Lediga jobb - Platsannonser kommun för kommun
Platsannonserna hämtades från arbetsförmedlingen: 2017-05-14 13:52

Lediga jobb i Nykvarns kommun (0140), Stockholms län

Källahttp://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_Sveriges_kommuner
Folkmängd10 437
Täthet68,33Befolkningstäthet (invånare/km² land)
Area176,99Totalareal inklusive havsvattenareal (km²)
Land152,74Landareal (km²)
Sjö16,27Inlandsvattenareal, exkl de fyra stora sjöarna (km²)
Hav0,00Havsvattenareal (km²)

Platsannonser (Källa: http://api.arbetsformedlingen.se)

Platsannons

Barnvakt/Nanny Extrajobb Stockholm Nykvarn 1 eftermiddag per vecka

Om Nannynu! / About Nannynu!
Nannynu! är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag. Vi är stolta över att ha över 1400 barnvakter. Vi tror på att leverera barnpassning i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt. Vi ser till att du får jobba i en familj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba.
Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet!

Om uppdraget / About the assignment
Familj i Nykvarn önskar barnvakt i snitt en gång per vecka, mellan 15.00-18.00. Familjen har två barn, ett nyfött och en på 3,5 år.

Din profil / Your profile
Är du en person som vill underlätta andra människors vardag samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop livspusslet? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer!

Vi erbjuder / What we offer
Börjar du hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete, du får dessutom:
– Nannycertifieringskurs
– Kurs i barn-HLR
– Försäkring till, från och under arbetet
– En egen kontaktperson på företaget
– 100-140 kr i lön per timme (inklusive semesterersättning)
– Ob-tillägg samt storhelgstillägg

Vid anställning som barnvakt hos Nannynu! begär vi utdrag ur belastningsregistret.
Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan.
Skicka gärna in den på www.nanny.nu/ansok/
Publiceraddatum: 2017-05-14
Yrkesbenämning: Barnflicka/Barnvakt
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareDeltidDeltid - Enligt överenskommelse TillsvidareFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-06-04
Referens: 5495
Webbplats: http://www.nanny.nu/jobbannons/?apply=true&jaid=5495
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Nannynu! AB Barnvakter i världsklass
Jungfrugatan 35
11444  Stockholm Sverige
Hemsida: http://www.nanny.nu
  
Platsannons

Fritidspedagog till Turingeskolan

Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.

Turingeskolan är en F-5 skola med ca 450 elever och en mycket kompetent personalgrupp. På skolan har vi många utbildade pedagoger och vi söker dig som vill utveckla skolan tillsammans med de övriga för att bli " Sveriges bästa skola". Vi arbetar med ett lösningsinriktat arbetssätt på hela skolan och vill att du ska ha ett positivt synsätt på ditt arbete. Viktigt att du har god samarbetsförmåga.

Uppdraget innebär att du tillsammans med arbetslaget och enskilt ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera fritidshemsverksamheten. Du ansvarar för att eleverna utvecklar färdigheter i skapande, kreativitet, samspel, med andra och att de omsätter sitt teoretiska kunnande i enighet med skolans styrdokument. Du arbetar med eleverna under skoltid och på fritidshemmet eftermiddagstid. God föräldrakontakt ingår i ditt arbete.

Vi söker dig som är fritidspedagog/lärare mot fritidshem eller motsvarande. Du ser värdet av och förstår människors olikheter samt olika bakgrund. Vi söker dig som är en tydlig ledare, engagerad och duktig på att motivera elever till att nå sina mål. Du har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende och lyssna in olika behov. Du ser möjligheter i förändringar och kan anpassa dig efter nya omständigheter. Du bidrar gärna med din kreativitet och är inte rädd för att tänka nytt.

Intervjuer sker löpande.
Publiceraddatum: 2017-05-12
Yrkesbenämning: Lärare i fritidshem/Fritidspedagog
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid Tillsvidare.Månadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-26
Referens: 02:2017:8
Webbplats: http://web1.heroma.se/PROD/NKV_P/ExternwebbV2/LedigaJobb/EW2PageAnnons.aspx?arenderef=5409322707872867400
Epostadress:
Övrigt: via webb
Arbetsplats: 
Adress: Nykvarns kommun
Centrumvägen 26
15580  Nykvarn Sverige
Hemsida: www.nykvarn.se
  
Platsannons

Lärare till årskurs 4-6 Turingeskolan

Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.

Turingeskolan är en F-6 skola belägen i Nykvarn. Vi har goda förutsättningar och kommunen har högt ställda förväntningar på vår verksamhet. Visionen är att Nykvarns förskolor och skolor ska vara Sveriges bästa 2025. Vi är redan på god väg att lyckas nå det målet.
Vår styrka ligger i att ha en kompetent personalgrupp med höga ambitioner. Det handlar framförallt om att stärka det kollegiala lärandet kring handledning och gemensam planering.

Nykvarn ligger ca 30 minuter från Stockholm eller Eskilstuna med snabbtåget.


Uppdraget innebär att du tillsammans med arbetslaget ansvarar för planering, genomförande och utvärdering av arbetet i årskurs 4-6.

Du är utbildad lärare med behörighet att undervisa i åk 4-6. Du ser värdet av och förstår människors olikheter samt olika bakgrund.
Vi söker dig som är en tydlig ledare, engagerad och duktig på att motivera elever till att nå sina mål. Du har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroenden och lyssna in olika behov. Du ser möjligheter i förändringar och kan anpassa dig efter nya omständigheter. Du bidrar gärna med din kreativitet och är inte rädd för att tänka nytt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt tidigare erfarenhet.
Publiceraddatum: 2017-05-12
Yrkesbenämning: Lärare i grundskolan, årskurs 1-3
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid Tillsvidare.Fast
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-26
Referens: 02:2017:11
Webbplats: http://web1.heroma.se/PROD/NKV_P/ExternwebbV2/LedigaJobb/EW2PageAnnons.aspx?arenderef=5435240967856967128
Epostadress:
Övrigt: via webb
Arbetsplats: 
Adress: Nykvarns kommun
Centrumvägen 26
15580  Nykvarn Sverige
Hemsida: www.nykvarn.se
  
Platsannons

Sommarvikarier till Lager Supply Chain Scandinavia i Nykvarn

Tikkurila har i över 150 år försett konsumenter och proffs med användarvänliga och miljömässigt hållbara lösningar för skydd och målning. Vi strävar efter att vara det ledande färgföretaget i Norden, Ryssland och Östeuropa. I Sverige, där vi är marknadsledande, har vi runt 300 medarbetare och en årlig omsättning på över en miljard kronor. I vår portfölj finns omtyckta varumärken som Alcro, Beckers och Tikkurila. Tikkurila vill inspirera människor att sätta färg på tillvaron.

Vi söker nu engagerade sommarvikarier till vårt distributionscenter i Nykvarn. Vill du jobba med ett trevligt gäng som arbetar tillsammans för en säker och trivsam arbetsmiljö?

Arbetsuppgifter
Som lagerarbetare kommer du i huvudsak arbeta med säker och kvalitativ framplockning av kundorder. Rollen kräver att du har ett eget driv och kan hantera fysiskt arbete samtidigt som du noggrant säkerställer rätt kvalitet. Arbetet utförs med truck. Du är aktiv i företagets förbättringsarbete och bidrar till en god arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat.

Profil
Vi söker dig som trivs med att arbeta mot tydliga mål och att skapa goda arbetsresultat. Du är kvalitetsmedveten och noggrann. För att passa som sommarvikarie är det viktigt att du är en ansvarstagande person med hög arbetsmoral. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som vill bidra, har energi och ett eget driv. Du kan ta egna initiativ, men är även lyhörd för att kunna ta till dig instruktioner och direktiv. Du måste ha god kommunikation, goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt god datorvana. Erfarenhet av lagerarbete och truckkörning är meriterande, likaså B-körkort. Är du aktiv eller tidigare aktiv i idrott ser vi detta som meriterande.

Som person är du självgående och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Dina viktigaste egenskaper är ansvarskänsla och samarbetsförmåga.

Ansökan
Du måste vara 18 år fyllda första arbetsdagen och kunna arbeta under veckorna 24-33. Är det dig vi söker? Sök tjänsten redan idag. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag 21 maj.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Toni Nordlund, vikariesamordnare, på telefon 08 775 61 30
Publiceraddatum: 2017-05-11
Yrkesbenämning: Lagerarbetare
Antal platser: 10
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
11 dagar - 3 månaderHeltid/Deltidenligt överenskommelse
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-21
Referens:
Webbplats:
Epostadress:
Övrigt: sök tjänsten: https://www.tikkurilagroup.com/countries/sweden/karriar
Arbetsplats: 
Adress: Tikkurila Sverige AB
Box 64
15533  NYKVARN 
Hemsida:
  
Platsannons

Sommarvikarier till Produktion Supply Chain Scandinavia i Nykvarn

Tikkurila har i över 150 år försett konsumenter och proffs med användarvänliga och miljömässigt hållbara lösningar för skydd och målning. Vi strävar efter att vara det ledande färgföretaget i Norden, Ryssland och Östeuropa. I Sverige, där vi är marknadsledande, har vi runt 300 medarbetare och en årlig omsättning på över en miljard kronor. I vår portfölj finns omtyckta varumärken som Alcro, Beckers och Tikkurila. Tikkurila vill inspirera människor att sätta färg på tillvaron.

