enhetschef IFO Nedzad Lujinovic
E-post: nedzad.lujinovic@ockelbo.se

Vision Remzija Kolasinac
E-post: remzija.kolasinac@ockelbo.se

Telefon: 0297-55567
Fax: 0297-401 10

Båda nås genom socialförvaltningens reception tfn. 0297-555 67



Information till annonsförsäljare:
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.
Publiceraddatum: 2017-05-12
Yrkesbenämning: Familjehemssekreterare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareMånadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-06-15
Referens: SN 10/17
Webbplats: http://www.hrsupporten.se/ockelbo.php
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Ockelbo kommun
Södra Åsgatan 30 D
81680  OCKELBO Sverige
Hemsida: www.ockelbo.se/Invanare/Lediga-jobb-hubb/
  
Platsannons

VI SÖKER FRAMTIDA FÖRSÄLJNINGSCHEFER/VD

NU ÄR DET NY INTAGNING TILL LUX BUSINESS SCHOOL

Det är bevisat att Lux Business School har format och utbildat många av dagens försäljningschefer och Vd:n både i Sverige och Världen.
Lux är ett av Sveriges mest anrika bolag och har en historia som sträcker sig tillbaka till 1901. Det var Lux som grundade Electrolux och har idag över 18 000 anställda i 35 länder.

Det Lux ofta associeras med är den förstklassiga utbildningen i försäljning. Lux Business School anses av många vara världens främsta säljskola och har skapat karriärmöjligheter för många av Sveriges näringslivstoppar. Här lär man sig väl beprövade teorier från början till slut. Lux Business School steg 1 är
på ett år som varierar mellan praktisk och teoretisk utbildning.

Lux arbetar med olika produktlinjer Ren luft, Rent Hem, Rent vatten, Gourmet och Professionell.

Nu har vi endast fåtal platser kvar och intervjuer sker löpande och beslut kan fattas omgående vilka vi tar in oavsett om annonstiden inte har löpt ut.
Din karriär kommer börja som säljare (B2C), efter en tids säljutbildning kommer du att kunna gå vidare till en gruppchef tjänst och bygga upp samt leda ett team på 5–6 säljare för att sedan jobba själv emot B2B & B2C.
För rätt person så finns det också möjligheter att gå vidare och utvecklas utomlands.

Kan du med handen på hjärtat säga ja på minst 6 av dessa påstående så har du det som krävs hos oss!

? Har du energi och kan ge energi till andra?
? Har du framåtanda?
? Är du lätt motiverad och kan motivera andra?
? Har du Eget driv och kan du driva andra?
? Har du lätt att Engagera andra?
? Är du ödmjukhet?
? Är du orädd?
? Har du en Vinnarskalle?

Om du är villig att satsa 100% på oss, så satsar vi 100% på dig. Tillgång till egen bil i tjänsten är ett krav.

Har du dessa färdigheterna är detta en möjlighet att starta din karriär på samma sätt som många av Sveriges nuvarande Försäljningschefer och VDar började.

Du behöver inte ha sysslat med försäljning tidigare utan kan idag vara anställd i butik, inom industri, på kontor eller liknande.

? Lön Garantilön, provision
? Anställningsvillkor Kollektivavtal med Unionen

Tveka inte att söka! Genom att maila till joseph.thien@lux.se
Ansökningarna hanteras fortlöpande så skicka in din så fort som möjligt

? Har du energi och kan ge energi till andra?
? Har du framåtanda?
? Är du lätt motiverad och kan motivera andra?
? Har du Eget driv och kan du driva andra?
? Har du lätt att Engagera andra?
? Är du ödmjukhet?
? Är du orädd?
? Har du en Vinnarskalle?

Om du är villig att satsa 100% på oss, så satsar vi 100% på dig. Tillgång till egen bil i tjänsten är ett krav.

Har du dessa färdigheterna är detta en möjlighet att starta din karriär på samma sätt som många av Sveriges nuvarande Försäljningschefer och VDar började.

Du behöver inte ha sysslat med försäljning tidigare utan kan idag vara anställd i butik, inom industri, på kontor eller liknande.


