Lediga jobb - Platsannonser kommun för kommun
Platsannonserna hämtades från arbetsförmedlingen: 2017-12-28 12:07

Lediga jobb i Boxholms kommun (0560), Östergötlands län

Källahttp://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_Sveriges_kommuner
Folkmängd5 464
Täthet10,39Befolkningstäthet (invånare/km² land)
Area603,87Totalareal inklusive havsvattenareal (km²)
Land525,74Landareal (km²)
Sjö78,13Inlandsvattenareal, exkl de fyra stora sjöarna (km²)
Hav0,00Havsvattenareal (km²)

Platsannonser (Källa: http://api.arbetsformedlingen.se)

Platsannons

Säljare sökes till Boxholm

Du kommer att demonstrera och sälja världens mest utvecklade produkt inom luftrening. Produkten har väldigt många användningsområden och med våra unika ekonomiska lösningar kan vem som helst bli ägare till denne. Du åker ut på förbokade besök som bokas upp av våra bokerskor på kontoret. Arbetsområden väljer du själv men vi brukar rekommendera att du jobbar där du bor eller upp till 5 mils radie. Alla körningar du gör inom arbetet har du 18.50 kr per mil som med vårat kostnadsavdrag betalas ut varje månad på din lön. Du väljer själv dagar och tider du vill jobba på så du kan även ha ett annat jobb på sidan om.
Mer information får du på din personliga intervju.

Vi ser gärna att du är karriärsugen och vill växa i vårat företag. Vi söker dig som är ute efter att tjäna riktigt bra med pengar. Du kommer att ingå i vårt fantastiska säljteam och sälja vår produkt. Vi ser gärna att du har social kompetens och tycker om att bemöta människor. Du är drivande och målinriktad samt kan börja omgående. Har du säljerfarenhet är det självklart ett plus med inget krav då vi intern utbildar dig. Vill du jobba heltid eller deltid är det upp till dig!

Greenviro AB sysslar med försäljning av produkter som får alla hem att bli fria från dammpartiklar och kemikalier. Vi internutbildar alla säljare runt om i landet. Våra intagningsintervjuer håller vi löpande tills vi hittar rätt personer för jobbet. Välkommen med din ansökan till oss på Greenviro AB
Publiceraddatum: 2017-12-28
Yrkesbenämning: Hemförsäljare
Antal platser: 2
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
3 - 6 månaderHeltidDu väljer om du vill jobba hel eller deltidGarantilön på 24.750 kr i månaden om du inte säljer något. (19.935 kr + Ob. Tillägg på 4.815 kr) Provision när du säljer Du har betalt oavsett om du säljer eller ej
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-07
Referens:
Webbplats:
Epostadress: jobb@greenviro.se
Övrigt: Vi genomför intervjuer löpande. Glöm ej ditt tel nr så vi kan nå dig på
Arbetsplats: 
Adress: GREENVIRO AB
Perugatan
59361  Västervik Sverige
Hemsida: http://www.greenviro.se
  
Platsannons

Vi söker en chef till avdelning Mechanical design

Som chef för Mechanical Design har du det övergripande ansvaret för att koordinera och leda avdelningen som består av 13 medarbetare samt konsulter. Avdelningen arbetar i både kund- och utvecklingsprojekt med realisering och utveckling av mekanikdelen i våra produkter.

Då detta arbete innebär samarbete mellan olika kompetenser inom och utom avdelningen, är det viktigt att du som chef är bra på att organisera fungerande team som tillsammans ska lösa specifika uppgifter. Du ansvarar för att alla utvecklings- och kundprojekt har personal med rätt mekanikkompetens då det behövs i projektarbetet.

I chefsrollen ingår ansvar för att upprätthålla, underhålla och utveckla rutiner och arbetssätt på avdelningen. Du är också ytterst ansvarig för avdelningens fysiska och psykosociala arbetsmiljö.

Som chef för avdelning Mechanical Design ingår du i ledningsgruppen för Design & Development.


Du har högskole- eller civilingenjörsexamen inom mekanik, hållfasthet, produktutveckling eller liknande. Alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet.

Ett krav för tjänsten är dokumenterad ledarerfarenhet och mycket goda ledaregenskaper.
Vid urvalet kommer dina egenskaper som ledare att väga tyngre än din tekniska specialistkompetens. Du är en person som har god social förmåga och uppskattar kontakter med andra personer och avdelningar. Du arbetar bra i team men har heller inga problem att arbeta självständigt. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift.


