Lediga jobb - Platsannonser kommun för kommun
Platsannonserna hämtades från arbetsförmedlingen: 2017-12-28 13:42

Lediga jobb i Årjängs kommun (1765), Värmlands län

Källahttp://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_Sveriges_kommuner
Folkmängd9 939
Täthet7,05Befolkningstäthet (invånare/km² land)
Area1 653,04Totalareal inklusive havsvattenareal (km²)
Land1 409,44Landareal (km²)
Sjö243,60Inlandsvattenareal, exkl de fyra stora sjöarna (km²)
Hav0,00Havsvattenareal (km²)

Platsannonser (Källa: http://api.arbetsformedlingen.se)

Platsannons

Rehabiliteringskoordinator, öppenvård, Årjäng, Töcksfors, Svea/Säffle

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7400 medarbetare är vi en av länets
största arbetsgivare.

ARBETSUPPGIFTER
Område öppenvård söker en rehabiliteringskoordinator till vårdcentralerna inom Landstinget i Värmland samt de privatdrivna vårdcentralerna i område Årjäng, Töcksfors, Svea/Säffle. Rehabiliteringskoordinatorn organiseras tillsammans med andra rehabiliteringskoordinatorer i en gemensam enhet Rehabiliteringskoordineringsenheten med uppdrag över hela länet. Du kommer att arbeta med vårdenheter utifrån en geografisk indelning inom länet.

Som rehabiliteringskoordinator är du med och stödjer patienter i sjukskrivnings- och rehabiliteringsprocessen. Rehabiliteringskoordinatorn arbetar med koordinering av sjukskrivning och rehabilitering för patienter. Syftet är både att samordna hälso- och sjukvårdens insatser och att stödja patienter i rehabilitering och återgång i arbete. I uppdraget ingår även att koordinera samverkan mellan sjukvården, försäkringskassan, arbetsgivare, arbetsförmedlingen och socialtjänst. Du ska vara rådgivande och stöd till läkare vid diskussion om sjukskrivning och ifyllande av läkarintyg. Du ska bidra till tidig samverkan med aktuella aktörer och till att en plan för återgång i arbete upprättas.

Kunskap om det försäkringsmedicinska området är en av grunderna för att säkerställa god kvalitet i arbetet med sjukskrivnings- och rehabiliteringsprocessen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal alternativt socionom med kunskap om medicinsk bedömning, vård, rehabilitering, intern organisation och kontaktvägar. Det är en fördel att ha arbetat inom hälso- och sjukvården tidigare. Kompetens och erfarenhet inom försäkringsmedicin är meriterande. Du skall se till helheten, vara intresserad av teamarbete, organisation och tidig samverkan mellan olika myndigheter och aktörer. Kunskap om samtalsmetodik, kommunikation, hur patientens resurser kan tas tillvara och hur förändring motiveras är väsentligt i den koordinerande rollen. Du behöver ha en god organisatorisk förmåga och omvärldskunskap. Du ska kunna hålla i ett flerpartsmöte och leda/samverka med medicinska bedömningsteam/rehabiliteringsteam.

ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister, som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.

Utdraget får inte vara äldre än ett år.

Du hittar blanketten på www.polisen.se
"Blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9"

Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Publiceraddatum: 2017-12-22
Yrkesbenämning: Socionom
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. . Individuell lönesättning
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-14
Referens: Dnr CSK/175338
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=645d9f9a-0d5b-4e95-aaed-23a3c6744920&publishCode=AMS&TK=e91bf050-cb10-496d-8468-740cd6da4b84
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Landstinget i Värmland, Division allmänmedicin
Landstinget i Värmland
65005  Karlstad Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Privatrådgivare

Som Privatrådgivare kommer du framförallt att arbeta med rådgivning mot privatkunder, både bokade och obokade. Rådgivning och försäljningsarbete sker inom områdena spara, placera, låna, försäkring och pension.

Din roll är att genom egen initiativförmåga ta hand om och göra affärer med våra privatkunder.

Vårt bankkontor i Årjäng behöver en ny Privatrådgivare

Du ska vara förtroendeingivande, serviceinriktad och ha lätt för att skapa och utveckla goda kundrelationer. Det kan också förekomma arbetsinsatser inom övriga på kontoret förekommande arbetsområden.

Vi söker dig med bankerfarenhet och ser gärna att du även har ekonomisk utbildning.


Westra Wermlands Sparbank är en självständig sparbank med sju fullservicekontor i Arvika, Eda och Årjängs kommuner. Vår kontorstäthet gör det möjligt att erbjuda såväl personlig kontakt som digitala tjänster. Banken har en affärsvolym på ca 23 miljarder SEK och 115 medarbetare. Vår kundnöjdhet ligger i topp bland Sveriges banker enligt Svenskt Kvalitetsindex.