Vi söker nu engagerade sommarvikarier till vår produktion i Nykvarn. Vill du jobba med ett trevligt gäng som arbetar tillsammans för en säker och trivsam arbetsmiljö?

Arbetsuppgifter
Produktionen omfattar både fyllning och tillverkning.

Som operatör på fyllningen kommer du att sköta en hel fyllningslinje. Detta innefattar ansvar för alla maskiner som tillhör linjen som t ex burkmagasin, etikettmaskin, fyllningsmaskin, lockmagasin/-tilltryckare, e-märkning samt pallrobot. Rollen innefattar även att hämta burkar, etiketter, ta bort pallar, fylla på pallmagasin, övervaka pall-id märkning och svepfilmsanläggningen, samt hjälpa till vid diskning av fyllningsmaskin.

Som operatör på tillverkningen kommer du arbeta med automationssystemet ABB. Detta innebär b la att starta, övervaka och avsluta tillverkningen med hjälp av detta system. Ett fåtal råvaror satsas manuellt.

Operatörsrollen kräver att du har ett eget driv och kan hantera fysiskt arbete samtidigt som du noggrant säkerställer rätt kvalitet. Arbetet utförs med delvis med truck. Du är aktiv i företagets förbättringsarbete och bidrar till en god arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat.

Profil
Vi söker dig som trivs med att arbeta mot tydliga mål och att skapa goda arbetsresultat. Du är kvalitetsmedveten och noggrann. För att passa som sommarvikarie är det viktigt att du är en ansvarstagande person med hög arbetsmoral. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som vill bidra, har energi och ett eget driv. Du kan ta egna initiativ, men är även lyhörd för att kunna ta till dig instruktioner och direktiv. Du måste ha god kommunikation, goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt god datorvana. Erfarenhet av operatörsarbete och truckkörning är meriterande, likaså B-körkort. Är du aktiv eller tidigare aktiv i idrott ser vi detta som meriterande.

Som person är du självgående och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Dina viktigaste egenskaper är ansvarskänsla och samarbetsförmåga.

Ansökan
Du måste vara 18 år fyllda första arbetsdagen och kunna arbeta under veckorna 24-33. Är det dig vi söker? Sök tjänsten redan idag. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag 21 maj.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pernilla Lindblom, gruppchef, på telefon 08 775 60 85 eller Per Göranson, gruppchef, på telefon 08 775 63 70.
Publiceraddatum: 2017-05-11
Yrkesbenämning: Processoperatör, kemisk industri
Antal platser: 4
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
11 dagar - 3 månaderHeltid/Deltidenligt överenskommelse
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-21
Referens:
Webbplats:
Epostadress:
Övrigt: sök tjänsten: https://www.tikkurilagroup.com/countries/sweden/karriar
Arbetsplats: 
Adress: Tikkurila Sverige AB
Box 64
15533  NYKVARN 
Hemsida:
  
Platsannons

Sommarvikarier till Department Painted Samples på Tikkurila i Nykvarn

Tikkurila har i över 150 år försett konsumenter och proffs med användarvänliga och miljömässigt hållbara lösningar för skydd och målning. Vi strävar efter att vara det ledande färgföretaget i Norden, Ryssland och Östeuropa. I Sverige, där vi är marknadsledande, har vi runt 300 medarbetare och en årlig omsättning på över en miljard kronor. I vår portfölj finns omtyckta varumärken som Alcro, Beckers och Tikkurila. Tikkurila vill inspirera människor att sätta färg på tillvaron.

Är du estetisk och finmotorisk samt har en känsla för färg och form?

Vi söker nu 2 produktionsassistenter till Department Painted Samples (DPS) på Tikkurila i Nykvarn. För denna tjänst söker vi dig som kan arbeta vecka 28-31 (och om möjligt vecka 22-23)

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av att förbereda prover inför målning genom putsning och slipning av dessa, målning av b la Alcro Fasadkollektion samt märkning och paketering av prover för inleverans på lager. Arbetstiden är förlagd till dagtid på vardagar och du kommer arbeta i ett litet team bestående av tre personer.

Profil
Vi söker dig som trivs med att arbeta mot tydliga mål och att skapa goda arbetsresultat. Du har en känsla för färg och form, god finmotorik och gärna en estetisk ådra. Du är kvalitetsmedveten och noggrann. Då arbetet är mycket självständigt är det viktigt att du är en ansvarstagande person med hög arbetsmoral. Har du erfarenhet av måleri är det meriterande. Avdelningen är liten vilket kräver att du har en vilja att arbeta, att bidra och kan ta egna initiativ. Du har energi och ett eget driv. Du bidrar till en god arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat.

Du måste vara 18 år fyllda första arbetsdagen. Är det dig vi söker? Sök tjänsten redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag 21 maj.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Sundqvist-Tobiasson, affärsutveckling, på telefon 070-745 61 13
Publiceraddatum: 2017-05-11
Yrkesbenämning: Diversearbetare
Antal platser: 2
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
11 dagar - 3 månaderHeltid/Deltidenligt överenskommelse
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-21
Referens:
Webbplats:
Epostadress:
Övrigt: sök tjänsten: https://www.tikkurilagroup.com/countries/sweden/karriar
Arbetsplats: 
Adress: Tikkurila Sverige AB
Box 64
15533  NYKVARN 
Hemsida:
  
Platsannons

Tikkurila söker administrativ stjärna

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

Vi hjälper en av Nykvarns trevligaste arbetsgivare, Tikkurila att hitta dig som vill jobba i rollen som distributionsadministratör. Uppdraget är på heltid och startar så snart som möjligt, pågår fram till slutet av augusti. Kan finnas chans till förlängning för rätt person.

Arbetsuppgifter

Rollen som distributionsadministratör innebär att du med all din kunskap och säkerställer bland annat godsmottagning, transportanordning och order.

Du kommer till exempel att:

* Säkerställa korrekta transporthandlingar
* Svara på inkommande frågor och ärenden
* Vara aktiv i företagets förbättringsarbete genom att rapportera och åtgärda avvikelser

Vem är du?

Du är en noggrann, positiv administratör som trivs att jobba i team, du har gymnasial utbildning samt erfarenhet av att jobba med "farligt gods" och brandfarliga varor

Nya system lär du dig lätt, officepaketet och framförallt excel känner du dig trygg med, du har tidigare arbetat i något affärs-, transport-, och plockordersystem. Utöver det har du mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska.

Meriterande är om du har studerat logistisk eller liknande och erfarenhet av att arbeta med LEAN.

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Vill du veta mer?

Tikkurila behöver din hjälp så snart det bara går så vänta inte med att söka - gör det idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Fant, 08-452 33 77 eller på

Välkommen med din ansökan!
Publiceraddatum: 2017-05-11
Yrkesbenämning: Administrativ assistent
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid PermanentEj angivet
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-25
Referens: 19808
Webbplats: http://www.aplitrak.com/?adid=bWFmYW50Ljk1MjE3LjMxMDFAbWFucG93ZXJub3JkaWNzLmFwbGl0cmFrLmNvbQ
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Manpower AB
11181
11181  0140 Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Erfarna motviktsförare sökes!

Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker erfarna motviktsförare till vårt nya logistikcenter i Nykvarn. Det är ett krav på truckkort och lagervana samt att du ska ha stor erfarenhet av att köra motviktstruck. Det är en merit om du har kört med klämaggregat. Arbetet är fysiskt krävande och plockintensivt med stort fokus på kvalitet i utfört arbete. Tjänsten kommer att starta till sen höst/vinter och arbetstiderna kommer vara uppdelade i skift därför ser vi gärna att du är flexibel och har körkort samt bil för att lätt kunna ta dig till arbetet.


Din profil
Aditro Logistics Staffing söker nu dig som truckförare som är mycket skicklig på att köra motviktstruck och har minst 1 års dokumenterad erfarenhet av detta. Som person har du inga problem med att hugga i om det behövs. Du motiveras av ett högt arbetstempo, är noggrann och en lagspelare med glatt humör. Det är även viktigt att du är flexibel och kan ta dig an varierande arbetsuppgifter. För att kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt så är du driven, har stor ansvarskänsla och en stor vilja att alltid prestera maximalt. Vidare så är du initiativrik och bidrar med idéer och förslag på hur vi kan hjälpa våra kunder ytterligare i sin strävan att optimera sin verksamhet.

Välkommen med din ansökan redan idag då vi gör urval löpande! Vänligen ange när och vart du genomfört motsvarande arbete i din ansökan.
Publiceraddatum: 2017-05-10
Yrkesbenämning: Truckförare
Antal platser: 15
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
6 månader eller längreHeltidHeltid Visstid, mer än 6 månaderFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-31
Referens: 322
Webbplats: http://www.aditrologistics.se/karriar/visa-annons?jaid=322
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Aditro Logistics Staffing AB
Strandbergsgatan 61
11251  Stockholm Sverige
Hemsida: http://proconworksolutions.se/
  

Platsannons

Montör

Montage av lagerhallar mm av stål, aluminium samt pvc alt. plåt. Du jobbar
tillsammans med kollegor med montage, demontage och service över hela
Sverige.

Körkort erfordras, truckkort meriterande. Utbildning i heta arbeten och HLR
samt arbete i Skylift meriterande. Svenska ska behärskas i text och tal.