Lux är ett av Sveriges mest anrika bolag och har en historia som sträcker sig tillbaka till 1901. Det var Lux som grundade Electrolux och idag har vi över 18.000 anställda i 35 länder. Det Lux ofta associeras med är den förstklassiga säljutbildningen, som heter Lux Business School och anses av många vara världens främsta säljskola. Lux har skapat karriärmöjligheter för många av Sveriges näringslivstoppar Hos oss får man en tydlig karriärsplan som börjar med 12 månader LBS (Lux Business School) så går man vidare för att ta hand om en egen filial antingen i Sverige eller utomlands, beroende på livssituation.. Sedan finns möjlighet att gå vidare till en ledande position. Karriärsmöjligheterna är många då vi finns i stora delar av världen.
Publiceraddatum: 2017-05-12
Yrkesbenämning: Utesäljare
Antal platser: 2
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid? Lön Garantilön, provision ? Anställningsvillkor Kollektivavtal med Unionen ? Heltid 40 timmars vecka ? Semester 5 Veckor ? Lux Business School steg 1 är på ett år.? Lön Garantilön, provision
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-06-12
Referens: Utesäljare
Webbplats:
Epostadress:
Övrigt: Tveka inte att söka! Genom att maila till joseph.thien@lux.se Ansökningarna hanteras fortlöpande så skicka in din så fort som möjligt
Arbetsplats: 
Adress: LUX SVENSKA AKTIEBOLAG
ENEBYBERGSVÄGEN 10A
18236  DANDERYD Sverige
Hemsida:
  

Platsannons

Tidningsdistributör bildistrikt Ockelbo, sommarjobb

Tidningstjänst AB, TAB, som är det äldsta aktiebolaget inom Posten, bildades 1969 för att organisera gemensam utdelning av dagstidningar. TAB har en stark regional förankring med huvudkontor i Stockholm. Verksamheten är utspridd över hela landet och är uppdelad på tre regioner.

TAB:s viktigaste kunder är morgontidningsföretagen. Varje morgon delar TAB:s drygt 2000 tidningsdistributörer ut cirka 400 000 tidningsexemplar.

Vi söker dig som är morgonpigg, självständig, punktlig och driven.

Då vi ständigt arbetar med vår kvalitét är det viktigt att du även är noggrann.

Arbetstiden är förlagd nattetid ca 02.00-06-00.

Tjänstgöringsgraden varierar beroende på distriktets storlek.

Vi anställer löpande så skicka in din ansökan nu.

Minimiålder för samtliga våra tjänster är 18 år och du ska behärska svenska i tal och skrift. Arbetet utförs med bil som företaget tillhandahåller, varför körkort B är ett krav.

Vi välkomnar din ansökan via e-post till orjan.nordstrom@tab.se

Ansökan ska innehålla CV och personligt brev.
Publiceraddatum: 2017-05-10
Yrkesbenämning: Tidningsbud/Tidningsdistributör
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
11 dagar - 3 månaderDeltidDeltid Vikariat, sommarvikariatFast lön enligt avtal, Transport
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-31
Referens:
Webbplats: http://www.tab.se/tab/S%C3%B6kjobb/Ledigatj%C3%A4nster.aspx
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Tidningstjänst AB
Waldenströmsgatan 2
80280  Gävle Sverige
Hemsida: www.tab.se
  

Platsannons

Utredningsansvarig till Humlans HVB i Ockelbo

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och du erbjuds ett jobb med spännande utvecklingsmöjligheter? Välkommen till Humana. Inom division Barn och unga erbjuder Humana flera HVB och boenden som bedriver omsorg, vård och behandling. Vi tar emot flickor och pojkar med psykosocial och neuropsykiatrisk problematik. Specialiserade enheter för ensamkommande, övergreppsproblematik, självskadebeteende och missbruk finns. Till verksamheterna finns knutet en specialistenhet med egna psykologer, psykiatriker, läkare, specialpedagoger m.fl. kompetenser. Hela landet är vårt upptagningsområde.

Humlans HVB är en familjeinriktad verksamhet som erbjuder utrednings- och behandlingsplaceringar för föräldrar, med barn upp till 16 år, samt gravida. Verksamhetens målsättning är att ge varje familj bättre möjligheter att utvecklas och fungera bättre i vardagen samt att erbjuda stöd och hjälp i att klara av att leva ett självständigt liv. Fokus ligger på barnets bästa. Utifrån detta arbetar vi med att stärka föräldrarna så att de kan ge sina barn trygghet och förutsägbarhet.