Swisslog är en global koncern som levererar logistiklösningar för lager, distributionscentraler och sjukhus. Företaget har ca 2.500 anställda i mer än 20 länder och är sedan 2015 del av KUKA-koncernen med 13.000 anställda. Tillsammans är vi världsledande när det gäller automationslösningar. Läs mer på www.swisslog.com och se klipp på http://www.youtube.com/user/SwisslogWDS

På Swisslog Pallet Technology Center i Boxholm utvecklar, producerar och levererar vi automatiska staplingskranar (Vectura), transportörer (ProMove) och skyttelsystem (Powerstore) inklusive PLC- och PC-baserade styrsystem. Tillsammans med våra systerföretag kan vi kombinera och leverera olika produkter och system för att matcha varje enskild kunds behov. Vi arbetar projektorienterat vilket innebär många spännande utmaningar och anpassningar. Just nu pågår många kundprojekt, samtidigt som det satsas mycket på utveckling av nya produkter och lösningar. Antalet sysselsatta i Boxholm är ca 250 personer.
Publiceraddatum: 2017-12-27
Yrkesbenämning: Gruppchef, teknik
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-12
Referens:
Webbplats: http://hemsida http://www.swisslog.com/en/Corporate/Career/Jobs
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: SWISSLOG-ACCALON AB
BOX 135
59010  BOXHOLM Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Svetsare/smed, MAG

Om tjänsten
Vi söker dig som är duktig MAG-svetsare för arbete hos vår kund i Boxholm. Tjänsten är på löpande sikt.

Du kommer att ingå i en grupp som framförallt arbetar med stora och tunga konstruktioner. Arbetet kommer dock att innefatta såväl grovsvetsning som finare arbeten. Svetsmetoder är MAG, svart material. Inget krav på licens. Även TIG-svetsning i svart material förekommer.

Arbetstiderna är eftermiddag alt nattskift.
För dig som bor på annan ort erbjuder vi boende på arbetsorten i veckorna. Traktamente utbetalas enligt kollektivavtal.

Din profil
Krav:
Minst tre års bred erfarenhet av MAG-svetsning
Vana från travershantering (traverskort är ett plus)
Ritningsläsning

Licens på 136/138 svart material är ett stort plus.
Erfarenhet av TIG-svetsning är meriterande.

Du har även erfarenhet av ritningsläsning och gasskärning samt god materialkunskap. Som person är du noggrann, har en tekniskt intresse och är van vid självständigt arbete.

Välkommen in med din ansökan!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett är företaget som hyr ut kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän inom industribranschen. Sedan 1990 har Ikett försett den svenska arbetsmarknaden med professionell personal.

Som konsult hos Ikett kan du söka både lokala jobb och resejobb både i Sverige och i Norge.
Vi jobbar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Att jobba som konsult innebär att du får möjligheten att sprida ryktet om din kunskap hos de drygt 300 kundföretag som kontinuerligt eller periodvis hyr in personal från Ikett.
Både de lokala jobben och resjobben ger dig möjligheten att utöka ditt nätverk och skapa goda relationer inför framtiden.
Vår filosofi kan sammanfattas med orden;
Kvalitet, Kompetens och Effektivitet.

"Vårt mål är inte att bli störst, det är att alltid vara bäst"
Publiceraddatum: 2017-12-22
Yrkesbenämning: Svetsare, manuell
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
6 månader eller längreHeltidHeltid Visstid, mer än 6 månaderFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-07
Referens: 6133
Webbplats: http://www.ikett.com/pages/svenska/att-arbeta-hos-ikett/soek-jobb/jobbannons.php?jaid=6133&utm_campaign=AMS
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Ikett Personalpartner AB
Byängsgränd 14
12040  Årsta Sverige
Hemsida: http://www.ikett.com/
  

Platsannons

Vi söker en avdelningschef till Färdigställning och Vidareförädling

Bli en del av ett bolag i förändring där du har möjlighet att påverka utvecklingen.

Ovako är inne i en spännande fas och behöver utöka personalstyrkan med en kompetent och utvecklingsorienterad avdelningschef till produktionsavsnitt Färdigställning och Vidareförädling. På uppdrag av Ovako söker AxÖ Consulting dig som är redo för nya utmaningar och som drivs av att leda dina medarbetare med ett stort engagemang.

Ovako erbjuder:

- En stimulerande arbetsplats med goda möjligheter till karriär- och yrkesmässig utveckling.
- Bra personalförmåner.
- Ett omväxlande arbete där du får möjligt att växa i din profession.
- Engagerade kollegor och ett sammansvetsat arbetsteam.

Arbetsbeskrivning

På Färdigställningen utförs efteroperationer på varmvalsad stång såsom kapning, riktning, blästring, värmebehandling och oförstörande provning. På Vidareförädling tillverkas förkomponenter till tillverkningsindustrin genom kapning och bearbetning av detaljer i styrda maskiner. Verksamheten har högt fokus på leveransprecision och kvalitet då verksamhetens kunder finns inom fordonsindustrin.

I rollen som avdelningschef för Färdigställning och Vidareförädling kommer du bland annat att:

- Ansvara för att produktion drivs tekniskt, personellt och ekonomiskt optimalt.
- Ansvara för uppföljning av nyckeltal.
- Ansvar för att ta fram och driva utvecklings- och investeringsplaner för avdelningen.
- Drivande i implementering av TPS och LEAN/5S arbetet på avdelningen.
- Ansvara för att avdelningen lever upp till kraven i IATF 16949, ISO 9001, ISO 14001 och ISO 50001 samt SAM.
- Kontinuerligt driva förbättringsarbete.

Du få även en viktig roll i ledningsgruppen för siten, att tillsammans med övriga medlemmar se till helheten och utveckla strategier för framtiden.