O.B. Wiik AS grundades 1912 och är en ledande leverantör av
plasthallar, idrottshallar och stålbyggnader samt presenningar och
arrangemangsprodukter som tält, bord och stolar. De flesta produkter
kan både hyras och köpas. Företaget växer kraftigt och marknadsför
sina produkter internationellt. Företaget exporterar sina produkter till
fler än 100 länder.
O.B. Wiik AB har säljkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Örebro,
och ingår i det norska företaget O.B. Wiik AS, som även har ett
dotterbolag i Danmark. Sammanlagt har företaget 100 anställda och
omsätter cirka 500 miljoner norska kronor årligen varav ca 120
miljoner i Sverige.
Publiceraddatum: 2017-05-10
Yrkesbenämning: Montör, metallprodukter
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidEnligt Byggavtalet. Arbete sker över hela Sverige.25 dagars semester, övrigt enligt byggavtalet
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-24
Referens:
Webbplats:
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: O.B. WIIK AB
BOX 41
15521  NYKVARN Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Sjuksköterska till hemsjukvården sommarlön 55 000kr per månad

Prime Care söker en legitimerad sjuksköterska till hemsjukvården, Du blir anställd hos Prime Care AB och sedan uthyrd till vår kund.




Arbetsuppgifter

Sedvanliga arbetsuppgifter inom hemsjukvården


Vem är du?
Du har ett genuint intresse för människor och har patienten i fokus. Vi förväntar oss att du tillsammans med dina kollegor bidrar med din kompetens och ett gott bemötande för att ge patienterna bästa möjliga vård. Du trivs i din yrkesroll, är engagerad och bidrar till ett gott arbetsklimat då du har god initiativförmåga och ansvarskänsla. Du är flexibel både geografiskt och med tider.

Ansökan sker via vår hemsida.

Har du frågor går det bra att kontakta camilla.backman@prime.se alt 08-470 70 22

Företagsbeskrivning
Prime Care är en del av Prime Bemanning och Rekrytering och erbjuder vårdsektorn välutbildade, kompetenta och engagerade medarbetare. Prime Care arbetar både med konsultuppdrag och med direktrekryteringar. Som konsult arbetar du på kortare eller längre uppdrag, deltid eller heltid. Prime är ett auktoriserat bemanningsföretag och uppfyller de krav som är uppsatta av branschorganisationen Bemanningsföretagen. Besök gärna vår hemsida, www.prime.se

Sökord: sjuksköterska ssk norrköping jobb äldrevård omsorg äldreboende vård
Publiceraddatum: 2017-05-09
Yrkesbenämning: Sjuksköterska, grundutbildad
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
11 dagar - 3 månaderHeltidHeltid SommarjobbFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-06-30
Referens: 2929
Webbplats: http://prime.se/prime-professional/sok-jobb/lediga-tjanster/jobbannons/?jaid=2929
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Prime Care AB
Box 10119
12128  Stockholm Sverige
Hemsida: http://www.prime.se/
  

Platsannons

Montörer

Montage av lagerhallar mm av stål, aluminium samt pvc alt. plåt. Du jobbar
tillsammans med kollegor med montage, demontage och service över hela
Sverige.

Körkort erfordras, truckkort meriterande. Utbildning i heta arbeten och HLR
samt arbete i Skylift meriterande. Svenska ska behärskas i text och tal.

O.B. Wiik AS grundades 1912 och är en ledande leverantör av
plasthallar, idrottshallar och stålbyggnader samt presenningar och
arrangemangsprodukter som tält, bord och stolar. De flesta produkter
kan både hyras och köpas. Företaget växer kraftigt och marknadsför
sina produkter internationellt. Företaget exporterar sina produkter till
fler än 100 länder.
O.B. Wiik AB har säljkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Örebro,
och ingår i det norska företaget O.B. Wiik AS, som även har ett
dotterbolag i Danmark. Sammanlagt har företaget 100 anställda och
omsätter cirka 500 miljoner norska kronor årligen varav ca 120
miljoner i Sverige.
Publiceraddatum: 2017-05-09
Yrkesbenämning: Montör, metallprodukter
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidEnligt Byggavtalet. Arbete sker över hela Sverige.25 dagars semester, övrigt enligt byggavtalet
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-24
Referens:
Webbplats:
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: O.B. WIIK AB
BOX 41
15521  NYKVARN Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Transportadministratör sökes för omgående start hos kund!

Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Dina arbetsuppgifter
Som transportadministratör består dina arbetsuppgifter av att säkerställa vår kunds leveranser till sina slutkunder. Du säkerställer transportdokument, att korrekta orders går ut samt godstransporter. Dina arbetstider är förlagda till dagtid och ditt uppdrag sträcker sig med start omgående och sommaren ut med möjlighet till förlängning. Uppdraget är en del av Aditros uthyrningsverksamhet, du blir härmed uthyrd som konsult till vår kunds verksamhet som är belägen i Nykvarn utanför Södertälje.

Nedan finner du ett axplock av arbetsuppgifter som du kommer utföra i ditt dagliga arbete:

- Transportsamordning/planering
- Säkerställa korrekta tull- samt transportdokument
- Administrera orders i kundens transportsystem
- Vara behjälplig vid inkommande frågor från kunder
- Returhantering

Din profil
Vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter och har nedan profil:

Utbildning

- Utbildning inom logistik eller liknande genom erfarenhet
- Utbildning inom farligt gods och brandfarligt gods

Erfarenhet

- Erfarenhet av lager/transportadministration är meriterande
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice/administration
- Erfarenhet av arbete i LEAN är meriterande
- Erfarenhet av tidigare arbetat i system som Movex och KSD är meriterande
- Du behärskar engelska i tal och skrift

Personligt

- Du besitter en god samarbetsförmåga
- Du gillar ordning och reda
- Du är en flexibel person
- Du är en serviceinriktad person

Stämmer ovan beskrivning in på dig? Tveka inte med din ansökan utan sök tjänsten idag!

Urval sker löpande och tillsättning sker omgående!
Publiceraddatum: 2017-05-08
Yrkesbenämning: Transportplanerare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
3 - 6 månaderHeltidHeltid Visstid, 3-6 månaderFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-31
Referens: 463
Webbplats: http://www.aditrologistics.se/karriar/visa-annons?jaid=463
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Aditro Logistics Staffing AB
Strandbergsgatan 61
11251  Stockholm Sverige
Hemsida: http://proconworksolutions.se/
  
Platsannons

Idrottsintresserad teamleader sökes till Viasat!

Viasat Field Sales arbetar ute på fältet och vi söker en Teamleader till vårt starka team. Att jobba som Team Leader har tydliga inslag av entreprenörskap. Du blir en ledare och säljare av marknadens mest underhållande produkt.

Rollen som Teamleader

Vi tror på ett deltagande ledarskap och därför arbetar du både med egen försäljning ute på fält och med att bygga upp ditt team. Du kommer att rekrytera, planera och strukturera arbetet, coacha och motivera teamet. Du ansvarar för mål och rapporterar till Area Sales Manager. För att ge dig optimala förutsättningar kommer du genomgå en sälj­ samt ledarskapsutbildning genom Viasat Academy. För den som verkligen utmärker sig erbjuds även chansen att utöka sina säljkunskaper via samarbetet med IHM Business School.

Viasat erbjuder dig


• Marknadens mest underhållande produkt
• Marknadens högsta provisioner
• Möjlighet att vara på plats vid stora film- och sportevenemang, såsom Champions League, Premier League eller filmfestivaler!

Vem söker vi?


• Du har erfarenhet av försäljning, och drivs av att leda andra
• Du drivs av en hög ersättning för hårt jobb med provision och bonus
• Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
• Du har körkort och tillgång till egen bil

Intresserad?

För rätt person innebär denna mycket attraktiva tjänst ett bra karriärskliv och goda möjligheter att utvecklas inom Viasat och MTG.

Tycker du att det låter intressant, och vill göra en spännande resa – då är vi intresserade av dig.

Ansök genom att klicka på länken här: http://hpr.to/j1201

För med info kontakta ansvarig rekryterare Adam Ahlbom på tel. 073 699 17 10. På Viasat Field Sales tillämpar vi utdrag ur belastningsregistret under rekryteringsprocessen.
Publiceraddatum: 2017-05-08
Yrkesbenämning: Teamledare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
6 månader eller längreHeltid Heltid/ Ej specificeratRörlig lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-21
Referens:
Webbplats: http://web103.reachmee.com/ext/I006/508/main?site=26&validator=def475e625ae7c3f47c9b54a049d779f&lang=UK&rmpage=job&rmjob=2157%26pp%3D9
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Viasat
Ringvägen 52
10462  Stockholm Sverige
Hemsida: http://www.mtg.se
  
Platsannons

Butiksdemonstratör i Nykvarn med omnejd

Vi söker dig som med glädje vill arbeta med att lyfta fram olika varumärken i butik. I butiken inspirerar du genom din kunskap, fokus på försäljning samt produktens egenskaper.

Gillar du möten med människor och att inspirera andra?
Tycker du om att stå på scen och prata inför mindre folksamlingar?
Har du en stor portion humor och förmågan att få bra kontakt med människor?
Är du intresserad av försäljning?

I så fall kanske du är vår nästa kollega. Vi vill att du är utåtriktad, säljande och älskar att möta och prata med människor.
Ett stort intresse för matlagning samt tidigare erfarenhet av butiksdemonstrationer är meriterande.
Du är självständig, tar ditt jobb på allvar och tar ansvar hela vägen.
Du är flexibel och lösningsorienterad.
Din positiva inställning gör att ingenting är omöjligt!
Prestigelöshet och samarbetsförmåga med alla typer av människor är en stor fördel i ditt arbete.