Familjerna bor i egna lägenheter i vår fastighet i Ockelbo och har tillgång till personal dygnet runt. Genom att arbeta med familjerna i en hemlik miljö, ser vi snabbare hur familjerna fungerar och kan dels stärka det som fungerar, och dels inrikta stöd och behandling mot det som behöver utvecklas. Dagarna på Humlan är till stor del planerade och strukturerade och övrig tid är individuellt anpassat utifrån varje enskild familjs behov.

Våra arbetsmetoder utgår från ett systemteoretiskt synsätt och miljöterapeutiskt arbetssätt där vi arbetar med struktur i familjens vardag, samspelsobservationer, stöd i föräldrarollen, enskilda terapeutiska samtal och familjesamtal och nätverksarbete. Vi arbetar i behandlingsteam sammansatta utifrån vår strävan att skapa en så bred grund av kompetens som möjligt. Teamen består utifrån det av medarbetare med varierande bakgrund, livserfarenheter och utbildningar.

Vi söker nu dig som vill arbeta som utredningsansvarig hos oss på Humlan

Som utredningsansvarig har du ansvar för att tillsammans med ditt team följa våra familjer från inskrivning till utskrivning. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att i ett nära samarbete med ditt team ansvara för att efterfråga, samla in och sammanställa det skriftliga material som behövs för att du ska kunna sammanfatta ett så komplett underlag som möjligt i form av utredning/rapportering till uppdragsgivaren.

Dina övriga arbetsuppgifter består av att tillsammans med teamet planera insatser utifrån genomförandeplan, dokumentera samt bistå med fortbildande stöd till övriga medarbetare i deras dokumentationsprocess. Möjlighet att arbeta hemifrån finns i viss utsträckning. Du deltar också i den kompetensförsörjningsplan som Humlan har för sina medarbetare.

Kvalifikationskrav

Socionomexamen eller motsvarande. Du har erfarenhet av utredningsarbete utifrån BBIC samt stor dokumentationsvana. Erfarenhet av familjebehandling eller arbete som socialsekreterare är meriterande.

Personliga egenskaper/kompetens

Vi söker dig som är driven, strukturerad, samarbetsinriktad och har förmåga att kunna anpassa dig till olika situationer. Har har en stor förmåga att kunna anpassa ditt bemötande och språk utifrån den person du möter. Du är bra på att kommunicera muntligt och skriftligt.

Du ska ha vilja att utveckla verksamhetens grundidé om att alla har rätt till ett bra liv, samt stå för vår värdegrund Ansvar, Engagemang och Glädje. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Körkort

B-körkort fordras

Heltid med tillträde i augusti eller enligt överenskommelse.

Du är välkommen med din ansökan, (cv och personligt brev) senast den 2017-06-09. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via systemet. Vi intervjuar kontinuerligt så ansök gärna direkt.

För anställning hos oss, krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.

Läs mer om Humana och Humlans HVB på www.humana.se

Kontaktperson

Maher Khoury, föreståndare

072-061 98 27

Maher.khoury@humana.se
Publiceraddatum: 2017-05-09
Yrkesbenämning: Socionom
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
6 månader eller längreHeltid Heltid/ Ej specificeratIndividuell lönesättning
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-06-09
Referens:
Webbplats: http://www.humana.se/om-oss/jobba-hos-oss/Lediga-jobb-individ-och-familj/?rmpage=job&rmjob=787%26pp%3D10
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Humana AB
Humlevägen 18
81630  Ockelbo Sverige
Hemsida: http://www.humana.se
  
Platsannons

Service Technician Jädraås-170001MW. Jädraås

Har du intresse och erfarenhet av el, mekanik och hydraulik? Brinner du för förnyelsebar energi och vill ha ett fysiskt och utmanande arbete? Som servicetekniker på Vestas får du möjlighet att utvecklas inom en ständigt växande organisation med den senaste teknologin.

Service Sweden/Finland > Region North Sweden > Jädraås

Med huvudkontor i Malmö är Vestas Northern Europe en affärsenhet som omfattar Skandinavien, Storbritannien, Irland, Polen, Finland och Baltikum. Vi ansvarar för försäljning, projekt, installation och service för vindparker i dessa regioner.

Serviceavdelningen är ansvarig för service och underhåll av våra vindkraftverk i Sverige. Vestas Northern Europe strävar efter att vara den högst presterande affärsenheten inom Vestas, gällande såväl modern energi och kundnöjdhet som att vara den mest attraktiva arbetsplatsen. Med dessa ambitioner har serviceteknikern som tar hand om kundernas turbiner en viktig roll i frontlinjen av våra serviceavtal. I denna roll kommer du att få arbeta i en spännande bransch i team med engagerade medarbetare.