Kompetenskrav

Vi söker dig som har dokumenterad god ledarerfarenhet, med fördel från tillverknings- och/eller processindustri, och är van att leda igenom andra. Du vet med dig att du är en synlig, motiverande och engagerande ledare som gillar att vara ute i verksamheten. Du är en rutinerad administratör och har mycket god IT-vana samt goda språkkunskaper i svenska och engelska. Vi ser att du har högskole- eller civilingenjörsutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och implementera produktionssystem och LEAN/5S, erfarenhet av projektledning, inköpskunskap samt förhandlingsvana, avtalskompetens och kvalitetsledning.

Personliga egenskaper

Som person ser vi att du har goda ledaregenskaper, en analytisk förmåga samt drivkraften att motivera, engagera och samarbeta med personalen. Du har en social kompetens och är kommunikativt skicklig samtidigt som du är självständig, strukturerad och beslutsmässig. I rollen som ledare är du objektiv med stor integritet och initiativförmåga. Vi ser även att du är flexibel samt att du har förmågan att hantera många frågor parallellt.

Ansökan och information

Urval sker löpande, vi ser framemot din ansökan som du skickar in här. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.



Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter. Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako finns representerat i mer än 30 länder med säljkontor i Europa, Nordamerika och Asien. Omsättningen 2016 uppgick till 781 miljoner euro och antalet anställda var i slutet av året 2773. För mer information besök oss på www.ovako.com
Publiceraddatum: 2017-12-22
Yrkesbenämning: Avdelningschef, gruva
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställningMånadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-21
Referens: 2017/179
Webbplats: https://ovako.mynetworkglobal.com/what:job/jobID:185730/type:job/where:1/apply:1
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Ovako Boxholm
Bruksgatan 3
59010  Boxholm Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Kock/Kokerska till Poolen

Boxholms kommun har ca 5400 invånare. Mycket av det som är viktigt ligger bra till för invånarna i Boxholm. Vad sägs om ett par minuters gångavstånd från centrum till butiker, skolor, förskolor, simhall och pendeltågsstation? Även den underbara naturen finns runt husknuten. Med pendeltåget når man storstadsutbudet i Linköping på endast 30 min.

Boxholms Kommun söker

Kock/kokerska till Poolen med fast anställning

Du som arbetar i denna grupp ska finnas tillgänglig för korttidsvikariat
t.ex. vid sjukdom och ledigheter, samt vid toppar inom verksamheten.

Vakansförmedlingens uppdrag är att bemanna korttidsfrånvaro inom
kommunens måltid och service, förskola, fritidshem samt grundskola.
När du arbetar i vakansförmedlingen ingår du i ett team som ska kunna
arbeta inom alla våra verksamheter. Vi prioriterar personer med rätt kompetens
för vår verksamhet och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och flexibilitet.

I dagsläget arbetar 12 personer i teamet, vi söker nu ytterligare 1 kock/kokerska på 75 %.

Vakansförmedlingens uppdrag är:


• Att på bästa sätt tillhandahålla den service våra verksamheter efterfrågar
• Täcka upp vid korttidsfrånvaro ute på våra verksamheter
• Få så hög kontinuitet som möjligt av vikarier till verksamheterna
• Att tillhandahålla utbildad personal
• Skapa trygghet ute på verksamheterna med känd och väl inarbetad
vikariepersonal både för barn/elever, boende och personal 

Vi söker i första hand utbildad kock/kokerska.

B-körkort och tillgång till bil för att kunna förflytta sig mellan de olika arbetsplatserna
samt ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider är ett krav.

För att jobba inom förskola och skola måste du ha ett godkänt utdrag ur belastningsregistret
enligt lagen 2000:873. Utdraget får inte vara äldre än ett år från utskriftsdatum.

Ansökan via ReachMee senast 2018-01-10

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Till din ansökan vill vi ha med ett CV och personligt brev.

Kontaktuppgifter:

Chef Måltid och Service Eva-Lott Blixt 0142-896 53

Fackliga representanter: Kommunal 0142-895 35, 010-442 87 11
Publiceraddatum: 2017-12-22
Yrkesbenämning: Kock, storhushåll
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareDeltid Deltid/ Ej specificeratenligt avtal
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-10
Referens:
Webbplats: http://www.boxholm.se/arbeteforetag/ledigajobb.4.24364bed12e2ad493548000297613.html?rmpage=job&rmjob=301
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Boxholms kommun
Box 79
59010  Boxholm Sverige
Hemsida: http://www.boxholm.se/
  

Platsannons

Ovako söker en avdelningschef till Färdigställning och Vidareförädling

Bli en del av ett bolag i förändring där du har möjlighet att påverka utvecklingen.

Ovako är inne i en spännande fas och behöver utöka personalstyrkan med en kompetent och utvecklingsorienterad avdelningschef till produktionsavsnitt Färdigställning och Vidareförädling. På uppdrag av Ovako söker AxÖ Consulting dig som är redo för nya utmaningar och som drivs av att leda dina medarbetare med ett stort engagemang.

Ovako erbjuder:

- En stimulerande arbetsplats med goda möjligheter till karriär- och yrkesmässig utveckling.
- Bra personalförmåner.
- Ett omväxlande arbete där du får möjligt att växa i din profession.
- Engagerade kollegor och ett sammansvetsat arbetsteam.