Vi söker dig som gärna har tidigare erfarenhet utav event, är positiv och glad. Vi lägger stor vikt vid flexibilitet och eget initiativtagande. Körkort och bil är ett plus, men inget krav. Vi ser helst att du har tillgång till mail och smartphone.

Av oss får du ett spännande, flexibelt och roligt jobb, grundutbildning och arbetskläder. Inför varje kunduppdrag får du dessutom en vidare utbildning så att du ska kunna genomföra ditt arbete på ett proffsigt sätt. Du rapporterar sedan dina timmar och resultat smidigt och enkelt i vårt onlinesystem.

Är det dig vi beskriver så är du mer än välkommen med din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande.


Action People är en av Sveriges största byråer inom Action Marketing. Vi arbetar med kreativa och spännande sätt att marknadsföra varumärken genom events i butik och på offentliga platser. Vi är rikstäckande och har anställda från Ystad i Syd till Kiruna i Norr.
Publiceraddatum: 2017-05-05
Yrkesbenämning: Butiksdemonstratör
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-19
Referens:
Webbplats:
Epostadress: viveca.gyllenfalk@actionpeople.se
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Action People AB
Fannys väg 5, 8tr
13154  NACKA Sverige
Hemsida: http://www.actionpeople.se
  
Platsannons

Förskollärare till Skogsbackens förskola

Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.

Vi arbetar med Sveriges framtid! Barnets sociala/emotionella utveckling, språkligt lärande, skapande,matematik, konstruktion, musik, rörelse är fokus.

Den pedagogiska personalen är organiserade i fyra arbetslag. Grundbemanningen är tre heltider per avdelning två förskolelärare och en barnskötare. Förskolan har eget tillagningskök med en kock på deltid. Förskolechefen delar sin tid mellan två förskolor.

Pedagogerna arbetar mycket med barnens sociala/emotionella utveckling, matematik skapande, konstruktion, musik, rörelse, språkligt lärande samt verksamheter utomhus. Exempel på detta är den dagliga utevistelsen som inbjuder till rörelse, utmaning, olika planerade naturupplevelser och skogsdagar.

Du förväntas genom din erfarenhet och kompetens bidra till en spännande, stimulerande pedagogisk miljö med barnet i fokus. Du har stor frihet att utforma arbetet utifrån förskolans läroplan, kommunens och enhetens mål. Arbetet utgår från en helhetssyn på barns utveckling där lek och lärande har stor betydelse. Vi har ett reflekterande förhållningssätt och arbetar med pedagogisk dokumentation digitalt. Du kommer att ingå i ett arbetslag med förskollärare och barnskötare.

Vi har fyra studiedagar per år, reflektionstid för arbetslaget samt egen planeringstid. Vi erbjuder dig fri pedagogisk lunch, friskvård och vissa fria arbetskläder.

Vi söker en legitimerad förskollärare med god pedagogisk kunskap och förmåga att skapa engagemang och arbetsglädje. Vi vill att du är flexibel, har god kommunikationsförmåga, tar egna initiativ och möter barnet med respekt för den kunskap barnet äger.
Publiceraddatum: 2017-05-04
Yrkesbenämning: Lärare i förskola/Förskollärare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid Tillsvidare.Månadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-21
Referens: 02:2017:22
Webbplats: http://web1.heroma.se/PROD/NKV_P/ExternwebbV2/LedigaJobb/EW2PageAnnons.aspx?arenderef=5471529317873419886
Epostadress:
Övrigt: via webb
Arbetsplats: 
Adress: Nykvarns kommun
Centrumvägen 26
15580  Nykvarn Sverige
Hemsida: www.nykvarn.se
  
Platsannons

Säljare

Har du några års erfarenhet av rollen som Säljare och söker efter nya utmaningar? Då har vi jobbet för dig! Ahola Transport i Nykvarn söker en Säljare som vill vara med och utveckla rollen och affärsområdet!

OM FÖRETAGET
Ahola Transport är börsnoterat familjeföretag inom transport- och logistik med uppdrag inom Norden, Baltikum och CEE områden med verksamhetspunkter i Karleby, Nådendal, Nyk- varn (SE), Tallinn (EE), Vilnius (LV) Warszawa (PL). Vi erbjuder våra kunder flexibla, tillförlitliga och effektiva transportlösningar via vårt egna koncept och med stort kundfokus.

Våra värderingar står för; Helhetsansvar, öppenhet och respekt för individen.

Vi sysselsätter ca 600 personer och förfogar över ca 400 ekipage. Omsättningen inom Ahola Transport är ca 100 Miljoner Euro.

Vi söker dig som har viljan och energin att utveckla dig själv och dina affärer. Du har ett gott affärssinne, är strukturerad och har en stor egen drivkraft att nå utsatta mål. Du ansvarar för att hitta nya kunder samt vårda och utveckla våra befintliga kunder. Ditt område kommer vara Stockholm samt Södermanland. Som person är du öppen, flexibel och ambitiös samt ser positivt på utmaningar.

Din kompetens

- Meriterande med tidigare säljerfarenhet
- God datorvana och van användare av MS Office (Word, Excel, Powerpoint)
- God engelska och svenska i både tal och skrift
- Du har B- körkort och bil

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

ANSÖKAN
Urvalet sker löpande välkommen med din intresseanmälan så snart som möjligt via JobQuests hemsida, www.jobquest.se

I denna rekryteringsprocess samarbetar Ahola Transport med JobQuest Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Asko Kyyränmäki via e-mail kontakt@jobquest.se.

Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes att kontakta Ahola Transport för detta uppdrag.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.

Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga.
Publiceraddatum: 2017-05-04
Yrkesbenämning: Utesäljare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid 100% Provanställning 6 månaderMånadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-21
Referens:
Webbplats: http://www.jobquest.se/lediga-jobb?mtrpage=assignment&mtrt=ams&mtrid=1225
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Jobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123  Stockholm Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Lärare i trä- och metallslöjd till Turingeskolan

Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.

Turingeskolan är en F-5 skola med ca 450 elever och en mycket kompetent personalgrupp. På skolan har vi många utbildade pedagoger och vi söker dig som vill utveckla skolan tillsammans med de övriga för att bli " Sveriges bästa skola". Vi arbetar med ett lösningsinriktat arbetssätt på hela skolan och vill att du ska ha ett positivt synsätt på ditt arbete. Viktigt att du har god samarbetsförmåga.

Uppdraget innebär att bedriver undervisning i ämnet trä - och metallslöjd samt att du är en del av arbetslaget som planerar, genomför och utvärderar arbetet med eleverna.


Du är utbildad lärare med behörighet att undervisa i trä- och metallslöjd eller motsvarande. Du ser värdet av och förstår människors olikheter samt olika bakgrund. Vi söker dig som är en tydlig ledare, engagerad och duktig på att motivera elever till att nå sina mål. Du har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende och lyssna in olika behov. Du ser möjligheter i förändringar och kan anpassa dig efter nya omständigheter. Du bidrar gärna med din kreativitet och är inte rädd för att tänka nytt.

Intervjuer sker löpande.
Publiceraddatum: 2017-05-03
Yrkesbenämning: Lärare i praktiska och estetiska ämnen
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid Tillsvidare.Månadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-26
Referens: 02:2017:9
Webbplats: http://web1.heroma.se/PROD/NKV_P/ExternwebbV2/LedigaJobb/EW2PageAnnons.aspx?arenderef=5411055997864668619
Epostadress:
Övrigt: via webb
Arbetsplats: 
Adress: Nykvarns kommun
Centrumvägen 26
15580  Nykvarn Sverige
Hemsida: www.nykvarn.se
  
Platsannons

Lärare till årskurs 1-3 till hösten-17 Turingeskolan

Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.

Turingeskolan är en F-5 skola belägen i Nykvarn. Vi har goda förutsättningar och kommunen har högt ställda förväntningar på vår verksamhet. Visionen är att Nykvarns förskolor och skolor ska vara Sveriges bästa 2025. Vi är redan på god väg att lyckas nå det målet.
Vår styrka ligger i att ha en kompetent personalgrupp med höga ambitioner. Vi arbetar nu vidare med att ytterligare höja måluppfyllelsen och att synliggöra lärprocesser. Det handlar framförallt om att stärka det kollegiala lärandet kring handledning och gemensam planering.

Nykvarn ligger ca 30 minuter från Stockholm eller Eskilstuna med snabbtåget.


Uppdraget innebär att du tillsammans med arbetslaget ansvarar för planering, genomförande och utvärdering av arbetet i årskurs 1-3.

Du är utbildad lärare med behörighet att undervisa i åk 1-3. Du ser värdet av och förstår människors olikheter samt olika bakgrund.
Vi söker dig som är en tydlig ledare, engagerad och duktig på att motivera elever till att nå sina mål. Du har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroenden och lyssna in olika behov. Du ser möjligheter i förändringar och kan anpassa dig efter nya omständigheter. Du bidrar gärna med din kreativitet och är inte rädd för att tänka nytt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt tidigare erfarenhet.
Publiceraddatum: 2017-05-03
Yrkesbenämning: Lärare i grundskolan, årskurs 1-3
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid Tillsvidare.Fast
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-17
Referens: 02:2017:12
Webbplats: http://web1.heroma.se/PROD/NKV_P/ExternwebbV2/LedigaJobb/EW2PageAnnons.aspx?arenderef=5435240967857603385
Epostadress:
Övrigt: via webb
Arbetsplats: 
Adress: Nykvarns kommun
Centrumvägen 26
15580  Nykvarn Sverige
Hemsida: www.nykvarn.se
  

Platsannons

Homepartysäljare

Lustjakt söker nya säljare för att täcka den stora efterfrågan av homepartytillställningar.