Arbetsuppgifter

Just nu söker vi en servicetekniker till Jädraås, som kommer att ingå i ett serviceteam med ansvar för service och underhåll av våra vindkraftverk i området. Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet och professionalitet då vi är ytterst måna om att vårt servicearbete utförs med högsta kvalitet och säkerhet. För att lyckas fullt ut med arbetsuppgifterna tror vi att du är en person som har goda kunskaper i el och/eller mekanik, är serviceinriktad och affärsmässig.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Felsökning och reparation på vindkraftverk, såväl mekanisk som elteknisk.
- Service och underhåll av vindkraftverk i enlighet med serviceavtal.
- Kundkontakt med ägare kring kommande service/reparationer och tydlig rapportering av utförda åtgärder.
- Ansvar och skötsel av servicebilen inkl. dess lager.
- Ansvar för reservdelshållning och inventering av lokallager samt beställningar av material/reservdelar/verktyg, returgods mm.
- Daglig rapportering och registrering i vårt affärssystem, SAP.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
- Erfarenhet och/eller utbildning inom el och/eller mekanik. Du är även villig att utveckla dina färdigheter inom områdena.
- God allmän datorvana
- Goda kunskaper i både svenska och engelska (koncernspråk) i tal och skrift
- Tidigare erfarenhet som servicetekniker/liknande arbete är meriterande
- Körkort.

Personliga egenskaper

- Du trivs med att arbeta i team, kommunicera med andra delar av organisationen och du är serviceinriktad.
- Du är strukturerad och kan arbeta självständigt.
- Då arbete sker på hög höjd krävs god kroppsfysik.
- Du har ett högt säkerhetstänk.
- Du är öppen för förekommande oplanerad övertid.

Särskilda krav

Tjänsten innebär en del resande med övernattningar då det förekommer resor till Malmö och Danmark för olika vidareutbildningar. För denna tjänst är alltså hög flexibilitet vad det gäller resor och arbetstider ett absolut krav. Tjänsten kommer att utgå från Jädraås.

Ett krav för att erhålla anställning är att man blir godkänd för mast- och stolpintyg, vilket består av ett belastnings-EKG och läkarundersökning.

Vi erbjuder

Våra anställda är vår största tillgång. Förutom en konkurrenskraftig lön och fördelar, så som friskvårdsbidrag, snabb tillgång till specialicerad sjukvård och fri användning av mobiltelefon, investerar vi i din utveckling. Efter en grundlig introduktionskurs erbjuder vi fortlöpande utveckling av dina färdigheter med ett väletablerat utbildningsprogram. Du får arbeta i ett team med stor mångfald och motiverade servicetekniker, i en stimulerande miljö i ett snabbt växande internationellt företag där god kommunikation och struktur är nyckeln till bra resultat. Då Vestas verkar för en jämställd arbetsplats välkomnar vi kvinnliga såväl som manliga sökanden

Ytterligare information
Vi behandlar inkomna ansökningar löpande. Sista ansökningsdag är 28 maj 2017.

För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta rekryterare Elin Holm 0730 73 9903.

About Vestas
Vestas is the energy industry's global partner on wind power solutions. We design, manufacture, install, and service wind turbines across the globe, and with more than 78 GW of wind turbines in 75 countries, we have installed more wind power than anyone else.

Through our industry-leading smart data capabilities and unparalleled 68 GW of wind turbines under service, we use data to interpret, forecast, and exploit wind resources and deliver best-in-class wind power solutions.

Together with our customers, Vestas' more than 21,900 employees are bringing the world sustainable energy solutions to power a bright future.

We invite you to learn more about Vestas by visiting our website at www.vestas.com and following us on our social media channels.
Publiceraddatum: 2017-05-08
Yrkesbenämning: Vindkraftstekniker
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-28
Referens:
Webbplats:
Epostadress:
Övrigt: Apply via web: https://vestas.taleo.net/careersection/global_external/jobdetail.ftl?job=170001MW&lang=en
Arbetsplats: 
Adress: Vestas Northern Europe AB
Box 31038
20049  MALMÖ 
Hemsida: http://www.vestas.com
  
Platsannons

Socialsekreterare inom utredning av barn och unga

Vi söker nu en trygg och självgående konsult som vill arbeta som socialsekreterare inom utredning av barn och unga på socialtjänsten i en kommun i gästrikland. I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom området barn- och ungdom, däribland myndighetsutövning.