Arbetsbeskrivning

På Färdigställningen utförs efteroperationer på varmvalsad stång såsom kapning, riktning, blästring, värmebehandling och oförstörande provning. På Vidareförädling tillverkas förkomponenter till tillverkningsindustrin genom kapning och bearbetning av detaljer i styrda maskiner. Verksamheten har högt fokus på leveransprecision och kvalitet då verksamhetens kunder finns inom fordonsindustrin. I rollen som avdelningschef för Färdigställning och Vidareförädling kommer du bland annat att:

- Ansvara för att produktion drivs tekniskt, personellt och ekonomiskt optimalt.
- Ansvara för uppföljning av nyckeltal.
- Ansvar för att ta fram och driva utvecklings- och investeringsplaner för avdelningen.
- Drivande i implementering av TPS och 5S arbetet på avdelningen.
- Ansvara för att avdelningen lever upp till kraven i IATF 16949, ISO 9001, ISO 14001 och ISO 50001 samt SAM.
- Kontinuerligt driva förbättringsarbete.

Du få även en viktig roll i ledningsgruppen för siten, att tillsammans med övriga medlemmar se till helheten och utveckla strategier för framtiden.

Kompetenskrav

Vi söker dig som har dokumenterad god ledarerfarenhet, med fördel från tillverknings- och/eller processindustri, och är van att leda igenom andra. Du vet med dig att du är en synlig, motiverande och engagerande ledare som gillar att vara ute i verksamheten. Du är en rutinerad administratör och har mycket god IT-vana samt goda språkkunskaper i svenska och engelska. Vi ser att du har högskole- eller civilingenjörsutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och implementera produktionssystem och LEAN/5S, erfarenhet av projektledning, inköpskunskap samt förhandlingsvana, avtalskompetens och kvalitetsledning.

Personliga egenskaper

Som person ser vi att du har goda ledaregenskaper, en analytisk förmåga samt drivkraften att motivera, engagera och samarbeta med personalen. Du har en social kompetens och är kommunikativt skicklig samtidigt som du är självständig, strukturerad och beslutsmässig. I rollen som ledare är du objektiv med stor integritet och initiativförmåga. Vi ser även att du är flexibel samt att du har förmågan att hantera många frågor parallellt.

Ansökan och information

Urval sker löpande, vi ser framemot din ansökan. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt

AxÖ Consulting AB har mer än 20 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information besök gärna www.axoconsulting.se Varmt välkommen med din ansökan, vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Publiceraddatum: 2017-12-21
Yrkesbenämning: Produktionschef, tillverkning
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställningMånadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-21
Referens: 2017/122
Webbplats: https://axoconsulting.varbi.com/what:job/jobID:184341/type:job/where:1/apply:1
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Ovako Business Unit SmeBox - Boxholm
Smedjegatan
77780  Smedjebacken Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Affärs- och utvecklingsinriktad VD till VÖKBY Bredband AB

VÖKBY Bredband AB är en tjänsteleverantör med säte i Boxholm som är verksam i stora delar av Östergötland och Småland. Bolaget specialiserar sig inom Internet- YV- och telefonilösningar via fiber. I vissa fall agerar VÖKBY Bredband även som kommunikationsoperatör vilket innebär att företaget tillhandahåller och driver utrustning för att möjliggöra fibertjänster i nätet. VÖKBY Bredband erbjuder även utbyggnad av fibernät.

Bolagets huvudägare sedan 2014 är SmåNet AB med Vadstena, Ödeshög, Boxholm och Ydre kommen som delägare. Bolaget som har 18 anställda omsätter idag ca 37 msek.



Affärs- och utvecklingsinriktad VD



Vi söker nu dig som lockas av utmaningen att som VD leda och utveckla ett tillväxtbolag. Vi vet att vi idag har mycket nöjda kunder och nu är vår ambition är att bolaget ska utvecklas och växa ytterligare. Dels inom befintliga affärsområden, men det pågår också ett arbete med att utveckla nya kunderbjudanden. Ditt uppdrag kommer bland annat att ställa krav på ett nära samarbete med de kommuner vi verkar inom samt en god förmåga att leda bolagets interna utveckling som följer av tillväxt.

För att lyckas bör du ha erfarenhet från ledande befattning i tillväxtbolag och ha ett starkt affärsorienterat förhållningssätt. Du måste också ha ett utvecklingsinriktat ledarskap med god förmåga att entusiasmera organisationen utifrån tydliga mål, samt uppfattas som både tydlig och ödmjuk. Du måste ha en förståelse för bolagets kunderbjudande, men du behöver inte vara djupt tekniskt kompetent inom bolagets teknikområde. Du måste också ha en god kunskap om nödvändig ekonomistyrning som ingår i VD-rollen.