Vem jobbar hos oss?
Våra säljare söker sig till oss av olika anledningar. Vissa vill ha ett roligt extrajobb t ex när man studerar eller vid mammaledighet, medan andra vill satsa fullt ut och jobba så mycket som möjligt. Alla bestämmer själva hur mycket de vill jobba och planerar själva sina arbetstillfällen.

Vad innebär det att vara säljare?
Dina förbokade partyn genomför du hemma hos privatpersoner. Du informerar om sex och samlevnad och visar produkter ur din visningskollektion, samt ger gästerna möjlighet att klämma och känna på produkterna i verkligheten. Dessa partyn brukar också ge många glada skratt, vilket gör att du jobbar under mycket lättsamma och trevliga förhållanden. Du har tillgång till alla våra tusentals produkter på nätet. Detta är ett positivt jobb, som ger mycket tillbaka genom att man hjälper människor till ett bättre liv. Du får också en mycket bra arbetslivserfarenhet, då du jobbar självständigt, sköter dina bokningar och blir van att tala inför grupp.

Som säljare för Lustjakt så kan du till 100 % fokusera på att just informera och sälja. Hos oss behöver du aldrig fundera på att ta upp betalningar, att packa order eller ha hand om reklamationer - vi sköter allt detta efterarbete.

Om du blir antagen så får du:
Tillgång till visningskollektion
Personligt säljstöd ex av en coach som hjälper dig igång. Tillgång till informationssidor och trycksaker.
Personlig hjälp från huvudkontoret.
Tillgång till vårt säljarforum, chatt och kontakt med andra säljare runt om i landet.
Detta gör att du får mycket goda förutsättningar för att lyckas i ditt arbete.

Anställningsform
Du jobbar som anställd och bokar in dina egna visningar.

Vi behöver fler säljare som kan åka i Mariefred med omnejd.

Du har tillgång till Internet.
Du är ärlig och helst utan betalningsanmärkningar.
Du är motiverad och engagerad.
Du älskar att informera och inspirera.
Du är ordningsam och ansvarsfull.
Du är social och positiv.
Du är driven och vill jobba och tjäna pengar.
Det är inte krav att du har bil och körkort, men det underlättar ditt arbete betydligt.
Du kan underlätta ditt jobb om du har tillgång till bärbar dator med internetuppkoppling.
Du har tystnadsplikt.

Vem jobbar hos oss?
Våra säljare söker sig till oss av olika anledningar. Vissa vill ha ett roligt extrajobb t ex när man studerar eller vid mammaledighet, medan andra vill satsa fullt ut och jobba så mycket som möjligt. Alla bestämmer själva hur mycket de vill jobba och planerar själva sina arbetstillfällen.

Dina förbokade partyn genomför du hemma hos privatpersoner i ditt bostads område och inom en radie på ca 5-10 mil.


Dina förbokade partyn genomför du hemma hos privatpersoner i ditt bostads område och inom en radie på ca 5-10 mil.

Lustjakt är ett av Sveriges äldsta homepartyföretag inom sexleksaker. Vi har funnits på den svenska marknaden i drygt 15 år och vårt mål och vår ambition är och har hela tiden varit att ge människor mer lust och glädje i sina liv. Vi har sedan dag ett valt en seriös framtoning och vi jobbar inte med porr. Vi jobbar med fakta och information, som rör sex och samlevnad. Det är viktigt för oss att våra kunder känner sig trygga och bekväma.

Vill du läsa mer om hur ett party går till så kan du göra det här http://www.homeparty.org/anordna-homeparty/
Publiceraddatum: 2017-04-28
Yrkesbenämning: Hemförsäljare
Antal platser: 2
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareDeltidAnställningsform Du jobbar som anställd och bokar in dina egna visningar. Du kan därför själv välja om du önskar jobba lite eller mycket. 20%-40%Lön Provisionsbaserad Poängteras bör att Lustjakt betalar alla skatter och avgifter. Du blir alltså anställd hos oss.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-07-28
Referens: homepartyförsäljare
Webbplats:
Epostadress: lis@lustjakt.se
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: LUSTJAKT SVENSKA AB
HÖGÅS SUNDSANDVIK 157
45196  UDDEVALLA Sverige
Hemsida: http://www.lustjakt.se
  
Platsannons

Duktig redovisningsassistent till Hallgruppen i Nykvarn!

Om tjänsten
Till vår kund Hallgruppen i Nykvarn söker vi nu en noggrann, prestigelös och självgående redovisningsassistent. Detta är ett uthyrningsuppdrag som kommer att starta omgående med möjlighet till rekrytering till vår kund. Uppdragets omfattning är heltid, måndag till fredag.

Som redovisningsassistent kommer du att fokusera på den löpande redovisningen. Du kommer huvudsakligen att ansvara för:

• Att hantera kund- och leverantörsreskontra samt den löpande bokföringen; kontering av inkommande fakturor samt utgående fakturering till kund
• Löner
• Momsrapportering
• Rapportering till Skattemyndigheten
• Att assistera säljarna med administrativa uppgifter
• Allmänna kontorsgöromål

Din profil
För att lyckas i den här rollen behärskar du kund- och leverantörsreskontra självständigt. Du har minst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning eller motsvararande, det viktigaste är att du har mycket god praktisk erfarenhet av redovisning och löner. Vi tror att du har arbetat ett par år med liknande arbetsuppgifter.

Det är önskvärt att du har kunskaper i programmet Fortnox och det är meriterande om du även har kunskaper i Mamut, detta är dock inga krav.

Du trivs i en informell arbetsmiljö med högt arbetstempo och har mycket lätt för att komma överens med andra människor. Du är flexibel, lösningsorienterad, initiativrik, noggrann och kommunikativ. Du har en analytisk förmåga och har såväl fallenhet som intresse för siffror!

Vidare är du en duktig administratör som är driven och van vid att arbeta mot deadlines och gärna arbetar lite extra när så krävs. Samtidigt som du har öga för detaljer har du även förmågan att se till helheten. Du är en pigg och glad person med en positiv och problemlösande inställning!

Stämmer detta väl in på dig? Vänta inte med din ansökan då vi kallar kvalificerade kandidater till intervju löpande!

Läs gärna mer om vår kund på: www.hallgruppen.se

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceraddatum: 2017-04-25
Yrkesbenämning: Redovisningsassistent
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-31
Referens: 4578
Webbplats: http://cv-arenapersonal-se.app.intelliplan.eu/JobAd/Apply?jaid=4578
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Arena Personal Nordic AB
Rademachergatan 1
63220  Eskilstuna Sverige
Hemsida: http://www.arenapersonal.com
  

Platsannons

Pema People söker Processkartläggare.

Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 1300 personer. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling, till gagn för såväl nya och befintliga kunder som vår personal. Vår framgång bygger på att vi lyckas rekrytera bland branschens bästa förmågor.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd och självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din trygghet.

Pema People söker nu för kunds räkning en konsult som ska arbeta med verksamhet- och processkartläggning och utveckling på ett välmående företag i Nykvarn. Vi söker efter dig som har god erfarenhet av att arbeta med standardiserade verksamhetssystem, samt är införstådd i de utmaningar man kan mötas av när man implementerar ett sådant system. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta följande: 

• Dokumentera de nya processerna.
• Dokumentera nya rutiner.
• Utbilda produktionspersonalen i de nya processerna och rutinerna.

Som person kan du snabbt komma in på en ny arbetsplats. Vi söker dig som har akademisk examen inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom branschen. Rollen kräver dokumenterad erfarenhet av att arbeta och utvärdera arbetsrätt. För att lyckas i rollen är du van att arbeta självständigt och har erfarenhet av ledning av större grupp.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är målinriktad, idérik, strukturerad och lösningsorienterad. Du har en god kommunikativ och social förmåga, en servicekänsla och ett helhetstänk.

Uppdraget är tidsbegränsat och uppskattas att ta 5 - 6 veckor. 

I denna tillsättning har företaget valt att vända sig till Pema People, eventuella frågor besvaras således via mail av konsultchef: sara.skoldeback@pemapeople,se 

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Publiceraddatum: 2017-04-24
Yrkesbenämning: Informationsassistent
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
11 dagar - 3 månaderHeltidHeltid Heltid. Omgående tillsättning - 5-6 veckors uppdrag.Fast lön enl. överenskommelse.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-24
Referens:
Webbplats: https://pema.zerolime.se/show.aspx?src=AMS&id=AB5DD602-68E0-4EBE-B074-6E2AAB8E9B5A
Epostadress:
Övrigt: Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Arbetsplats: 
Adress: Pema People AB
Ektorpsgatan 6
60337  Norrköping Sverige
Hemsida: http://pemapeople.se/
  
Platsannons

Distriktsköterska/sjuksköterska till Aleris Vårdcentral Nykvarn

? På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?