Vi söker en erfaren socionom som vill arbeta som konsult för uppdrag som socialsekreterare inom barn- och ungdom i en kommun i gästrikland!

Först och främst brinner du för att hjälpa människor och vill skapa bättre förutsättningar för barn och unga i Norrland. Vidare är du är en trevlig, empatisk och engagerad medarbetare som gärna delar med dig av dina erfarenheter och har lätt för att anpassa dig till nya miljöer. Du är trygg i din kunskap, där du med din kompetens känner dig bekväm med att snabbt gå in och göra utredningar i organisationen. Som person tar du stort eget ansvar och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Vi ser att du har god erfarenhet av att arbeta som socialsekreterare inom utredning av barn och unga och har möjlighet att jobba i Norrland. Vi ser även att du har erfarenhet av BBIC och Treserva. Körkort är ett krav.


Du blir anställd som konsult av Cura Nord och uthyrd till vår kund i Norrland.

På Cura Nord får du som socionomkonsult möjlighet att hjälpa andra samtidigt som du får stöd, kompetensutveckling och arbete i fantastiska Norrland. Du får tre dedikerade medarbetare med ett tydligt syfte, som ser till att du trivs på ditt arbete! Självklart får du tillgång till dina konsultmedarbetare och det nätverk som skapas genom oss. Utöver vårt stöd får du tillgång till professionell handledning av legitimerade psykologer.
Publiceraddatum: 2017-05-05
Yrkesbenämning: Socialsekreterare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
3 - 6 månaderHeltidSom konsult har du möjlighet att arbeta flexibelt med både långa och korta uppdrag. Om du reser från annan ort ordnar vi boende och står för resekostnader. Vi ser gärna att du kan börja omgående, eller så snart som möjligt.Som konsult på Cura Nord får du en konkurrenskraftig lön, kontinuerlig kompetensutveckling och handledning. Vi står även för boende & resekostnader vid arbete på annan ort.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-31
Referens:
Webbplats: http://www.curanord.se/socionom/befintligauppdrag/
Epostadress: info@curanord.se
Övrigt: Skicka gärna in ditt cv till info@curanord.se. Du kan även göra en ansökan utan cv på http://www.curanord.se/ansokan
Arbetsplats: 
Adress: Cura Nord Bemanning & Rekrytering AB
Umestan Företagspark, Hus 7
90347  Umeå Sverige
Hemsida: http://www.curanord.se
  
Platsannons

Se vackra Sverige!

Vi på United Showrooms expanderar här I Sverige och vi söker fler positiva och motiverade människor som vill växa med oss! Vi fokuserar på vårt kontor i Stockholm samt Gävle.

Vi söker säljrepresentanter till våra privatkunder. Vi fokuserar inom branscherna energi, bank och välgörenhet.

Vi schemalägger arbetsgrupper efter den populära metoden arbeta 8 dagar, för att sedan vara ledig 6 dagar (mini semester).
Tjänsten är heltid.

Vill du ha en rolig och aktiv arbetsplats?
Då borde du söka dig till oss!

Vi kan erbjuda dig
- Utbildning med kvalité, som du kan ta med dig vidare i karriären
- Aktiviteter varje vecka med din arbetsgrupp
- Utveckling i arbetet
- Fina belöningar vid uppnådda mål
- En energisk arbetsplats som får dig att vilja komma till jobbet på måndagar!

Vi arbetar med varumärken som intresserar kunderna- genom lätta beslut, rabatter/erbjudanden och trygghet.
Resande över hela Sverige sker under vissa veckor.

Din personlighet
- Du har en orädd & “jag kan” attityd
- Du föredrar att arbeta i grupp
- Du har en lättsam personlighet
- Du har starka kommunikativa egenskaper
- Du är bekväm med att acceptera ansvar (med stöd)

Vi har nåt för alla!
*Vill du arbeta inom försäljning för att jobba som mäklare i framtiden? Vi ger dig erfarenheten, så din dröm blir lättare att nå!
*Vill du ha en ledande tjänst inom försäljning, personal eller B2B i framtiden? Vi letar ständigt efter engagerande personal som visar framfötterna!
*Vill du ha ett säsong/sommarjobb? Sök in så matchar vi in dig i en passande grupp!