Frågor om tjänsten besvaras av:

Kontorschef Marcus Myrebring 070-589 71 59

Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast 10 januari 2018.

www.wwsparbank.se
Publiceraddatum: 2017-12-22
Yrkesbenämning: Privatekonomisk rådgivare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-10
Referens:
Webbplats: http://bit.ly/2BxlMXr
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: TESTHUSET
Box 63
67222  Årjäng Sverige
Hemsida:
  

Platsannons

Privatrådgivare

Westra Wermlands Sparbank är en självständig sparbank med sju fullservicekontor i Arvika, Eda och Årjängs kommuner. Vår kontorstäthet gör det möjligt att erbjuda såväl personlig kontakt som digitala tjänster. Banken har en affärsvolym på ca 23 miljarder SEK och 115 medarbetare. Vår kundnöjdhet ligger i topp bland Sveriges banker enligt Svenskt Kvalitetsindex.




Vårt bankkontor i Årjäng behöver en ny Privatrådgivare

Som Privatrådgivare kommer du framförallt att arbeta med rådgivning mot privatkunder, både bokade och obokade.

Rådgivning och försäljningsarbete sker inom områdena spara, placera, låna, försäkring och pension.

Din roll är att genom egen initiativförmåga ta hand om och göra affärer med våra privatkunder. Du ska vara förtroendeingivande, serviceinriktad och ha lätt för att skapa och utveckla goda kundrelationer. Det kan också förekomma arbetsinsatser inom övriga på kontoret förekommande arbetsområden.

Vi söker dig med bankerfarenhet och ser gärna att du även har ekonomisk utbildning.

Frågor om tjänsten besvaras av:

Kontorschef Marcus Myrebring 070-589 71 59

Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast 10 januari 2018.

 www.wwsparbank.se










För mer information om Westra Wermlands Sparbank se www.wwsparbank.se
Publiceraddatum: 2017-12-21
Yrkesbenämning: Privatekonomisk rådgivare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
6 månader eller längreHeltid 100%. Tillträde: Efter överenskommelse Provanställning t.o.m.Månadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-10
Referens: 2017/14
Webbplats: https://wwsparbank.varbi.com/what:job/jobID:185541/type:job/where:1/apply:1
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Årjäng
V Torggatan 1A
67121  Arvika Sverige
Hemsida:
  

Platsannons

Undersköterskor sökes till Kvarnåsen

BESKRIVNING AV VERKSAMHETEN
 

Förenade Care driver vård- och omsorgsboendet Kvarnåsen i Årjäng på uppdrag av Årjängs kommun.

Kvarnåsen har 95 lägenheter fördelade på åtta avdelningar, varav tre avdelningar med totalt 26 lägenheter finns för personer med demenssjukdom. På Kvarnåsen  finns en dagverksamhet som är öppen för de boende samt för pensionärer i ordinärt boende.  Teamen på boendena består av verksamhetschef, gruppledare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, leva livet inspiratör, omvårdnadspersonal och vaktmästare. Förenade Care värnar om kvalitet och god miljö för både de boende, närstående, personal. Vi erbjuder interna och externa utbildningar, samt engagerade medarbetare som alla arbetar efter vårt motto: Omtanke – Vänlighet - Service.

Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med äldre och har erfarenhet av att arbeta som undersköterska, är lugn och trygg i din arbetsroll. Som person är du självständig och tydlig men lyhörd samt bidrar med en positiv anda på verksamheten. Du har de boendes bästa i fokus.

Arbetsuppgifter

Du tycker om att arbeta med människor och behandlar alla med respekt, omtanke och service. Arbetet kräver att du har en god social förmåga, ser till den enskildes behov, är noggrann och ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har lätt för att anpassa dig till nya situationer och personer samt har ett gott bemötande och bra samarbetsförmåga.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att utföra omvårdnadsarbete utifrån den boendes önskan och behov med kvalitet i fokus.

I arbetet ingår även dokumentation, vilket innebär att du måste kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift samt ha datorvana.

I tjänsten ingår kvalitets-, arbetsmiljö- och miljöledningsarbete genom att arbeta gemensamt för de mål som man tillsammans med verksamhetschefen kommit överens om på verksamheten.

 

Kvalifikationer


Undersköterskor med erfarenhet inom äldreomsorg. Vidareutbildning inom demens, geriatrik eller gerontologi är meriterande.

Krav


God svenska i tal och skrift.

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidare anställning, provanställning tillämpas. Schemalagd arbetstid dag, kväll och helger.

4 tjänster på vardera 75% tjänstgöringsgrad.

Lön


Kollektivavtal finns.

Tillträde


Enligt överenskommelse.


Arbetsgivare:
Förenade Care AB
Höjdrodergatan 19
212 39 Malmö

Vårt motto är

Omtanke-Vänlighet-Service

Förenade Care AB är moderbolag för vård och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är familjeägd med ca 8000 anställda. Förenade Care driver 52 vårdverksamheter i Sverige. Huvudkontor i Malmö samt regionkontor i Stockholm och Uppsala.
Publiceraddatum: 2017-12-21
Yrkesbenämning: Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Antal platser: 4
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareDeltid Deltid/ Ej specificeratIndividuell lönesättning.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-16
Referens:
Webbplats: http://www.forenadecare.com/arbeta_hos_oss/lediga_jobb/?rmpage=job&rmjob=1969
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Förenade Care
Kvarnåsgatan 13
67230  Årjäng Sverige
Hemsida: http://www.forenadecare.com
  
Platsannons

Modiga personer med vilja att arbeta efterfrågas.