Om Aleris Vårdcentral Nykvarn Aleris Vårdcentra Nykvarn är en liten och trivsam vårdcentral med nästan hela buketten av det som behövs för en välfungerande primärvård. Vi har husläkarmottagning, distriktssköterskemottagning, hemsjukvård, kurator, lab, BVC och rehabilitering med sjukgymnast, dietist och arbetsterapeut. Vi tar emot patienter i alla åldrar. Vårdcentralen ligger mitt i centrum, nära tåg-bussförbindelser, (Stockholm-Nykvarn 30 minuter, Strängnäs-Nykvarn 20 minuter).

Till vår verksamhet söker vi nu en distriktssköterska/sjuksköterska som vill ta del av vårt arbete.

Om arbetet och din utveckling Vi flyttar in i nya lokaler sommaren 2017 och erbjuder dig en arbetsplats med välplanerade och moderna lokaler och ett mycket gott arbetsklimat. Här finns möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor i en dynamisk arbetsmiljö präglad av våra värderingar: omtänksamhet, professionalitet, engagemang och nytänkande.

Som distriktssköterska arbetar du hälsofrämjande och har ett omväxlande arbete. Det är din uppgift att ta emot patienter på bokad mottagning, ge rådgivning i telefon och direkt, assistera på husläkarmottagningen, vaccination mm. Vi arbetar i journalsystemet TakeCare.

Om dig vi söker Som person Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och har god samarbetsförmåga.

Bakgrund Utbildad distriktssköterska/sjuksköterska med erfarenhet av sköterskearbete på vårdcentral.

Övrigt

fast tjänst 100 %, deltid kan diskuteras
tillträde snarast eller efter överenskommelse
vi är anslutna till vårdföretagarna och har kollektivavtal
lön efter överenskommelse
Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss.

Kontakta verksamhetschef distriktsläkare Lennart Holmquist, lennart.holmquist@aleris tel:070-48 48 676 eller distriktssköterska Gunborg Gutung Svensson, Gunborg.GutungSvensson@aleris.se tel:08-409 15730

Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2017-05-14 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu.

Hoppas att vi hörs!

–-------------------------------------------------------- I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.
Publiceraddatum: 2017-04-19
Yrkesbenämning: Distriktssköterska
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid100% . Individuell lönesättning, kollektivavtal finns
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-14
Referens:
Webbplats: https://aleris.easycruit.com/vacancy/application/1832063/86139?channel=amv&iso=se
Epostadress: lennart.holmquist@aleris.se
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Aleris Vårdcentral Nykvarn
Centrumvägen 32
15530  Nykvarn Sverige
Hemsida: http://www.aleris.se
  
Platsannons

Administrativ samordnare

På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?

Om Aleris Vårdcentral Nykvarn

Vi är en liten och trivsam vårdcentral med nästan hela buketten av det som behövs för en välfungerande primärvård. Vi har husläkarmottagning, distriktssköterskemottagning, hemsjukvård, kurator, lab, BVC och rehabilitering med sjukgymnast, dietist och arbetsterapeut. Vi tar emot patienter i alla åldrar. Vårdcentralen ligger mitt i centrum, nära tåg-bussförbindelser, (Stockholm-Nykvarn 30 minuter, Strängnäs-Nykvarn 20 minuter).

Vi erbjuder

Ett intressant arbete tillsammans med kunniga kollegor. Korta beslutsvägar ger dig stor möjlighet att påverka ditt arbete. Vi är öppna för förändringar och vi har en miljö där långsiktighet och kvalitet är ledord. Det personliga bemötandet står i fokus. Våra värderingar: omtanke, engagemang, professionalism och nytänkande är ledstjärnan i vården vi bedriver. Du utgör en viktig och central roll där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor i en god arbetsmiljö då vi flyttar in i nya lokaler sommaren 2017.

Om arbetet och din utveckling

Dina arbetsuppgifter är mångskiftande och utgör den administrativa basen för vårdcentralens verksamhet. Du arbetar med korrespondens, ger lokal IT-support, bevakar och implementerar förändringar i kassarutiner, fakturahantering, tar fram statistik, telefonbevakning, fördelar ansvar och schemaläggning för vårdcentralens administrativa funktion, har visst personalansvar, ekonomifrågor. Du kommer att arbeta nära verksamhetschefen.

Om dig vi söker

Bakgrund

Du har god erfarenhet av arbete på vårdcentral och gärna erfarenhet av personalledande position. Du är trygg och stabil i ditt ledarskap samt lösningsfokuserad och flexibel. Du bör ha körkort. Det är en fördel om du har en vårdrelaterad utbildning t e x distriktssköterska, sjuksköterska, medicinsk sekreterare.

Önskvärda egenskaper

Serviceinriktad, noggrann och god samarbetsförmåga.

Tjänsten

Fast tjänst 100 %
Tillträde enligt överenskommelse
Vi är anslutna till Vårdföretagarna och har kollektivavtal
Lön efter överenskommelse
Vill du veta mer och söka tjänsten?

Kontakta verksamhetschef distriktsläkare Lennart Holmquist lennart.holmquist@aleris tel: 070-484 86 76 eller 08-409 157 30

Ansökan;

Skicka din ansökan via vårt ansökningssystem genom att klicka på ikonen "skicka ansökan". Alternativt maila ansökan till christina.strand@aleris.se

Ansökan skall vara inne senast 14 maj 2017.

Välkommen med din ansökan!

Besök gärna vår hemsida www.aleris.se där du kan läsa mer om vår verksamhet.

–--------------------------------------------------------

I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.
Publiceraddatum: 2017-04-19
Yrkesbenämning: Sjuksköterska, grundutbildad
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid100% . Individuell lönesättning, kollektivavtal finns
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-14
Referens:
Webbplats: https://aleris.easycruit.com/vacancy/application/1808499/86139?channel=amv&iso=se
Epostadress: christina.strand@aleris.se
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Aleris Vårdcentral Nykvarn
Centrumvägen 32
15530  Nykvarn Sverige
Hemsida: http://www.aleris.se
  
Platsannons

Timvikarie Personlig assistent 752

STIL är en ideell förening av personer med funktionsnedsättning. Vi är dessutom en rikstäckande kooperativ assistansanordnare och drivs helt utan vinstintresse. I STIL ser vi personlig assistans som en mänsklig rättighet och ett verktyg för att leva det liv vi vill. Vi kallar det Independent Living. Vårt fokus ligger på hög kvalitet för våra medlemmar och våra personliga assistenter och vårt mål är ett jämlikt medborgarskap.

Välkommen att läsa mer om oss på www.stil.se


Jag är en 70 årig rullstolsburen man som är boende i Nykvarn.
Jag har svår afasi efter att ha råkat ut för en stroke för några år sedan.

Nu söker jag vikarier som kan hoppa in vid behov, både dag, kväll/natt och även helger.

Det är positivt om du har några års erfarenhet inom vården eller om min sjukdom.
Körkort är inget krav men ett plus.

I arbetsuppgifterna ingår att hjälpa till vid daglig hygien, hushållssyslor både utanför och i hemmet.
Jobbet är emellanåt fysiskt krävande så du bör inte vara rädd att ta i om det behövs.
Personkemin mellan dig och mig är otroligt viktig.

Tillträde omgående, Du kommer få introduktion innan du börjar.

 

Varmt välkommen in med din ansökan
Publiceraddatum: 2017-04-18
Yrkesbenämning: Personlig assistent
Antal platser: 2
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
6 månader eller längreDeltid Deltid/ Ej specificeratTimlön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-18
Referens:
Webbplats: http://www.stil.se/sv/lediga-jobb?rmpage=job&rmjob=691%26pp%3D6
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: STIL
Nykvarn
15530  Nykvarn Sverige
Hemsida: http://www.stil.se
  

Platsannons

Pema People AB söker Projektledare till Tikkurila

Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 1300 personer. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling, till gagn för såväl nya och befintliga kunder som vår personal. Vår framgång bygger på att vi lyckas rekrytera bland branschens bästa förmågor.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd och självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din trygghet.
Vi tror på människor!

För Tikkurilas räkning söker vi nu en driven och motiverad Projektledare med inriktning på systemimplementering.

Vi söker nu dig som har tidigare arbetslivserfarenhet som projektledare, eller annan relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

I rollen ingår såväl rapportering som uppföljningsansvar mot övriga delar i organisationen. Som Projektledare kommer du ständigt att arbeta med förbättringsarbete gällande såväl tillvägagångssätt samt kring processer. Systemimplementering är en huvudsaklig del i din roll och vi ser gärna att du har erfarenhet av detta sedan tidigare. Du är mycket bekväm med att arbeta med datorn som verktyg och kommer snabbt in i nya system. I dessa system kommer du att se till att arbetet kvalitetssäkras och granskas på bästa tänkbara sätt. Har du tidigare erfarenhet av implementering av affärssystemen är detta mycket meriterande.

Du kommer att ha kontakt med leverantörer både internt och externt, därav ser vi att du är en person med god social förmåga. Vi söker dig som ser nöjet i utmaningar och motiveras av att leda projekt.

Du är en engagerad lagspelare, som tar ansvar och öppen för förändring. En av dina starka egenskaper är stresstålighet och din förmåga att kunna prioritera. Du bör ha lätt för att ta till dig ny information och kunskap, samtidigt som du är duktig på att dela med dig av den kunskap som du själv besitter. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och ordningsam. Du är driven, duktig på att planera och organisera det dagliga arbetet. Vidare ser vi att du är bra på att motivera kollegor, du har förmågan att samarbeta och hantera interna och externa relationer professionellt och affärsmässigt.