Vad vi på United Showrooms kan erbjuda dig:

- Kontor i Stockholm, Norrköping, Gävle och Finland. Vi har ett rikstäckande arbetsområde över hela Sverige.
Tillsammans med våra samarbetspartners håller vi ett strategiskt öga på varje aktivitet för att hitta nya vägar, bättre resultat och hantera utmaningar.

- Vi erbjuder en betald utbildning innan tjänsten tillsätts för vi vet att bra utbildning leder till bra säljare och fantastiska medarbetare.

- Vi har engagerade chefer som lyfter sitt team och hjälper dig som anställd att utvecklas.

- Vi uppmuntrar till hälsa och nöje. Vi anordnar aktiviteter, resor och tävlingar.
Publiceraddatum: 2017-05-02
Yrkesbenämning: Torgförsäljare/Marknadsförsäljare
Antal platser: 3
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidTjänsten är heltid och tillsvidare. Betald utbildning vid start.Valmöjlighet mellan en fast månadslön eller tim och provisionsbaserad lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-15
Referens: 1505
Webbplats:
Epostadress: jobba@utdshowrooms.com
Övrigt: Vill du veta mer om oss? Skicka ett uppdaterat cv till vår mejl. Har du några frågor? Ring eller mejla Viktoria, vår rekryteringsansvarig. Vi hörs!
Arbetsplats: 
Adress: United Showrooms AB
Solna torg 19
17145  Solna Sverige
Hemsida: http://www.utdshowrooms.com
  

Platsannons

Atlings Maskinfabrik AB söker en aggressiv Affärsområdeschef

Ansvar och arbetsuppgifter:

Vi söker en Affärsområdeschef som kommer att få arbeta med produkten stöddockan, med oss kommer du att få möjlighet att bygga och ansvara för affären Stöddockan i en varierande och fri roll. Huvudmarknaderna är Europa, Asien och USA. Ditt arbete bedrivs i nära samarbete med VD, konstruktion, kunder och distributörer. Tjänsten innebär ca 50-100 resedagar per år, främst för att utveckla, stödja och följa upp Atlings distributörer och kunder. Placeringsort enligt överrenskommelse.

Rollen innebär följande.
- Stödja existerande distributörer
- Identifiera och utveckla potentiella nya distributörer
- Analysera marknaden
- Marknadsföring
- Förmedla uppslag om produkter och marknader från distributörer/kunder
- Målsättning och uppföljning gentemot distributörer
- Ansvara ta för marknads och produktutveckling.
- Utifrån en aggressiv målsättning skapa aktiviteter för att under kommande tre år tredubbla affärens storlek.
- Du har kostnads- och intäktsansvar för affärsområdet


Krav på erfarenhet och person:

Vi tror att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter och har erfarenhet att driva projekt och att du nu är riktigt sugen och på jakt efter ansvar och utmaningar. Du har gärna utbildning på högskolenivå men vi lägger störst vikt på dina personaliga egenskaper med relevant erfarenhet. Du är flexibel och skicklig på att ta ett helhetsansvar, du har ett stort engagemang och är service inriktad.

Du uttrycker dig väl i både skrift och tal och har ett gott ordningssinne och du behärskar självklart engelska.

Som person är du drivande, orädd, stresstålig och strukturerad. Du sporras av stort eget ansvar, högt satta mål och trivs i en entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt. På Atlings är tempot och engagemanget mycket högt, varav det är viktigt att du har hög energinivå och klarar av utmanande uppgifter.

Din ansökan innebär att du vill utmana branschen tillsammans med oss.

Vi erbjuder dig en spännande tjänst i ett företag med stora ambitioner. Frågor om tjänsten besvaras av VD i Ockelbo, Mikael Olofsson 0297-55706 eller via mikael.olofsson@atling.se


Atlings Maskinfabrik AB är ett helägt dotterbolag till industrikoncernen Inducore AB med säte i Västerås. Atlings är helägare till dotterbolaget Bollnäs Verkstad Production AB i Alfta. Atlings servar idag svensk och internationell verkstadsindustri med kompetens inom skärande bearbetning, svetsning och montering.