Frösunda är ett av Sveriges största omsorgsföretag. Det, som skiljer oss från andra, är att vi är övertygade om att omsorgen behöver förbättras från grunden. Vår utgångspunkt är alltid kunden - i alla lägen, även när det blir obekvämt. Med 100 procent nöjda kunder i fokus ska vi bli det absolut bästa omsorgsföretaget i Sverige. Frösunda har ca 10.000 medarbetare och omsätter cirka 3 miljarder årligen. Vill du arbeta med kundens fokus, och ha ett förhållningssätt som innebär att det är kunden som får bestämma, samtidigt som vi i varje ögonblick arbetar för att samhällets resurser används effektivt och ansvarsfullt? Välkommen, då är du sannolikt rätt person för oss!

.

Personlig Assistans - vad innebär det?
 
Personlig Assistans handlar i grund och botten om engagemang. Ett engagemang för en annan medmänniska som behöver hjälp med de saker i vardagen som många tar för givet, exempelvis att klä sig själv, att ta en promenad, att överhuvudtaget få vardagen att fungera. Personliga assistenter gör skillnad för människor - på riktigt.
 
Som personlig assistent förväntas du ha empatisk förmåga och en god förståelse för vad ett adekvat bemötande innebär för varje kund. Din vilja att ta ansvar och engagera är vad som ger våra kunder en kvalitativ assistans. Din arbetsplats är där kunden befinner sig vilket ger ett varierande och händelserikt arbete.
 
Vad erbjuder Frösunda medarbetare?
 
* Ett arbete där du får utveckla din kommunikationsförmåga
* Ansvarstagande - ansvar ger trygghet för kunden
* Ett varierande arbete där den ena dagen inte är den andra lik.
* Ett kundnära arbete
* Interna utbildningar - Frösundaakademin
* Friskvård för visstidsanställda
* En nära kontakt med din verksamhetschef


Kund:

Ort:  Årjäng med omnejd.

För kunders räkning söker vi omhändertagande personer med hjärtat på rätta stället.
Vi söker dig som vill visa vad du går för. Du skall ha en stor vilja att arbeta och ett arbetssätt som upplevs som tryggt.

Vidare är du genuint intresserad av att hjälpa andra människor till en så bra vardag som möjligt, och vi tror att du har kompetens av omsorg sen tidigare.

Du kommer vara kunden behjälplig med vanligt förekommande uppgifter såsom dusch, städ, tvätt, på - och avklädning, matlagning med mera.

Utifrån våra kunders önskemål ser vi helst kvinnliga sökanden mellan 25-55 år som har körkort.

För att ytterligare öka dina chanser till mycket arbete bör du vara rökfri och ej allergisk mot vanligt förekommande husdjur.
 
Specifikt om tjänsten:

Detta är en generell annons för flera tjänster. Vi söker både timvikarier samt fasta tjänster.
Efter urvalet kommer vi att genomföra en gruppintervju som första gallring.
Frösunda jobbar med löpande urval.
Publiceraddatum: 2017-12-20
Yrkesbenämning: Personlig assistent
Antal platser: 2
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareDeltidDeltid TillsvidareFast månads- vecko- eller timlön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-19
Referens:
Webbplats: http://www.staffrec.se/viewjob.php?source=AMS&id=96287
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Frösunda
Trekantsgatan 3
65220  Karlstad Sverige
Hemsida: http://www.frosunda.se
  
Platsannons

Tullverket söker administrativ handläggare till klareringen, Hån

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 000 anställda. Generaltulldirektör är Therese Mattsson.



Tullverkets kärnverksamhet är indelad i två avdelningar, Effektiv handel och Brottsbekämpning. Effektiv handel hanterar all in- och utförsel av varor och transporter. Kompetenscenter Klarering utgör den del i processen Effektiv handel som ansvarar för att rätt tull och andra avgifter tas ut för de varor som förs in och ut ur landet, samt för kontrollen av att in- och utförselreglerna följs. Totalt i Kompetenscenter Klarering ingår ca 230 tjänstemän varav 23 är chefer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som administrativ handläggare inom klareringsverksamheten kommer du vara ett stöd till verksamhetens handläggare i frågor som berör klareringsverksamheten. 

Som administrativ handläggare kommer du arbeta i ett flertal elektroniska system. Det innefattar även viss telefonkontakt med speditörer, företag, privatpersoner och andra myndigheter. 

Arbetet kombinerar återkommande inslag med ständigt nya frågeställningar och situationer vilket innebär att den administrativa handläggaren behöver vara både flexibel och problemlösande. Vi arbetar såväl i grupp som individuellt.

Arbetstiden / normtiden är måndag till fredag 08:00 – 16:30.