Utöver svenska ska du ha goda kunskaper i skriftlig och verbal kommunikation på engelska. Besitter du fler språkkunskaper är detta meriterande.

Sammanfattningsvis:
• Systemimplementering
• Kvalitetssäkring
• Rapporteringsansvar
• Kontakt internt och externt
• Uppföljningsansvar

Låter det intressant?

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev. Företaget Tikkurila har för denna tillsättning valt att använda sig av Pema People AB, eventuella frågor kring tjänsten besvaras därav via mail till konsultchef: sara.skoldeback@pemapeople.se

Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceraddatum: 2017-04-13
Yrkesbenämning: Planeringschef
Antal platser: 2
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
11 dagar - 3 månaderHeltidHeltid Heltid.Enligt avtal.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-20
Referens:
Webbplats: https://pema.zerolime.se/show.aspx?src=AMS&id=572C08A2-2773-4F6C-9E30-6416C3BF9669
Epostadress:
Övrigt: Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Arbetsplats: 
Adress: Pema People AB
Ektorpsgatan 6
60337  Norrköping Sverige
Hemsida: http://pemapeople.se/
  

Platsannons

Distributionsadministratör sökes till Tikkurila.

Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 1300 personer. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling, till gagn för såväl nya och befintliga kunder som vår personal. Vår framgång bygger på att vi lyckas rekrytera bland branschens bästa förmågor.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd och självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din trygghet.

Pema söker nu på uppdrag av Tikkurila AB en driven Distributionsadministratör.

Ansvarsområden
Rollen som Distributionsadministratör innebär att effektivt säkerställa Tikkurila Sveriges leveranser av rätt produkt i rätt tid till våra konsument-, proffs- och industrikunder. Säkerställa att korrekta orders, godstransporter, dokument och datafiler går från distributionscentrat till rätt kund/intressent i rätt tid. Som Distributionsadministratör är du ansvarig för att de dokument som du utfärdar är korrekta i enlighet med interna rutiner och lagkrav.
Som Distributionsadministratör är du en del av hela Expeditionens och lagrets ansvarsområde.
Som Distributionsadministratör ansvarar du för att bidra till företagets förbättringsarbete, jobba för en säker arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat.

Arbetsuppgifter
Rollen som Distributionsadministratör innebär att genom god systemkunskap, administrativ förmåga samt hög kännedom om gällande lagar och interna rutiner kunnande säkerställa nedanstående.
• Godsmottagning
• Transportsamordning, säkerställa korrekta transporter från distributionscentret i rätt tid.
• Säkerställa korrekta transporthandlingar.
• Säkerställa och sända korrekta tullhandlingar.
• Kontrollera att samtliga order är korrekt återrapporterade och klara för fakturering.
• Hantering av kontanta efterkrav i transportsystemet.
• Svara på inkommande frågor och ärenden.
• Returhantering och Pallhantering.
• Arkivering av transportdokument.
• God kontakt med kunder.
• Vara aktiv i företagets förbättringsarbete och ta ansvar för att rapportera och åtgärda avvikelser när så krävs. Vid behov ta fram instruktioner.
• Bidra till en god arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat genom att följa rutiner, säkerställa efterlevnad av spelregler, genomföra förbättringar, hålla god ordning och rapportera brister.
• Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller i företaget.

Rapporteringsansvar
Distributionsadministratör rapporterar till gruppchef och vid dennes frånvaro tf gruppchef

Kunskapskrav

Utbildning
Gymnasieutbildning är ett kunskapskrav vid nyanställning. Inriktning mot Logistik eller motsvarande är meriterande
Grundutbildning inom Farligt gods, Brandfarliga varor
Godkänd truckutbildning är meriterande.
Lastsäkring är meriterande.

Tidigare erfarenhet
Erfarenhet av lager/distributionsadministration är meriterande.
Erfarenhet av felsökning/analysarbete är meriterande.
Erfarenhet av arbete från en LEAN-medveten arbetsplats och arbete i ett affärssystem är meriterande.

Kunskaper och färdigheter
Hög datorvana. Exempelvis krävs att du är självgående i Windows standardprogram (word, excel och outlook) samt företagets interna plattform (Arena, Agda etc)
Rollen kräver framförhållning och planering, problemlösning och samverkan samt administration och noggrannhet.

Systemkunskap på sådan nivå som möjliggör utförande av ordinarie arbetsuppgifter och operationer samt enklare felsökning i system. 

Områdeskunskap på sådan nivå som möjliggör utförande av ordinarie arbetsuppgifter och operationer samt säkerställa att lagkrav efterlevs (t.ex Farligt Gods, Tull och Exporthantering)

Språkkunskaper
Kunna uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
Baskunskaper i Engelska, kunna skriva och svara på mail.
Utmärkta kunskaper i engelska är meriterande eftersom vårt koncernspråk är engelska.
Meriterande med Ryska, finska, tyska

Personliga egenskaper
Arbetet som Distributionsadministratör består av arbete med flera olika arbetsuppgifter inom Expeditionen (arbetsrotation) och därför krävs mycket god samarbetsförmåga. Arbetet kräver att se möjligheter och ha en positiv inställning till arbetsuppgifter och kollegor på företaget samt att vara öppen för förändring i arbetsuppgifterna (d.v.s. en hög grad av flexibilitet).

Att arbeta som Distributionsadministratör innebär att sätta laget före jaget, att vara en lagspelare som visar ödmjukhet och respekt mot sina kollegor, företaget och våra gemensamma spelregler. En Distributionsadministratör tar ansvar för en god kommunikation och relation med kollegor, kunder och externa samarbetspartners

Rollen kräver ett eget driv, planeringsförmåga och lösningsorientering så att rätt kvalitet effektivt säkerställs. Att vara Distributionsadministratör betyder att brinna och ta ansvar för att serva våra kunder.

Att bidra i vårt förbättringsarbete är en självklarhet. Som Distributionsadministratör ska du visa en vilja och ta ansvar för att arbeta tillsammans med företaget mot företagets mål. En Distributionsadministratör anstränger sig för att lära sig nya områden och att utvecklas och på så vis bidra till företagets utveckling och resultat.

En självklarhet är att en Distributionsadministratör kan identifiera sig med och vara lojal mot våra gemensamma värdeord Pålitlig, Nytänkande och Affärsmässig.

Övrigt
B-körkort är meriterande.

I denna tillsättning har företaget valt att vända sig till Pema People, eventuella frågor besvaras således via mail av konsultchef: sara.skoldeback@pemapeople,se 

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Publiceraddatum: 2017-04-13
Yrkesbenämning: Informationsassistent
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
3 - 6 månaderHeltidHeltid Heltid. Omgående tillsättning - fram till 31 augusti 2017. Dag tidFast lön enl. överenskommelse.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-15
Referens:
Webbplats: https://pema.zerolime.se/show.aspx?src=AMS&id=B5B6B5AE-83C6-46C1-9D42-FF00DD32D4D4
Epostadress:
Övrigt: Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Arbetsplats: 
Adress: Pema People AB
Ektorpsgatan 6
60337  Norrköping Sverige
Hemsida: http://pemapeople.se/
  
Platsannons

Specialpedagog Praktiska Gymnasiet Nykvarn

Som specialpedagog på Praktiska Gymnasiet arbetar du främst hälsofrämjande och förebyggande samt har i uppdrag att stödja elevernas uppfyllande av utbildningens mål. Du har ett pedagogiskt ansvar för elever i svårigheter och bistår rektorn i det pedagogiska utvecklingsarbetet. Detta görs genom att medverka och arbeta med att val av arbetsformer och arbetssätt i skolan anpassas efter elevernas möjligheter och specifika behov. Arbetet sker på individ-, grupp och- skolnivå.

Vi kan erbjuda en spännande och lärorik arbetsplats. Vi lägger stor vikt vid samarbete mellan personal och erbjuder dig även god möjlighet att påverka ditt arbete.

Du som söker har en examen som specialpedagog alternativt legitimerad lärare med specialpedagogisk kompetens. Har du tidigare arbetat inom en gymnasieskola med lärlingsprogram ser vi detta som en merit.

Utöver detta ser vi att du i ditt yrkesutövande sätter eleven och elevens behov i fokus, är drivande, flexibel, engagerad och har en förmåga att skapa lust i lärandesituationen samt att du är en person som vågar ta egna initiativ och vill vara med att utveckla vår verksamhet framåt. För att passa in i rollen är det viktigt att du är social, kreativ, tydlig och strukturerad. Tycker du att ovanstående beskrivning stämmer in på dig ser vi fram emot din ansökan




Praktiska Gymnasiet är skolan mitt i arbetslivet och vi är störst i Sverige inom gymnasial lärlingsutbildning. Vi finns för de elever som vill ta en yrkesexamen för att kunna arbeta, starta eget eller läsa vidare efter gymnasiet efter sitt livs bästa skoltid. Praktiska Gymnasiet har sedan 1999 utvecklat en modell för gymnasiala lärlingsutbildningar och har som ambition att fortsätta leda utvecklingen av yrkesutbildningar som möter arbetsmarknadens krav. Idag driver vi 33 gymnasieskolor från Luleå i norr till Ystad i söder och vi har drygt 5000 elever och cirka 800 anställda. Vi arbetar hela tiden efter att utvecklas och driva vår idé framåt, detta för att utbildningen ska bli den bästa.
Publiceraddatum: 2017-04-12
Yrkesbenämning: Lärare i gymnasiet - yrkesämnen
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidTjänsten innebär att du kommet att arbeta 45 timmars vecka. Hos oss arbetar man inte upp ledigheten för, utan den ger ledigt på loven, samt ca 14 dagar i anslutning till semestern.Praktiska Sverige AB satsar på friskvård och har ett bra trygghetspaket för sina anställda.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-06-15
Referens:
Webbplats:
Epostadress: jessica.lindquist@vindora.se
Övrigt: Skicka ansökan tillsammans med meritförteckning, eventuell legitimation och ett personligt brev. Vi intervjuar fortlöpande för tjänsten och den kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, var därför snabb in med din ansökan. Vänlig märk ansökan med "Specialpedagog Nykvarn”” Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsplats: 
Adress: Praktiska Gymnasiet Huvudkontor
Box 5164
40226  GÖTEBORG Sverige
Hemsida: http://praktiska.se/malmocity
  
Platsannons

Nykvarnsbostäder söker en ”Anläggningsarbetare” till tekniska enheten

Om företaget
Tekniska enheten ansvarar för drift och service av park, gata, vatten och avlopp. Nykvarns kommun är uppdragsgivare och vissa arbeten utförs för bolagets egna fastighetsbestånd. På hela enheten arbetar totalt 35 personer men inom service och drift kommer du arbeta i ett team på ca 8 personer. Här råder familjär känsla och du kommer knyta starka band med dina kollegor.