För ytterligare information är du välkommen att kontakta vår konsult Conny Besterman på AS&B Executive, tfn 0706 – 18 11 62. Din intresseanmälan vill vi ha senast den 7 januari 2018 via www.asb-executive.se
Publiceraddatum: 2017-12-20
Yrkesbenämning: Verkställande direktör
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-07
Referens:
Webbplats: http://www.asb-executive.se/index.php/kandidat/aktuella-tjanster?mtrpage=assignment&mtrt=ams&mtrid=10773
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Arenius Schröder & Besterman AB
Kungsgatan 41
58218  Linköping Sverige
Hemsida:
  

Platsannons

Engagerad Farmacevt

Om Apotek Hjärtat Apotek Hjärtat vill ge varje kund en bättre hälsa och ett större välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. För att komma dit krävs det att vi är nyfikna nog att se vad våra kunder behöver. Och att vi arbetar tillsammans för att testa nya vägar och genomföra kreativa idéer. Du kommer att trivas hos oss om du vill vara med och välja väg. Både när det gäller Apotek Hjärtats framtid- och din egen. För på Sveriges största privata apotekskedja är inflytande på riktigt. Varmt välkommen till apoteket med hjärta!

Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med cirka 380 apotek runt om i landet. Omsättningen är cirka 12,5 miljarder kronor. Från januari 2015 ingår Apotek Hjärtat i ICA Gruppen.


Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Aziza Valizade berättar:

Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat av Boxholm. Apoteket ligger i centrala Boxholm, bara 5 minuter från pendeln och ICA.

För mig som chef, är det viktigt att vi omsorgsfullt tar hand om våra kunder och att vi är omtänksamma. Här på apoteket i Boxholm strävar vi efter att ge bästa service.  Våra kunder ska känna sig välkomna och trygga. Jag själv är en positiv person som älskar att jobba med människor. Det är mötet med kunden och arbetet med mina medarbetare som ger mig glädje och energi i jobbet.

Våra kunder är oftast boende i Boxholm men kan även komma från Mjölby och Tranås.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.

Såhär jobbar en farmaceut på Hjärtat!

Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den duktiga kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång.

Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap.

Det här är du!

Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor.

Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat!

Varför bli en del av Hjärtat?

På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig.

Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund!Om du har frågor gällande tjänsten kontakta mig Aziza Valizade   076/8174969 .  Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.

 

Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!
Publiceraddatum: 2017-12-19
Yrkesbenämning: Farmaceut/Receptarie
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidTillsvidare TillsvidareEnligt överenskommelse
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-14
Referens:
Webbplats: https://hjartat.easycruit.com/vacancy/application/1975249/101127?channel=amv&iso=se
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Apotek Hjärtat
Solna Torg 19, 6 tr
17145  Solna Sverige
Hemsida: http://www.apotekhjartat.se
  
Platsannons

Byggnadinspektör/bygglovshandläggare

Boxholms kommun har ca 5400 invånare. Mycket av det som är viktigt ligger bra till för invånarna i Boxholm. Vad sägs om ett par minuters gångavstånd från centrum till butiker, skolor, förskolor, simhall och pendeltågsstation? Även den underbara naturen finns runt husknuten. Med pendeltåget når man storstadsutbudet i Linköping på endast 30 min.

Boxholms kommun söker 

Byggnadsinspektör/bygglovshandläggare

Heltid tillsvidareanställning. 

 

Boxholms kommun är inne i ett expansivt skede och vårt behov av bostäder fortsätter att öka.

Vi behöver därför förstärka vår samhällsbyggnadsavdelning med ytterligare en medarbetare.

Tillträde snarast.

Du kommer att arbeta tillsammans med vår samhällsbyggnadschef och administrativ assistent.

Dina uppgifter kommer att vara att handlägga bygglov, bygganmälan och tillsynsärenden.

I dina uppgifter ingår också att lämna råd och upplysningar till allmänheten

i bygglovsprocessens tidiga skeende.


Vi eftersträvar en effektiv bygglovsprocess med hög service och ett vänligt bemötande mot våra kunder.

Vi söker Dig som har en för tjänsten lämplig utbildning och erfarenhet från bygglovshantering.

Vi förutsätter att du har goda kunskaper om plan- och bygglagen, är serviceinriktad

och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

 Körkort ett krav

Din ansökan gör Du i Reach Mee och skall vara Boxholms kommun tillhanda senast 2018-01-15.

Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av

samhällsbyggnadschef Håkan Jonsson tel 0142-89526 eller mobil 070-3465986.
Publiceraddatum: 2017-12-15
Yrkesbenämning: Byggnadsingenjör
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid Heltid/ Ej specificeratenligt avtal
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-15
Referens:
Webbplats: http://www.boxholm.se/arbeteforetag/ledigajobb.4.24364bed12e2ad493548000297613.html?rmpage=job&rmjob=299
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Boxholms kommun
Box 79
59010  Boxholm Sverige
Hemsida: http://www.boxholm.se/
  
Platsannons

Swisslog söker Elmontörer

Vi söker elmontörer till vår produktionsavdelning för montering av elskåp till våra staplingskranar och transportörsystem.

Du har en gymnasieutbildning som elektriker samt erfarenhet av montering av el- kraft- och styrskåp samt mindre apparatlådor. Du har goda kunskaper i ritningsläsning och är bra på att läsa kretsscheman. Meriterande för tjänsten är industriell bakgrund och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Som person vill vi att du har god samarbetsförmåga men också uppskattar att jobba självständigt och har förmågan att driva på arbetet och få saker gjorda. Du är noggrann och kvalitetsmedveten och mån om ett bra resultat. Du är stresstålig och trivs i den dynamiska miljö som en projektorienterad organisation utgör.