Vi söker dig som har: 

avslutad gymnasieutbildning med lägst betyget Godkänd/3 i Matte B, Engelska B och Svenska B
avslutad kvalificerad Yrkesutbildning /Yrkeshögskoleutbildning eller studier om minst 60 poäng / 90 högskolepoäng inriktning inom spedition, logistik ekonomi/ juridik eller minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbete med tullhantering under de senaste tio åren
god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift
svenskt körkort, klass B för personbil.
Meriterande om du har:

arbetslivserfarenhet inom speditionsbranschen eller från verksamhet som arbetar med utrikeshandel
erfarenhet av arbete inom myndighet med handläggning och administration
erfarenhet av arbete inom service eller liknande arbetsuppgifter, till exempel arbete med kundkontakter
erfarenhet  av pedagogiskt arbete
god förståelse i norska
goda kunskaper i Office paketet
kunskaper i ett tredje språk, utöver svenska och engelska.
Personliga egenskaper

Arbetet kräver att du som person har stor social kompetens och god samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande, serviceinriktad, har integritet och kan utifrån givna ramar självständigt verka inom ett område och våga ta egna initiativ. Andra viktiga egenskaper är att du har förmåga att hantera stora arbetsmängder och prioritera det väsentliga, samt att kunna lösa problem och ta beslut med bra kvalitet. Vidare är det viktigt att du är noggrann och att du har gott omdöme samt har en god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

PER 2017-838.

Placeringsort: Hån.

Rekryteringen avser en tidsbegränsad anställning.

Innan en anställning kan komma i fråga kommer du att drogtestas och vi kommer att begära att du lämnar ett utdrag från polisens brotts- och belastningsregister (PBR-utdrag). Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet.

Tullverket värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk mångfald tillför.

För mer information och ansökan

Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att ringa Nils-Olof Nilsson, tel. 0573-295 29 och Christina Larsson, 0573-295 02. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Mats Hansson, 031-63 38 86 och för SACO-S, Anneli Mannerbjörk, 031-63 37 06.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning , ska ha inkommit till Tullverket senast den 10:e januari 2018 . Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Publiceraddatum: 2017-12-20
Yrkesbenämning: Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
6 månader eller längreHeltidHeltid Tidsbegränsad anställningIndividuell lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-10
Referens:
Webbplats: https://tullverket.easycruit.com/vacancy/application/1977055/46417?channel=amv&iso=se
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Tullverket
-
11298  Stockholm Sverige
Hemsida: http://www.tullverket.se
  

Platsannons

Leg Arbetsterapeut

Vill du vara med att skapa bara dagar för Årjängsborna och samtidigt vara med i en kommun under utveckling. Du kommer att jobba i den lilla kommunen med korta beslutsvägar och ett tätt samarbete mellan professionerna kring våra patienter.
Hos oss kommer du att jobba i en liten grupp av fysioterapeuter, arbetsterapeuter, rehab assistenter samt en hjälpmedelstekniker.
Årjäng ligger i det natursköna och sjörika sydvästra Värmland mitt i mellan Oslo och Karlstad utmed E18


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en arbetsterapeut som vill jobba med att ge stöd åt personer med funktionshinder och äldre. Inom ditt arbetsområde ligger att jobba med hemtagningar från sjukhus till hemmet, göra bedömningar, förskrivning och utprovning av hjälpmedel samt handleda vårdpersonal.
Detta görs i ordinärt boende samt på våra LSS boenden.
I kommunen arbetar vi med tvärprofessionella träffar i form av teamträffar där du blir en naturlig del. Vi ser att du är Legitimerad arbetsterapeut med några års erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbetat inom kommunal vård. Arbetet ställer höga krav på självständighet samtidigt som god samarbetsförmåga är ett lika stort krav.
God svenska i både tal och skrift


KVALIFIKATIONER
Leg Arbetsterapeut
God svenska i både tal och skrift
B körkort är ett krav



ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Publiceraddatum: 2017-12-19
Yrkesbenämning: Arbetsterapeut
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid. Dagtid. TillsvidareanställningEnligt avtal.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-30
Referens: A741363
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=5412bbb0-4307-47f3-8933-19a181021b0b&publishCode=AMS&TK=122f393b-7ad2-4424-b660-28e912e865fa
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Årjängs kommun, Stöd och omsorg
Årjängs kommun
67229  ÅRJÄNG Sverige
Hemsida:
  

Platsannons

Leg Fysioterapeut

Vill du vara med att skapa bara dagar för Årjängsborna och samtidigt vara med i en kommun under utveckling. Du kommer att jobba i den lilla kommunen med korta beslutsvägar och ett tätt samarbete mellan professionerna kring våra patienter.
Hos oss kommer du att jobba i en liten grupp av fysioterapeuter, arbetsterapeuter, rehab assistenter samt en hjälpmedelstekniker.
Årjäng ligger i det natursköna och sjörika sydvästra Värmland mitt i mellan Oslo och Karlstad utmed E18


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ingå i ett arbetslag bestående av sjukgymnast , arbetsterapeut samt rehabassistent. Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete som sker mot ordinärt boende samt korttidsavdelning med rehabiliteringsplatser. Vi bedriver också hem /dagrehab för patienter i ordinärt boende

KVALIFIKATIONER
Leg Fysioterapeut
Erfarenhet krävs. Körkort för bil är ett krav


ÖVRIGT
OBS!Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Publiceraddatum: 2017-12-19
Yrkesbenämning: Fysioterapeut/Sjukgymnast
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid. Dagtid. TillsvidareanställningMånadslön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-30
Referens: A741358
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=9e142512-169a-4993-b908-33bc931d87ea&publishCode=AMS&TK=4e24e32a-7cba-4ef8-ac8a-8a395500eb5f
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Årjängs kommun, Stöd och omsorg
Årjängs kommun
67229  ÅRJÄNG Sverige
Hemsida:
  