Sätet för Atlings finns i Ockelbo, placeringsort för tjänsten enligt överenskommelse.
Publiceraddatum: 2017-04-26
Yrkesbenämning: Affärsområdeschef
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-06-25
Referens: Affärsområdeschef
Webbplats:
Epostadress: mikael.olofsson@atling.se
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: ATLINGS MASKINFABRIK AB
BOX 21
81625  OCKELBO Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Sommarpersonal till Berendsen Textil Service AB

Om oss
Clockwork är det nya bemannings- och rekryteringsföretaget. Vi har lång erfarenhet från bemanningsbranschen och vet hur viktigt det är med stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra tjänster täcker allt från bemanning av industripersonal och tjänstemän, skolpersonal och större integrationsprojekt. Clockwork har idag ca 400 anställda och finns på elva orter från Stockholm i söder till Piteå i norr. Som ett led i att vara en av bemanningsbranschens mest attraktiva arbetsgivare fokuserar vi extra på friskvård med målet att ha branschens friskaste personal. Hos Clockwork är det människorna som gör skillnad. För mer info gå in på www.clockworkpersonal.se

Om företaget
Berendsen är Europas ledande företag inom texil- och hygienservice. Berendsen hjälper sina kunder att fokusera på kärnverksamheten genom att erbjuda en komplett hyr -och tvättservice, där de köper in, levererar och underhåller deras hantering av textiler, allt från arbets -och skyddskläder till bädd- och badlinne för hotell, restauranger och vårdinrättningar.

Dina arbetsuppgifter
Clockwork söker nu sommarpersonal till Berendsen i Ockelbo. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av hantera och sortera tvätt, mangla, pressa och packa. Det mesta sköts via maskin och inga förkunskaper krävs.

Uppdraget är på heltid och skiftgång kan förekomma, därför är det bra om kan arbeta obekväma arbetstider. Uppdragslängden kan variera.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba inom industri men inget krav, stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.

Din profil
Som person är du plikttrogen, noggrann, lättlärd och flexibel. Vi hoppas att du som söker är en glad och social person som gillar att arbeta i ett högt tempo.

Som konsult hos Clockwork ingår du i vårt team av kompetenta kollegor, där alla strävar mot målet att vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Ett av våra mål är att ha branschens friskaste personal, därför erbjuder vi dig som konsult ett generöst friskvårdsbidrag. Hos Clockwork är det människorna som gör skillnad, och det är på goda relationer vi bygger hela vår verksamhet. Kan du identifiera dig som en av oss? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Sök tjänsten via vår hemsida www.clockworkpersonal.se så snart som möjligt då vi kallar in kandidater löpande på intervju under ansökningsperioden. För vidare frågor kontakta Madeleine Scherling på 073-3512736.
Publiceraddatum: 2017-04-21
Yrkesbenämning: Tvätteriarbetare/Tvättbiträde
Antal platser: 2
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
11 dagar - 3 månaderHeltidHeltid Tillfälligt arbete, 11 dagar - 3 månaderFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-14
Referens: 2916
Webbplats: http://clockworkpersonal.se/jobb/?jaid=2916&apply=true
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Clockwork Bemanning & Rekrytering
Nygatan 12
80320  Gävle Sverige
Hemsida: http://www.clockworkpersonal.se
  
Platsannons

Sommarjobb - Personlig assistent

Jobba som personlig assistent!

Vill du bidra till att en medmänniska kan leva på det sätt som han eller hon önskar i sommar?

Då kan vi på OP Assistans erbjuda dig ett omväxlande sommarjobb hos någon av våra kunder i Gävleborg!

Tänk på att sommarjobb som personlig assistent ger goda chanser till fortsatt arbete eller extrajobb året runt.

Rekrytering pågår för fullt så tveka inte!

Lämna din intresseanmälan redan idag på: www.opassistans.se

Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska få en assistans av god kvalitet. Det innebär att de ska ges möjlighet att leva som andra. Den personliga assistentens uppdrag är att bidra till det. En bra personlig assistent är serviceinriktad, ärlig, ansvarsfull, lyhörd och respekterar varje människa som en självständig individ. Utbildning och erfarenhet är ett plus men inget krav. Att personkemin stämmer är däremot ett måste och därför är det alltid kunden som väljer sin assistent.
De faktiska arbetsuppgifterna, -tiderna och –platserna varierar från kund till kund och från dag till dag. Därför bör en personlig assistent vara flexibel, lösningsinriktad och öppen för nya utmaningar.