Swisslog är en global koncern som levererar logistiklösningar för lager, distributionscentraler och sjukhus. Huvudkontoret ligger i Schweiz och har ca 2.500 anställda i mer än 20 länder. Företaget är sedan 2015 del av KUKA-koncernen med 13.000 anställda och tillsammans är vi världsledande när det gäller automationslösningar. Läs mer på www.swisslog.com och se klipp på http://www.youtube.com/user/SwisslogWDS

På Swisslog Pallet Technology Center i Boxholm utvecklar, producerar och levererar vi automatiska staplingskranar, transportörer och skyttelsystem inklusive PLC- och PC-baserade styrsystem. Tillsammans med våra systerföretag kan vi kombinera och leverera olika produkter och system för att matcha varje enskild kunds behov. Vi arbetar projektorienterat vilket innebär många spännande utmaningar och anpassningar. Just nu pågår många kundprojekt, samtidigt som det satsas mycket på utveckling av nya produkter och lösningar. Antalet sysselsatta i Boxholm är ca 250 personer.
Publiceraddatum: 2017-12-14
Yrkesbenämning: Elmontör
Antal platser: 2
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-31
Referens:
Webbplats: http://www.swisslog.com/en/Corporate/Career/Jobs
Epostadress:
Övrigt: Vi vill ha din intresseanmälan senast den 31 januari 2018 men urval och intervjuer kommer att göras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta teamleader Peter Thell alternativt rekryteringsansvarig Anja Fransson.
Arbetsplats: 
Adress: SWISSLOG-ACCALON AB
BOX 135
59010  BOXHOLM Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Flexibel Resursplanerare sökes

För kunds räkning söker vi nu en Resursplanerare

Dina arbetsuppgifter
Som resursplanerare kommer du bland annat att skapa körplaner för produktionen och se till att de efterlevs, och även uppdatera och följa upp vid behov.
Administrativt arbete som att lägga in projekt i planeringsverktyg och att göra tidsplaner för de olika projekten.
Rollen innebär mycket samarbete med de övriga funktionerna i företaget.

Din profil
Vi ser att du har en administrativ känsla och van att hantera många bollar i luften. Då rollen innebär stort samarbete med övriga kollegor är det viktigt att du är en teamplayer.
Det är meriterande om du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och studerat produktionslogistik.
Det är ett krav att du har goda kunskaper i officeprogrammet.

Ansökningsförfarande
Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tillsätter tjänsten så snart som möjligt så vänta inte med att söka. Har du frågor eller funderingar angående tjänsten vänligen hör av dig till Emma Andersson 013-329401 alt. emma.andersson@skill.se



Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Publiceraddatum: 2017-12-13
Yrkesbenämning: Administrativ assistent
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
6 månader eller längreHeltidHeltid Visstid, mer än 6 månaderFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-10
Referens: 2351
Webbplats: http://www.skill.se/ga-till-jobb/?jaid=2351
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Skill
Djurgårdsgatan 56
58229  Linköping Sverige
Hemsida: http://www.industrikompetens.se
  
Platsannons

Vi söker en Beräkningsingenjör

Som Beräkningsingenjör ingår du i avdelning Engineering & Documentation. Du arbetar i både kund- och utvecklingsprojekt där varje nytt projekt är kundanpassat, vilket gör ditt arbete som beräkningsingenjör mycket brett och omväxlande. Då Swisslog är ett internationellt företag med kunder runt om i världen ingår internationella kontakter som en naturlig del.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
· FEM-beräkningar
· Driftberäkningar och initiera simuleringar
· Medverka i utvecklingsprojekt och stötta konstruktörerna i projekten
· Delta i kundprojekt
· Konceptkonstruktioner
· Prototypframtagning-utprovning-testning
· Arbete med kundanpassade lösningar


För att lyckas i tjänsten bör du ha en ingenjörsexamen, gärna inom maskinteknik eller teknisk fysik. Grundläggande elkunskaper är meriterande, så även FEM-kunskaper samt erfarenhet av hållfasthetsberäkningar och elberäkningar. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. De program Swisslog använder idag är LS-Dyna, Ansa, Mathcad, Solidedge, Autocad, Smarteam och Excel. Erfarenhet av dessa är meriterande men inte ett krav.

Uppgifterna är ofta komplexa vilket innebär att du behöver vara en analytisk problemlösare och kunna strukturera upp ditt arbete. Du bör vara självgående och bra på att ta egna initiativ. Då du kommer att ha mycket kontakt både internt och externt bör du vara prestigelös och ha god samarbets- och kommunikationsförmåga. För att lyckas i tjänsten bör du också ha lätt för praktisk matematik med ett kritiskt granskande och vara lösningsfokuserad.