Platsannons

Klasslärare till mellanstadiet Töcksfors skola

Årjängs kommun ligger i det natursköna och sjörika sydvästra Värmland. Kommunen ligger centralt placerad utefter E 18 mitt emellan Karlstad och Oslo vilket ger närhet till både naturen och staden. Det finns goda pendlingsmöjligheter från både Arvika, Bengtsfors, Karlstad och Säffle.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en klasslärare till mellanstadiet Åk 4-6 vid Töcksfors skola. Tjänsten innebär att du har delat mentorskap med en kollega i åk 6. Klassen är på 30 elever som jobbar i två grupper med 15 elever i varje. I tjänsten ingår undervisning i matte och So ämnena.
Vi söker dig som vill jobba med elever på mellanstadiet och som är sugen på ett samarbete med årskurserna under och över klassen. På Töcksfors skola hamnar du i ett positivt och trevligt arbetslag som är vana att stötta varandra i vardagen. Vi har ett väl fungerade stödsystem för de elever som behöver något utöver den ordinarie undervisningen.
Här startar skoldagen kl 8.00 och avslutas 14.20 alla dagar utom fredagar då alla slutar 12.40. Vi ses på arbetsplatsträffar en gång i veckan där vi har tydliga teman för varje träff. Vi är i en ständig förändring och utveckling. Just nu jobbar vi bland annat mycket kring elevers trivsel, elevers måluppfyllelse samt pedagogiska planeringar.

På skolan finns speciallärare, specialpedagog, kurator och skolsköterska och genom elevhälsan finns tillgång till skolpsykolog och skolläkare.

Vi ser fram emot att du som legitimerad lärare utifrån profileringen ovan vill arbeta hos oss och vara med att utveckla skolan i en riktning där en trygg och tillåtande lärandemiljö står i fokus.

Varm välkommen med din ansökan.



KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har lärarexamen och lärarlegitimation.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Publiceraddatum: 2017-12-12
Yrkesbenämning: Lärare i grundskolan, årskurs 4-6
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
3 - 6 månaderHeltidHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 20180108 eller enligt överenskommelse., upphör: 2018-06-21 .Enligt avtal.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-21
Referens: A731743
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=3abb44c3-7980-4ed7-938d-888aa3b5a843&publishCode=AMS&TK=6f747790-a5f1-40b1-bd07-f7a4c1dc8b8a
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Årjängs kommun, Utbildning- och barnomsorg
Box 906
67229  ÅRJÄNG Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Receptions- och bokningsansvarig på Årjäng Camping & Stugor Sommarvik

Ett jobb som receptions- och bokningsansvarig hos oss innebär ett övergripande ansvar för hantering av bokningar, in-och utcheckningar och gästmottagning, ett ansvar för upplärning och handledning av den personal som arbetar i reception och butik, försäljning av stug-och campingnätter och en kvalitetssäkring av den dagliga verksamheten. Receptionen är en knutpunkt för all verksamhet på anläggningen vilket innebär att arbetet även inkluderar ett visst ansvar för den dagliga driften och delegering av arbetsuppgifter till vaktmästeri, städ och aktivitet.
Ett jobb som receptions-och bokningsansvarig hos oss innebär lugna vintrar och hektiska men roliga somrar, varför jobbet kräver att man kan och vill närvara när verksamheten behöver det som mest.

Vi söker dig som värderar och förmedlar engagemang, glädje och service, har en positiv och säljande attityd samt en känsla för ledarskap. Du ska vara strukturerad och ha en förmåga att kunna planera och prioritera arbetsuppgifter väl, kunna arbeta självständigt och vara ansvarstagande i att utveckla verksamheten i sådant som kan förbättras och effektiviseras samt ha ett intresse av att öka försäljning och attraktionskraft inom egna ramar.
Erfarenhet av turistverksamhet och bokningssystem (Compusoft) är meriterande, liksom kunskaper om och erfarenhet av försäljning och marknadsföring.


Välkommen att söka ett roligt och utvecklande jobb hos oss på Årjäng Camping & Stugor Sommarvik!
Vi är en femstjärnig semesteranläggning som söker dig som vill bli en del i vårt team och som vill vara med och utveckla Sommarvik till en av de bästa semesteranläggningarna i Sverige.
Besök gärna vår hemsida www.sommarvik.se för mer information om oss.
Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceraddatum: 2017-12-12
Yrkesbenämning: Receptionschef
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
6 månader eller längreHeltid*Föräldravikariat med chans till förlängning. Heltid fr.o.m. 1/3 eller enligt ök.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-26
Referens: RBA Sommarvik
Webbplats:
Epostadress: reception@sommarvik.se
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Årjäng Camping & Stugor*****Sommarvik
Strand
67291  ÅRJÄNG Sverige
Hemsida: http://www.sommarvik.se
  
Platsannons

Vårdadministratör, vårdcentralen Årjäng

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7400 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med normalt förekommande arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare i primärvården, så som journaldokumentation, receptionsarbete, posthantering samt andra administrativa arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har läkarsekreterarutbildning eller examen som medicinsk sekreterare.
Goda datakunskaper och erfarenhet av arbete i cosmic är meriterande. Vi lägger stor vikt på samarbetsförmåga, ansvarstagande och flexibilitet och vill att du har ett serviceinriktat arbetsätt gentemot patienter samt ser positivt på utvecklingsarbete.

ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister, som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.

Utdraget får inte vara äldre än ett år.

Du hittar blanketten på www.polisen.se
"Blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9"

Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Publiceraddatum: 2017-12-11
Yrkesbenämning: Läkarsekreterare/Vårdadmin/Medicinsk sekreterare
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-07
Referens: Dnr CSK/175122
Webbplats: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=dc4b93a4-2c84-4fb8-95cb-2053cf844cfd&publishCode=AMS&TK=fdcc8ffa-0081-4031-ad6c-0fd7f0c74ae2
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Landstinget i Värmland, Division allmänmedicin
Landstinget i Värmland
65005  Karlstad Sverige
Hemsida:
  
Platsannons

Montörer sökes till Flexit Sverige AB

Om kunden
Flexit utvecklar, producerar och marknadsför energieffektiva produkter, tjänster och lösningar för ren och frisk luft till bostäder och kommersiella fastigheter.

Dina arbetsuppgifter
Dagtid. Montering av aggregat för värme/kyla, både elektronik (komponenter) och plåt. Du använder dig av tryckluftsdrivna verktyg så som borr, popnittång, fogspruta mm. Arbetet i produktionsteam innebär att du kommer in i ett positivt och välkomnande arbetslag där du har närhet till kollegorna, men samtidigt ansvarar självständigt för ditt eget resultat. Du har stora möjligheter att vara med och påverka arbetet och vi arbetar med ständiga förbättringar där du har möjlighet att bidra till utvecklingen.

Din profil
Vi söker dig som är intresserad av ett spännande och välbetalt jobb inom industrin. Erfarenhet av industriarbete är meriterande, men inget krav. Det är viktigt att du gillar att arbeta i grupp och att du har driv och initiativförmåga. Du är noggrann, socialt kompetent samt här händig och flexibel.

Om Industrisupport
Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor på flera orter. Vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan.

Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i rekryterings- och bemanningsfrågor. Det är viktigt för oss att du mår bra och känner dig trygg, vilket innebär att vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag.
Publiceraddatum: 2017-12-08
Yrkesbenämning: Montör, metallprodukter
Antal platser: 4
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
3 - 6 månaderHeltidHeltid Visstid, 3-6 månaderFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-03
Referens: 1253
Webbplats: http://industrisupport.com/wp-content/themes/obspace/jobb.php?jaid=1253
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Industrisupport Värmland AB
Korpralsvägen 3
67134  Arvika Sverige
Hemsida: http://www.industrisupport.com/
  
Platsannons

Teknisk Produktionschef rekryteras till Töcksfors

Om kunden
Har du nån gång gått ut från affären och funderat på hur papperskassen i din hand har kommit till? En pappersbärkasse är ett genuint och miljövänligt val som är lätt att packa i och som rymmer mycket! Den 1 juni blev alla affärer och företag som säljer eller ger bort plastkassar skyldiga att informera om hur dessa påverkar miljön. I Töcksfors tillverkar Norbag drygt tjugo miljoner papperskassar årligen och efter de nya EU-direktiven har efterfrågan ökat dramatiskt. Som en av marknadens ledande aktörer har man de flesta dagligvarukedjor som kunder, dessutom tillverkar man en rad specialpåsar för t.ex. potatis och kompostering. Norbag är ett innovativt företag som arbetar med förnyelsebara råvaror och en klimatsmart tillverkningsprocess i en framtidsbransch som du nu har möjlighet att lära dig mer om...

Dina arbetsuppgifter
Till produktionsenheten i Töcksfors rekryterar man nu en produktionserfaren ingenjör/tekniker som trivs i en teknisk roll med planering, dokumentation, utveckling och förbättringsarbete. Företaget har 2017 investerat i två nya produktionslinor, det handlar om att utveckla dem bl.a. genom systematiskt förbättringsarbete för att öka tillgängligheten. Du jobba med analyser av nyckeltal för att mäta produktionseffektivitet och öka tillgängligheten i maskinparken samt systematiskt samla in och analysera störningsfaktorer och planera förebyggande underhåll och förbättringsåtgärder. Företaget är på väg att FSC-certifiera sig och det är en del arbete med det. Andra arbetsuppgifter är att ta emot order, beställa material och tilldela resurser.

Rollen innebär att du sitter i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. Du har goda möjligheter att påverka innehållet i tjänsten, men den kommer att ha en tekniskt administrativ karaktär och innehålla både planering och teknik. Till din hjälp har du en operativ produktionschef som har personalansvaret ute i verksamheten. Det finns stora utvecklingsmöjligheter för dig eftersom företaget är under kraftig tillväxt. För dagen omsätter man ca 70 mkr med 35 anställda.