OP Assistans AB betyder Ockelbos Personligaste Assistans och företaget grundades av Pernilla Hålén i Ockelbo 1998. Företaget har tillstånd att bedriva personlig assistans från Inspektionen för vård och omsorg (IVO), innehar F-skattsedel, följer Vårdföretagarnas kollektivavtal, är IfA-godkänd verksamhet och medlem i Vårdföretagarnas bransch personlig assistans. Vi erbjuder personlig assistans till personer som bor i Gävleborgs län. Våra kunder är berättigade till assistansersättning via försäkringskassan eller personlig assistans genom ett kommunalt LSS-beslut. Kunderna har själva, eller med stöd av sina företrädare, valt att köpa sin assistans av oss i enlighet med den valfrihetsprincip som råder inom gällande lagstiftning.
Publiceraddatum: 2017-04-21
Yrkesbenämning: Personlig assistent
Antal platser: 10
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
11 dagar - 3 månaderHeltid
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-31
Referens:
Webbplats: http://opassistans.se/jobba-hos-oss/intresseanmalan
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: OP Assistans AB
Holmparken 1
80310  Gävle Sverige
Hemsida: http://www.opassistans.se
  

Platsannons

Sjuksköterska

Ockelbo är en innovativ och utvecklingsinriktad kommun med ca. 6000 invånare, där det alltid är mycket på gång. Turismen är stark med varumärken som bl. a. Wij trädgårdar, Ockelbo marknad och Älgparken.

Ockelbo prioriterar det gröna, det naturliga och växandet. I Ockelbo finns det nära och naturliga livet. Här finns utrymme för var och en att odla en personlig och lustfylld relation till naturen - grunden för liv och hälsa. Här är det tydligt att vi uppskattar vår plats på jorden, tar ansvar, vårdar och utvecklar den. Vi utvecklar "det gröna samhället", från boende och mat till företagande och resursanvändning. (Ur kommunens Vision 2020)

SOCIALFÖRVALTNINGEN SÖKER!

Vi söker nu Leg Sjuksköterska till en tillsvidareanställning i Hemsjukvården Ockelbo kommun. Hemsjukvården ansvarar för patienter både i ordinärt boende, särskilt boende.

Ref.nr. SN 9/17

Arbetsuppgifter:
Du ansvarar för att bedöma, planera, genomföra och följa upp hälso? och sjukvårdsinsatser, läkemedelshantering, specifik omvårdnad och dokumentation.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med kommunal hälso- och sjukvård och vara med och utveckla verksamheten utifrån kvalité och patientsäkerhet.

Vi lägger stor vikt på att du är ansvarsfull, god kommunikativ förmåga, kan arbeta självständigt och tillsammans med andra i team.

Adekvat vidareutbildning samt erfarenhet av liknande arbete är meriterande.

Vi tillämpar schema med dag, kväll och helgtjänstgöring. Även nattjänstgöring kan förekomma.

B-körkort är ett krav.

Upplysningar lämnas av:
Enhetschef/MAS Britt Aspgren tel 070-590 99 48 britt.aspgren@ockelbo.se

Vårdförbundet:
Saana Murén
saana.muren@ockelbo.se

Ansökan:
Ansökan sker genom att använda webb-ansökan.

Sista ansökningsdag: 2017-05-14

Information till annonssäljare:
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskat ingen rekryteringshjälp
Publiceraddatum: 2017-04-20
Yrkesbenämning: Sjuksköterska, grundutbildad
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareMånadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-14
Referens: SN 9/17
Webbplats: http://www.hrsupporten.se/ockelbo.php
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Ockelbo kommun
Södra Åsgatan 30 D
81680  OCKELBO Sverige
Hemsida: www.ockelbo.se/Invanare/Lediga-jobb-hubb/
  
Marshal Marshal är en svit av verktyg för bland annat databasanalys, export/arkivering, förteckning/underhåll, import/indexering, datamigrering, dokumentkonvertering, integration och kodgenerering.

Marshal används typiskt vid sammanställning och export av information från verksamhetssystem i samband med arkivering. I detta exempel har vi sammanställt information från arbetsförmedlingen och kompletterat denna med kommuninformation från wikipedia samt länkat till karttjänsten på hitta.se

Så här använder ni Marshal för att få er verksamhets information till ert elektroniska arkiv.
Här hittar ni teknisk dokumentation av Marshal