Swisslog är en global koncern som levererar logistiklösningar för lager, distributionscentraler och sjukhus. Huvudkontoret ligger i Schweiz och har ca 2.500 anställda i mer än 20 länder. Företaget är sedan 2015 del av KUKA-koncernen med 13.000 anställda och tillsammans är vi världsledande när det gäller automationslösningar. Läs mer på www.swisslog.com och se klipp på http://www.youtube.com/user/SwisslogWDS

På Swisslog Pallet Technology Center i Boxholm utvecklar, producerar och levererar vi automatiska staplingskranar, transportörer och skyttelsystem inklusive PLC- och PC-baserade styrsystem. Tillsammans med våra systerföretag kan vi kombinera och leverera olika produkter och system för att matcha varje enskild kunds behov. Vi arbetar projektorienterat vilket innebär många spännande utmaningar och anpassningar. Just nu pågår många kundprojekt, samtidigt som det satsas mycket på utveckling av nya produkter och lösningar. Antalet sysselsatta i Boxholm är ca 250 personer.
Publiceraddatum: 2017-12-13
Yrkesbenämning: Beräkningsingenjör, elkraft
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-15
Referens:
Webbplats: http://www.swisslog.com/en/Corporate/Career/Jobs
Epostadress:
Övrigt: Vi vill ha din intresseanmälan senast den 15 januari 2018 men urval och intervjuer kommer att göras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Cecilia Eriksson eller rekryteringsansvarig Anja Fransson.
Arbetsplats: 
Adress: SWISSLOG-ACCALON AB
BOX 135
59010  BOXHOLM Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Kundservicemedarbetare

VÖKBY Bredband AB söker en serviceinriktad medarbetare till vår Kundservice som trivs med både kundservice och administrativt arbete. Arbetsuppgifterna innebär främst att via dator, telefon och kundmottagning hantera beställningar, felanmälningar, aktiveringar och övriga ärenden som utskick och liknande. Viss beredskapstjänstgöring utanför ordinarie arbetstid förekommer.

Som Kundservicemedarbetare förväntas du vara lyhörd, kommunikativ och ha en god förståelse för olika typer av problem då karaktären på ärendena är varierande och vi vill ge våra kunder bästa möjliga service. Vi söker dig som är en driven, engagerad och noggrann lagspelare. Har du tidigare arbetat inom kundservice eller med administrativt arbete, är det meriterande. Det är ytterligare ett plus om du har ett visst tekniskt intresse. Du ska tycka om utmaningar, vara van vid att dokumentera ditt arbete samt ha förmågan att kunna jobba självständigt. Vidare vill vi att du är social, glad och kan hantera både stressiga och lugna perioder samt att du inte är rädd för förändringsarbeten och nya utmaningar.

Krav:
- God samarbets- och kommunikationsförmåga
- God dataerfarenhet
- Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
- Kunskaper i engelska, främst tal

Meriterande:
- Tidigare arbete med liknande arbetsuppgifter
- Kunskaper i andra språk än svenska och engelska
- B-körkort


VÖKBY Bredbands verksamhet omfattar försäljning och utveckling av kommunikationstjänster som internet, TV och telefoni. Företaget bildades 2003 och har sedan dess arbetat för att realisera visionen om ett fiberanslutet Sverige. Med kontor i Boxholm består VÖKBY Bredband idag av ca 20 personer som brinner för att leverera kvalitetstjänster till företagets abonnenter.
Publiceraddatum: 2017-12-11
Yrkesbenämning: Kundtjänstmedarbetare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidTjänsten är tillsvidare, heltid, med tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Ordinarie arbetstid är helgfria vardagar 08.00 – 17.00.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-12
Referens: Kundservicemedarbetare
Webbplats:
Epostadress: ansokan@vokby.se
Övrigt: Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan! * Vi undanber oss vänligen men bestämt all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsplats: 
Adress: VÖKBY BREDBAND AB
Box 94
59010  BOXHOLM Sverige
Hemsida: http://www.vokby.se
  
Platsannons

Manager Software Design till Swisslog

Swisslog är en global koncern som levererar logistiklösningar för lager, distributionscentraler och sjukhus. Huvudkontoret ligger i Schweiz och har ca 2.500 anställda i mer än 20 länder. Företaget ingår sedan 2015 i KUKA-koncernen som med sina 13.000 anställda är världsledande när det gäller automationslösningar.

På Swisslog Pallet Technology Center i Boxholm utvecklar, producerar och levererar vi automatiska staplingskranar, transportörer och skyttelsystem inklusive PLC- och PC-baserade styrsystem. Tillsammans med våra systerföretag kan vi kombinera och leverera olika produkter och system för att matcha varje enskild kunds behov. Vi arbetar projektorienterat vilket innebär många spännande utmaningar och anpassningar. Just nu pågår många kundprojekt, samtidigt som det satsas mycket på utveckling av nya produkter och lösningar. Antalet sysselsatta på Swisslog i Boxholm är ca 250 personer.

Läs mer på www.swisslog.com eller besök vår Youtubekanal för att se vad vi gör http://www.youtube.com/user/SwisslogWDS.