I denna roll finns stora utvecklingsmöjligheter och vidareutbildning kommer vara en stor del av ditt första år. Om du inte redan har utbildning som vattentekniker så kommer du förses med denna utbildning bland annat. Nykvarnsbostäder erbjuder även andra förmåner så som friskvårdbidrag, kollektivavtal, rikskuponger och främst en god sammanhållning och trevlig arbetsplats.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en serviceinriktad och nyfiken anläggningsarbetare som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

- Drift och underhåll av gator och vägar såväl sommar- som vinterunderhåll,
- Drift och underhåll av VA-nät, vatten, avlopp och dagvatten,
- I tjänsten ingår även beredskap ca var 6:e vecka, då är inställelsetiden max en timme.
- Arbetstider: måndag-torsdag 06.30- 16.00, fredag 06.30-13.00,


Formell kompetens
Krav
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, främst inom vatten och avlopp,
- B-körkort
- Samarbetsförmåga, flexibilitet och serviceerfarenhet värderas mycket högt i denna rekrytering.
Merit
- Förarbevis för last- och grävmaskin är meriterande,
- Erfarenhet eller kunskap inom gatuförvaltning,

Uppfyller du delar av men inte alla krav i annonsen? Ansök ändå- beskriv dig själv och dina kunskaper i din ansökan så kan du få möjlighet att komma på intervju. Vi söker ”rätt” person och kan göra undantag.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, Nykvarn

Tillträdesdag
Omgående enligt överenskommelse

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Publiceraddatum: 2017-04-10
Yrkesbenämning: Väg- och anläggningsarbetare, utan yrkesbevis
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-31
Referens: 17294
Webbplats: https://www.lernia.se/jobb/Lediga-jobb/Jobbannons/?JobbAnnonsId=IP17294
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Lernia Stockholm
Lernia Bemanning AB
11191  Stockholm Sverige
Hemsida: www.lernia.se
  
Platsannons

Tandläkare till Nykvarn

Förebygger, utreder och behandlar sjukdomar och besvär som patienter upplever i munnen. Lagar tänder, rotfyllningar, estetisk tandvård, protetik (kronor, broar, implantat), bettskenor et c. Remitterar vid behov till vår egna specialistklinik. Nischad kunskap och specifika intressen är alltid välkommet. Du arbetar tillsammans med en tandsköterska i behandlande team.

Vi söker efter en nyfiken och driven tandläkare, gärna med god erfarenhet. Du har höga ambitioner i din yrkesroll, och strävar efter individuell utveckling samt utveckla andra med stor ödmjukhet. På Distriktstandvården kommer du dels arbeta självständigt men även i team tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor som fungerar som bollplank och inspirationskällor. Som person är du noggrann och omtänksam. Du uppmärksammar varje enskild patient och har ambitionen att alltid uppfylla individuella behov och önskemål.


Vi ligger mitt i Nykvarns centrum. Med tåg tar det cirka 30 minuter till Stockholms central respektive Eskilstuna. Goda kommunikationer även från Strängnäs och Mariefred. Bussförbindelser med Södertälje finns också. Här arbetar ett trevligt gäng som strävar efter att välkomna barn och vuxna in i en varm och trygg tandvårdsatmosfär. Ett givande samarbete med kliniken i Järna och i Södertälje gör att vi kan arbeta flexibelt och hänvisa våra patienter dit för kvälls- och helgtandvård. Kliniken i Nykvarn har i dagsläget tre tandläkare, fem tandsköterskor och två tandhygienister.

Då hela Nykvarn står inför en ombyggnation kommer vi under sommaren 2017 även att flytta till nya fina lokaler och därmed också expandera kliniken med fler medarbetare.

Om Distriktstandvården
Distriktstandvården har 18 tandvårdskliniker i Stockholms län samt en på Åland. Vi är över 250 medarbetare som tillsammans strävar efter visionen att erbjuda en säker och modern tandvård för alla behov.
Publiceraddatum: 2017-02-21
Yrkesbenämning: Tandläkare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid eller deltid beroende på vad som passar båda parter.Fast lön efter överenskommelse.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-31
Referens:
Webbplats: http://www.distriktstandvarden.se/karriar
Epostadress:
Övrigt: Ansökan skickas in via: www.distriktstandvarden.se/karriar
Arbetsplats: 
Adress: DISTRIKTSTANDVÅRDEN SVERIGE AB
TULEGATAN 8
17278  SUNDBYBERG Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Tandhygienist till Nykvarn

Profylax. Borttagning av tandsten, beläggningar och fyllningsöverskott. Putsar, polerar och rengör fördjupade fickor. Ger kostråd och skötselrekommendationer. I vissa fall utförs även saliv- och bakterietester. Du är expert på tandvård som bidrar till en frisk och hälsosam mun.

Undersökningar. Du ställer diagnoser och gör riskbedömningar av karies, tandlossningssjukdomar och tandköttsinflammation. Det sker via röntgenbilder som tas på indikation.

Som hygienist på Distriktstandvården utför du Air Flow behandlingar. Det effektiva sättet för att få bort missfärgningar på tänderna som uppkommit av bl.a. tobak- och/eller matvanor. Sker med hjälp av saltblästring, puts och polering.

En nyfiken och ansvarsfull tandhygienist, gärna med god erfarenhet, till vår klinik i Nykvarn. Du har höga ambitioner i din yrkesroll, och strävar efter individuell utveckling och att utveckla andra med stor ödmjukhet. På Distriktstandvården kommer du att arbeta såväl självständigt, som i i team tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor som fungerar som bollplank och inspirationskällor.

I din yrkesroll är du omhändertagande och uppmärksam på patientens behov och önskemål.

Vi erbjuder alla våra tandhygienister en utvecklande arbetsplats och ett individuellt utbildningsprogram. Vidare har vi ett aktivt nätverk där våra tandhygienister regelbundet träffas. Du får stor möjlighet till inflytande och påverkan i en dynamisk organisation som kontinuerligt utvecklas.

Vi ligger mitt i Nykvarns centrum. Med tåg tar det cirka 30 minuter till Stockholms central respektive Eskilstuna. Goda kommunikationsmöjligheter även från Mariefred och Strängnäs. Bussförbindelser med Södertälje finns också. Här arbetar ett trevligt gäng som strävar efter att välkomna barn och vuxna in i en varm och trygg tandvårdsatmosfär. Ett givande samarbete med kliniken i Järna och i Södertälje gör att vi kan arbeta flexibelt och hänvisa våra patienter dit för kvälls- och helgtandvård. Kliniken i Nykvarn har i dagsläget tre tandläkare, fem tandsköterskor och två tandhygienister.

Då hela Nykvarn står inför en ombyggnation kommer vi under sommaren 2017 även att flytta till nya fina lokaler och därmed också expandera kliniken med fler medarbetare.

Distriktstandvården har 18 tandvårdskliniker i Stockholms län samt en på Åland. Vi är över 250 medarbetare som tillsammans strävar efter visionen att erbjuda en säker och modern tandvård för alla behov.
Publiceraddatum: 2017-02-21
Yrkesbenämning: Tandhygienist
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareDeltid40%-60%Fast lön efter överenskommelse.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-05-31
Referens:
Webbplats: http://www.distriktstandvarden.se/karriar
Epostadress:
Övrigt: Ansökan skickas in via formulär på hemsidan.
Arbetsplats: 
Adress: DISTRIKTSTANDVÅRDEN SVERIGE AB
TULEGATAN 8
17278  SUNDBYBERG Sverige
Hemsida:
  
Marshal Marshal är en svit av verktyg för bland annat databasanalys, export/arkivering, förteckning/underhåll, import/indexering, datamigrering, dokumentkonvertering, integration och kodgenerering.

Marshal används typiskt vid sammanställning och export av information från verksamhetssystem i samband med arkivering. I detta exempel har vi sammanställt information från arbetsförmedlingen och kompletterat denna med kommuninformation från wikipedia samt länkat till karttjänsten på hitta.se

Så här använder ni Marshal för att få er verksamhets information till ert elektroniska arkiv.
Här hittar ni teknisk dokumentation av Marshal