Din profil
Branscherfarenhet i sig är inte viktig, men vi söker efter dig som har erfarenhet av produktion, logistik och planering m.m. I din utbildning på ky- eller högskolenivå har du lärt dig verktyg för att systematiskt utveckla en verksamhet genom att bl.a. arbeta med nyckeltal. För att lyckas är det nödvändigt att du är teknisk och har lätt för att förstå avancerad tillverkningsutrustning. Det är en fördel om du har erfarenhet av affärssystemet Monitor samt har jobbat som produktionstekniker eller planerare. Bra också om du har erfarenhet av att leda, strukturera och planera produktion och bygga produktionsstruktur. Nyckelkompetenser här är kreativitet, social kompetens samt att kunna argumentera för sig.

Om Industrisupport
Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor på flera orter. Vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan.

Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i rekryterings- och bemanningsfrågor. Det är viktigt för oss att du mår bra och känner dig trygg, vilket innebär att vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag.
Publiceraddatum: 2017-12-08
Yrkesbenämning: Produktionschef, tillverkning
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidHeltid TillsvidareFast lön
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-10
Referens: 1227
Webbplats: http://industrisupport.com/wp-content/themes/obspace/jobb.php?jaid=1227
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Industrisupport Värmland AB
Korpralsvägen 3
67134  Arvika Sverige
Hemsida: http://www.industrisupport.com/
  
Platsannons

Farmaceutisk rådgivare till apoteket Kronan

Vill du arbeta med rådgivning och försäljning på Apoteket - Sveriges mest hållbara företag?

Välkommen till apoteket Kronan där jag, Annica Fjäll, tillsammans med mina 5 medarbetar varje dag gör vårt bästa för att skapa en trevlig atmosfär och den bästa upplevelsen för våra kunder. Apoteket är beläget mitt i Årjäng och har till viss del gränshandel och glada norrmän. Våra öppettider är mån-fre 09-18 samt lördagar 10-14.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid alternativt deltid och tillträde sker enligt överenskommelse. 

Arbetsuppgifter
Som farmaceutisk rådgivare hos oss på apoteket Kronan arbetar du i huvudsak med receptservice, professionell rådgivning och egenvårdsförsäljning. Du kommer, med dina farmaceutiska kompetenser och din affärsmässighet, att möta våra kunder och bidra till att stärka vår ställning på marknaden. Du erbjuds arbete i en stimulerande miljö och vi möter dagligen nya utmaningar och har roligt tillsammans.

Du tar ansvar för både dina egna och gemensamma arbetsuppgifter och täcker upp för andra roller än dina egna vid behov. Du kommer att växla mellan olika arbetsuppgifter beroende på kundflödet under dagen. 

Din profil
Du är legitimerad receptarie eller apotekare med goda farmaceutiska kunskaper och ett genuint intresse av försäljning. Du ser som din främsta uppgift att ge professionell rådgivning och individuell service utifrån varje kunds behov. Du deltar aktivt för att utveckla verksamheten och för att apoteket ska nå uppställda mål.   

Som person är du engagerad och kundinriktad, kan arbeta självständigt, gillar utmaningar och är positiv till förändringar. Du har god förmåga att kommunicera och samarbeta med såväl kunder som kollegor och ser dig som en viktig del av Apoteket AB. Du har ett stort intresse av hälsa, både din egen och andras.

Du är en lagspelare med positiv grundsyn, ser möjligheter, tar initiativ och gillar att arbeta mot tydliga mål.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Vi erbjuder dig
Apoteket har en unikt bred verksamhet där du som farmaceut har goda möjligheter att utvecklas och göra karriär. För att vi ska kunna bedriva en hållbar verksamhet och göra det enklare för kunden att må bra känns det viktigt för oss att satsa på din kompetensutveckling och din hälsa. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen. Vi tror nämligen att när du mår bra och är engagerad i ditt jobb har du också riktigt bra kundmöten.

Via vår egen utbildningsenhet får du tillgång till ett omfattande utbildningsprogram med bland annat ett hundratal e-utbildningar och olika nätverksträffar. Som medarbetare i Apoteket får du ett årligt friskvårdsbidrag, tillgång till en lång rad rabatter och andra förmåner. Självklart har du tjänstepension och sjukförsäkring samt föräldralön utöver den från Försäkringskassan.

Om Apoteket AB
Vi gör det enklare att må bra! 

Apoteket är Sveriges ledande apotekskedja med 3200 anställda och apotek över hela landet. Vi erbjuder ett brett sortiment av varor och tjänster inom läkemedel och hälsa till privatpersoner, företag och producenter inom vård och hälsa. Ett liv i hälsa är en vision som leder oss att skapa värde för kunder, medarbetare och för samhället i stort. De produkter och tjänster som vi erbjuder bidrar till ett hållbart samhälle genom att visa omtanke för människan och miljön. Vår ambition är att vara ett värdeskapande företag som tar hänsyn till mänskliga rättigheter, arbetsförhållanden, miljö och etiska frågor i hela värdekedjan.
Publiceraddatum: 2017-12-05
Yrkesbenämning: Farmaceut/Receptarie
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltid Heltid/ Heltid eller deltidEnligt ö.k
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-12-31
Referens:
Webbplats: https://www.apoteket.se/om-apoteket/jobba-hos-oss/lediga-jobb/?rmpage=job&rmjob=84
Epostadress:
Övrigt:
Arbetsplats: 
Adress: Apoteket AB
Box 3001
16956  Solna Sverige
Hemsida: https://www.apoteket.se/
  