Manager Software Design

Som chef för vår avdelning Software Design har du det övergripande ansvaret för att koordinera och leda vår avdelning som arbetar med utveckling av standardiserade mjukvaruprodukter samt realisering av kundprojekt. Gruppen du leder består av 25 kompetenta ingenjörer som arbetar med PLC- och PC-baserade styrsystem, d.v.s. programmerbart styrsystem för transportband och kranar samt Windowsapplikationer.

I chefsrollen ingår även ansvar för att upprätthålla, underhålla och utveckla rutiner och arbetssätt på avdelningen. Du är också ytterst ansvarig för avdelningens fysiska och psykosociala arbetsmiljö.

Som chef för avdelning Software Design ingår du i ledningsgruppen för Design & Development som totalt består av ca 110 medarbetare.

Då detta arbete innebär samarbete mellan olika kompetenser inom och utom avdelningen, lokalt, nationellt och internationellt, är det viktigt att du som chef är bra på att organisera fungerande team som tillsammans ska lösa specifika uppgifter.



Din bakgrund

Du har högskole- eller civilingenjörsexamen inom el, automation, styr- och reglerteknik eller systemering/programmering. Alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet.

Ett krav för tjänsten är dokumenterad ledarerfarenhet och mycket goda ledaregenskaper.

Vid urvalet kommer dina egenskaper som ledare att väga tyngre än din tekniska specialistkompetens. Du är en person som har god social förmåga och uppskattar kontakter med andra personer och avdelningar. Du arbetar bra i team men har heller inga problem att arbeta självständigt. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift.



Ansökan

Vi samarbetar med AS&B Executive i denna rekrytering. För mer information, kontakta rekryteringskonsult Emelie Törnvall, 070-618 11 58.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vill därför ha din ansökan snarast, dock senast den 21 december 2017.
Publiceraddatum: 2017-12-05
Yrkesbenämning: Gruppchef, teknik
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-07
Referens:
Webbplats: http://www.asb-executive.se/index.php/kandidat/aktuella-tjanster?mtrpage=assignment&mtrt=ams&mtrid=10768
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Arenius Schröder & Besterman AB
Kungsgatan 41
58218  Linköping Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Swisslog söker en Utvecklingsprojektledare

Som Development Project Manager hos oss kommer du att ingå i avdelningen Engineering & Documentation och driva våra utvecklingsprojekt. Arbetet innebär att utreda och ta fram underlag för bedömning av potentiella utvecklingsprodukter och framtagning av nya produkter. I arbetet ingår också att ansvara för att samordna tester och funktionskrav vad gäller förändringar av våra befintliga och nyutvecklade produkter.

Du har en ingenjörsexamen och flera års erfarenhet av projektledning, gärna från internationell miljö. Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund och erfarenhet av automatiserade maskiner och system.

Som person är du drivande och motiveras av att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Du uppskattar att samarbeta med olika typer av personer och i olika miljöer. Du har goda ledaregenskaper på så sätt att du är tydlig i din kommunikation och har förmågan att entusiasmera dina medarbetare. Då vårt koncernspråk är engelska är det viktigt att du kan kommunicera i tal och skrift lika bra på engelska som på svenska.



Swisslog är en global koncern som levererar logistiklösningar för lager, distributionscentraler och sjukhus. Företaget har ca 2.500 anställda i mer än 20 länder och ingår sedan 2015 i KUKA-koncernen som med sina 13.000 anställda är världsledande när det gäller automationslösningar.

På Swisslog Pallet Technology Center i Boxholm utvecklar, producerar och levererar vi automatiska staplingskranar, transportörer och skyttelsystem inklusive PLC- och PC-baserade styrsystem. Tillsammans med våra systerföretag kombinerar och levererar vi olika produkter och system för att matcha varje enskild kunds behov. Vi arbetar projektorienterat vilket innebär många spännande utmaningar och anpassningar. Just nu pågår många kundprojekt, samtidigt som det satsas mycket på utveckling av nya produkter och lösningar. Antalet sysselsatta i Boxholm är ca 250 personer.

Läs mer på www.swisslog.com eller besök vår Youtubekanal för att se vad vi gör http://www.youtube.com/user/SwisslogWDS.
Publiceraddatum: 2017-12-05
Yrkesbenämning: Utvecklingsingenjör, tillverkningsindustri
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-12-29
Referens:
Webbplats: http://www.swisslog.com/en/Corporate/Career/Jobs
Epostadress:
Övrigt: Du söker tjänsten genom att skicka in en intresseanmälan till vår hemsida senast den 29 december 2017. Urval och intervjuer kommer dock att göras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan senaste ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Arbetsplats: 
Adress: SWISSLOG-ACCALON AB
BOX 135
59010  BOXHOLM Sverige
Hemsida:
  
Marshal Marshal är en svit av verktyg för bland annat databasanalys, export/arkivering, förteckning/underhåll, import/indexering, datamigrering, dokumentkonvertering, integration och kodgenerering.

Marshal används typiskt vid sammanställning och export av information från verksamhetssystem i samband med arkivering. I detta exempel har vi sammanställt information från arbetsförmedlingen och kompletterat denna med kommuninformation från wikipedia samt länkat till karttjänsten på hitta.se

Så här använder ni Marshal för att få er verksamhets information till ert elektroniska arkiv.
Här hittar ni teknisk dokumentation av Marshal