Platsannons

Butikschef till Töcksfors

Som butikschef deltar du i det dagliga butiksarbetet och är en del av teamet. Du arbetar aktivt ute i butiken tillsammans med dina medarbetare och du strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar. Samtidigt är du ett förtroendeingivande föredöme som ser helheten, motiverar och tydliggör genom fokus på försäljnings- och kostnadsmål, kundservice, och medarbetarnas trivsel i butiken. Du är villig att ta ett stort ansvar och har förmågan att hantera en tidvis stressig vardag där du bör ha en god simultankapacitet för att kunna hantera allt som händer. Du har erfarenhet från detaljhandeln, och har du dessutom erfarenhet från skobranschen är ett plus.

Du kommer att ha ett nära samarbete med din distriktschef och andra butikschefer och bli upplärd enligt Deichmann Skos koncept. Tillsammans med distriktschefen och våra butikssäljare är din främsta uppgift att säkerställa en säljande butik med god arbetsmiljö. I detta ingår det också en liten del administrativa arbetsuppgifter, så som t.ex. schemaläggning efter budget, tidrapportering, personaltillsättning m.m.


Är du en av våra framtida butikschefer?

Vi söker en person som:
- har ledarskapserfarenhet – kanske har du tidigare arbetat som butikschef eller arbetsledare?
- har erfarenhet från detaljhandeln
- är ambitiös och serviceorienterad
- är positiv och har nära till skratt
- är organiserad och kan motivera och engagera dina medarbetare
- är prestigelös och beredd på fysiskt arbete



Deichmann Sko är ett systerbolag till den internationella koncernen Deichmann Schuhe, som grundades 1913. Verksamheten är familjeägd och omfattar idag över 3.600 butiker och är Europas största och mest säljande skokedja. Sedan 2003 är Deichmann sko representerat i Danmark och sedan 2007 även i Sverige. Deichmann Sko kommer att expandera kraftigt de närmaste åren i hela Skandinavien. Vi kan erbjuda dig ett spännande jobb där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen.

Om detta låter spännande så skicka in din ansökan och CV till oss redan idag!
Publiceraddatum: 2017-11-29
Yrkesbenämning: Butikschef
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
TillsvidareHeltidTill vår butik i Töcksfors söker vi nu en serviceorienterad, engagerad, säljande och självständig butikschef med start så snart som möjligt.
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2018-01-07
Referens:
Webbplats: http://corpsite.deichmann.com/se-sv/karriar/
Epostadress:
Övrigt: Vi tar endast emot elektroniska ansökningar via länk nedan. Ansökan med uppladdade dokument överskridande 0,4MB mottages ej. Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Arbetsplats: 
Adress: DEICHMANN-SKO AB
BOX 4051
20311  MALMÖ Sverige
Hemsida:
  

Platsannons

Ventilationstekniker i Västra Värmlad/Oslo

Du kommer arbeta med injustering av luftflöden, felsökning på ventilationssystem samt mindre servicearbeten.

Du kommer arbeta fritt med egna projekt och har därför mycket kundkontakt.

Arbetsplatsen kommer i huvudsak vara i Oslo-området men med viss del i Årjäng med omnejd.

Du ska ha erfarenhet från ventilationsbranschen och gärna ha arbetat med service samt injustering av luftflöden.

OVK-behörighet är ett stort plus.

Nordmarkens Ventilationskontroll är ett litet serviceföretag i ventilationsbranschen. Vi arbetar främst med OVK-besiktningar samt injustering av luftflöden.

Vi är verksamma i Oslo, västra Värmland samt Dalsland.
Publiceraddatum: 2017-11-08
Yrkesbenämning: Ventilationstekniker
Antal platser: 1
Villkor: 
VaraktighetArbetstidArbetstidvaraktighetLöneform
6 månader eller längreHeltidDet kommer att börja som en 6 månaders provanställning som övergår i en fast tjänst om allt fungerar som det ska.Lön enligt överenskommelse
Ansökan: 
Sista ansökningsdag: 2017-12-31
Referens:
Webbplats:
Epostadress: mattias@nordmarkensvent.se
Övrigt: Skicka ett mail med info om dig själv samt en beskrivning av din arbetslivserfarenhet.
Arbetsplats: 
Adress: Nordmarkens Ventilationskontroll
Östtomtvägen 41
67231  Årjäng Sverige
Hemsida: http://www.nordmarkensvent.se
  
Marshal Marshal är en svit av verktyg för bland annat databasanalys, export/arkivering, förteckning/underhåll, import/indexering, datamigrering, dokumentkonvertering, integration och kodgenerering.

Marshal används typiskt vid sammanställning och export av information från verksamhetssystem i samband med arkivering. I detta exempel har vi sammanställt information från arbetsförmedlingen och kompletterat denna med kommuninformation från wikipedia samt länkat till karttjänsten på hitta.se

Så här använder ni Marshal för att få er verksamhets information till ert elektroniska arkiv.
Här hittar ni teknisk dokumentation av Marshal